Visa fullständig version : svensson skoda
svensson
2008-05-26, 23:02
Tjena här är min bil
secret692
2008-05-26, 23:06
Riktig snygg och clean.
Förminska bilden lite till bara ;)
svensson
2008-05-26, 23:09
Här är en till
svensson
2008-05-26, 23:12
Tack så mycket. Har tagigt bort rs emblemet också kommer på bild senare
svensson
2008-05-26, 23:17
Bilen en fin sommarkväll
svensson
2008-11-14, 11:26
Har nu gjort lite flera grejor på min bil tex tagigt bort skoda emblemet i mitten på bak luckan mont xenon ljus i hel och dimmljus kommer bilder snart
Riktigt snygg och clean. Hur har du gjort med bakluckan efter du tog bort Skoda-emblemet? Tänkte på hålet som blir kvar?
svensson
2008-11-16, 12:03
Tackar
svensson
2008-11-16, 12:07
Luckan är tenspaklad något som inte görs längre men polaren är bilplåtslagare och fixade detta till mig
Tennspackling är ju en något modernare variant än blyspackling.
Båda innehåller giftigt bly, men är det mekaniskt bästa.
Vanligt spackel ändrar inte storlek i takt med plåten(vid temperaturväxlingar), men det gör tenn och bly.
Man slipper få sprickor.
Är det solfilm runt om eller fabrikstonat bak å film fram?
svensson
2008-11-20, 23:13
Det är solfilm runt om
silverbane
2008-11-21, 12:46
Jäkla najs. Jag har min inne på lacken nu. Parkeringsskada på bakluckan. Jag sa till dom att jag inte ville ha rs/octavia-emblemet heller och det var inga problem. Men skodamärket fick vara kvar. Förstår nu varför. Dom ville väll inte mecka till det
svensson
2008-11-21, 20:22
Nä det kan jag förstå var lite jobb med det. Men bra blrv det
Meget rå bil du har, liker dine mods.
svensson
2008-11-25, 22:58
Tackar Tackar. Har lagt bilen på hyllan nu under vinter kommer snart att bli pappa 29dec :D och blir inte så mycket tid och pengar till bilen.
Då måste du ha en jäkla stor hylla... http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/k060.gif
gintonic
2008-11-27, 02:12
Gillar din stil på bilen skarpt.
/Kalle
svensson
2008-11-27, 22:08
Tackar försöker att hålla en clean loock på bilen inte en massa dekaler och trams :lol:
svensson
2008-12-22, 22:46
Nu har jag monterat xenon i dimmljus tog 2timmar lite trixigt på höger sidan men annars gick det bra.
svensson
2009-02-24, 21:34
Har nu beställt en downpipe ligger hos joakim och väntar är riktigt sugen på att montera den
storalillen
2009-02-24, 22:14
låter gött om bilen sen ;)
svensson
2009-02-25, 17:26
Ja men inte för mycket hoppas jag blir tröttsamt i längden. Jobbigt när det brumar för mycket ska var lite lagom.
svensson
2009-04-21, 23:27
Hej funderar på att sälja min skoda octavia rs 2007 silver metallic har gått 4900mil
vad kan man tänka sig få för bilen tror ni.
mvh Fredrik
possente
2009-04-21, 23:56
Hej funderar på att sälja min skoda octavia rs 2007 silver metallic har gått 4900mil
mvh Fredrik
får man fråga varför du har planer på att sälja den?
svensson
2009-04-22, 00:09
Börjar bli gubbe ha ha nä vill ha en bil med lite mera komfort och automatare.
Funderar på nya skoda superb kombi när den kommer.
Jag har fått mellan 114" och 120" i inbyte när jag kollat på bilar runt 200", (-06 5000 mil)
Nu är din bil såpass speciell så den lockar en annan kundkrets men jag tror det blir svårt att få ut mer än 150" vid privatförsäljning men det kan ju komma någon som är riktigt sugen på en modifierad bil och vill betala mer, annars är det nog idé att plocka av mycket av det du köpt till och sälja det vid sidan om istället.
secret692
2009-04-22, 12:19
mvh Fredrik
Skall man hårddra är det ju helt fel tid att sälja bil då beg marknaden är överfylld. Möjligtvis att din lockar med ett snyggt utseende men som Joakim skrev är det nog svårt att få ut pengar för tillbehören du satt på.
Jag köpte min 07:a i höstas precis när lågkonjukturen slog till och lyckades pruta ned den till 158.000 och då med 2800 mil på mätaren.
svensson
2009-04-22, 16:09
Blir nog ingen försäljning på ett tag. förlorar för mycket pengar verkar det som.
maverick
2009-04-22, 16:37
Det gör man alltid på en så ny bil.
Det är ju inte så heller att du förlorar mindre för att du väntar. Gapet bara ökar ju. Den nya bilen blir dyrare och den du har förlorar i värde varje dag. En skittrist ekvation för varje bilägare om man inte är ägare av udda samlarbil som tvärtom ökar i värde.
Det är ju inte så heller att du förlorar mindre för att du väntar. Gapet bara ökar ju. Den nya bilen blir dyrare och den du har förlorar i värde varje dag. En skittrist ekvation för varje bilägare om man inte är ägare av udda samlarbil som tvärtom ökar i värde.
Mja, det är väl inte riktigt helt rätt tänkt. Den "nya" bilen sjunker snarare i värde snabbare än vad en något äldre gör, förutsatt att den inte är helt ny, då ligger den ju på samma pris konstant. Men även fabriksnya bilar brukar bli enklare att få ner priset på efter att de funnits ett tag på marknaden.
Värdet minskar ju på i stort sett alla bilar. Men värdeminskningen avtar med tiden och därför förlorar man mindre på att sälja en bil efter tre år än efter ett år, om man slår ut värdeminskningen per månad. Även om man förlorar en större summa pengar om man jmf inköpspris med försäljningspris.
Mja, det är väl inte riktigt helt rätt tänkt. Den "nya" bilen sjunker snarare i värde snabbare än vad en något äldre gör, förutsatt att den inte är helt ny, då ligger den ju på samma pris konstant. Men även fabriksnya bilar brukar bli enklare att få ner priset på efter att de funnits ett tag på marknaden.
Värdet minskar ju på i stort sett alla bilar. Men värdeminskningen avtar med tiden och därför förlorar man mindre på att sälja en bil efter tre år än efter ett år, om man slår ut värdeminskningen per månad. Även om man förlorar en större summa pengar om man jmf inköpspris med försäljningspris.
Sant. Men som jag försökte förklara det så blir det ju ändå bara mer och mer pengar som ska emellan om Svensson tänkt köpa sig en NY bil igen för samma peng som RSen kostade. På tre år är väl värdet generellt ungefär halverat mot inköpspriset och på tre år har nybilspriset normalt gått upp med kanske 10-20.000kr som en grov gissning. Innan prutning.
En kollega köpte sig en fabriksny MB C180 kombi i dagarna av senaste årsmodellen. Utan prutning drog de av 60.000kr från listpriset. Subventionerat av MB Tyskland som vill visa upp positiv försäljningsstatistik sades det. Utöver det lyckades han pruta ytterligare 10.000. Att äga bil är ju aldrig en bra affär men det där kändes faktiskt ok. Om man nu inte köpt en likadan precis innan konjunkturraset för den blev plötsligt typ 60k mindre värd på begmarknaden...
Mellanskillnaden ökar, ja. Men det gör väl förhoppningsvis pengarna på "nya-bil-kontot", annars får man ju skylla sig själv...
Vi är ju överens om att det är köparens marknad iaf. Vi beställde vår bil för snart ett år sen och fick den mitt i sommaren, precis innan den ekonomiska kollapsen, taskigt läge. Men det gör den ju inte till en sämre bil.
svensson
2009-04-22, 23:07
Kloka ord där blir nog inta att jag säljer som det ser ut nu. får se längre fram om något år.
Jag går själv i bilbytartankar. I höst är den 3 år gammal och har då rullat ca 6-7000 mil och har en hel del kvar att glädja nästa ägare med. Men vad ska jag byta till, hade hoppats på en rejält omgjord RS men det ser ju inte ut att bli så och att byta till en likadan men med färre mil känns ju rätt bortkastade pengar.
Kloka ord där blir nog inta att jag säljer som det ser ut nu. får se längre fram om något år.
Tänk så här; ju längre du väntar på att byta upp dig, destu trevligare bil kan du skaffa nästa gång!
Jag går själv i bilbytartankar. I höst är den 3 år gammal och har då rullat ca 6-7000 mil och har en hel del kvar att glädja nästa ägare med. Men vad ska jag byta till, hade hoppats på en rejält omgjord RS men det ser ju inte ut att bli så och att byta till en likadan men med färre mil känns ju rätt bortkastade pengar.
Nya Audi S4 har nog rasat bra i pris till i höst, skulle kunna tänka mig en sån med 7-vxl S-tronic som näsatbil. Men då får man slanta, för en beggad, nästan det dubbla mot vad man gav för en ny RS:
http://www.blocket.se/li?ca=11_s&md=th&q=s4+s-tronic&cg=1020&w=3&ps=&pe=&rs=26&re=&ms=&me=&gb=&fu=
maverick
2009-04-23, 08:43
Jag tror att den nya blir en klar skillnad att köra. Fås med DSG till både TDI och TSI.
Jag tror att den nya blir en klar skillnad att köra. Fås med DSG till både TDI och TSI.
Som jag förstått det har de inte gjort några som helst förändringar i chassiet. Därför tror jag att körupplevelsen skiljer sig ytterst lite. De tester man läst och sett om vanliga Octavia II FL så ska Skoda fått ner bullernivån i kupén något, vilket låter klokt. Men det tillsammans med de marginella kosmetiska förändringarna utvändigt samt invändigt gör inte att den här uppdateringen lockar för min del...
Det känns som om Golf iom den här generationen/uppdateringen (Octavia II FL vs Golf VI) tog ett jättesteg framåt jmf sin tjeckiska syskon. Det känns nästan som om Skoda fått order om att hålla tillbaka utvecklingen lite till förmån av VW's storsäljare, tyvärr.
Annars är DSG till bensinaren ett riktigt trevligt tillval!
Sorry svensson att vi kapar din tråd... ;)
svensson
2009-04-23, 22:24
Det är lungt
Titta vad jag hittade:
http://www.blocket.se/vi/21559400.htm?ca=23_3_s
maverick
2009-05-06, 11:44
Titta vad jag hittade:
http://www.blocket.se/vi/21559400.htm?ca=23_3_s
Den borde du nog kunna pruta ner till runt 140k istället. Lite dyr nu. ;)
Karlzzon
2009-05-06, 14:33
Med tanke vad som e gjort åt bilen så tycker jag den är värd minst 170 000:-
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.