handdator

Visa fullständig version : Hur mycket tror ni jag kan få för min RS 1 -03

possente
2008-01-18, 00:02
tjenare!
Som jag skrev på förra forumet så kommer jag att sälja min rs 1 -03.
Jag säljer den för att jag ska få tjänste bil, tyvär men så är liver ibland. Nästa privatägda bil kommer givetvis att vara en Skoda RS
Nu har jag börjat fundera på säljnings tankarna och unngefär hur mycket man kan få för den

Följande som jag själv har gjort efter köpet:
V-tech steg 1
Xenon konvertering på helljuset
Eftermonterade backvarnare
2-din stereo med 7" touch screen med radio,bluethooth, spela dvd,usb läsare, aux, gps med europa kartor,SD minneskortsläsare och mycket mer.
Bytat ut orginal högtalarna i framdörrarna och och där bak. Inte diskanterna altså
solarplexius
sportgrill
ögonlock

bilen har gått i skrivande stund 5800 mil men kommer ha gått runt 6000 mil när ja ska sälja den.
i nuläget finns inga sommardäck men kommer antagligen att slänge med 4st splitter nya.
bilen är i fint skick både utvändigt och invändigt

kommer även att lägga ut den här på forumet ca 2 veckor innan den åker in på blocket.

maverick
2008-01-18, 08:14
Trin och andra modds ger sällan prisökning.
Jag tror att jag har kvar originalhögtalarna om du vill byta tillbaka. Du får mer pengar totalt om du säljer högtalarna separat.

Prisbild: skulle tippa på runt 85-90k om du fått lackskadorna fixade.

possente
2008-01-18, 12:55
Trin och andra modds ger sällan prisökning.
Jag tror att jag har kvar originalhögtalarna om du vill byta tillbaka. Du får mer pengar totalt om du säljer högtalarna separat.

Prisbild: skulle tippa på runt 85-90k om du fått lackskadorna fixade.

allting kommer att fixas v7 så där inte är några skador på den.
Orginalhögtalarna har jag också kvar men jag tror jag betalade 800kr för alla 4 högtalarna så de kan få sitta kvar.
enligt fordonsvärderingen så var det lägsta priset 93k.
Egentligen skulle jag vilja hitta en köpare som vill ha bilen chippad och de saker som jag lagt ut på den.
Vill juh att den ska gå vidare här på klubben.

possente
2008-01-18, 19:44
http://www.blocket.se/vi/14815246.htm?ca=23_10_s
då är detta kraftigt överpris + att den har gått MINST 1500 mil mer än min..och att min är en 03a detta är en 02

den billigastre jag hittar på blocket för årsmodellerna 02-03 som har gått mellan 6000-7999 är denna

http://www.blocket.se/vi/14598699.htm?ca=23_10_s

den kostar 95k och då har min också gått minst 1500 mil mindre är ett år nyare och har mer utrustning

då jämförelserna på blocket tycker jag att jag borde få mellan 95-100k beronde på fel/rätt köpare

Chippe
2008-01-18, 19:47
Lägg dig på en 100 papp och se vad som händer. Det är juh bara att sänka lite om det inte går.

juanito
2008-01-18, 19:58
Begärt pris skiljer sig oftast från vad man verkligen får... Om man inte är en jävel till försäljare!

MZM
2008-01-18, 21:31
Hittar man rätt köpare så får man vad man begär. Så var det för mig iaf. jag behövde inte sälja min, men hittade en köpare efter dryga månaden.

possente
2008-01-20, 22:46
Hittar man rätt köpare så får man vad man begär. Så var det för mig iaf. jag behövde inte sälja min, men hittade en köpare efter dryga månaden.

jag kommer absolut inte ha någon brådska med att sälja den. Har hellre den kvar i 3 månader och får 100 än säljer den direkt för 90

Draco
2008-01-20, 23:41
vad kostade Xenon konvertering på helljuset?? svårt?

maverick
2008-01-21, 08:23
vad kostade Xenon konvertering på helljuset?? svårt?

Det var jag som gjorde jobbet, så jag svarar.

Det är en bitch att byta till nordicxenons kit. Kablarna på xenonlampan är för korta för smidig montering i RS1. Insatsen är djuuuup. (Gäller bilar med original HID halvljus.)

possente
2008-01-21, 12:19
haha du är för rolig maverick..
och snart ska vi ta bort dom när den ska på lagning. :D
men tror nästan att jag klarar det själv denna gången annars har jag ditt nummer :)

maverick
2008-01-21, 15:12
Ja, men jag har dig på block-listan. ;)

possente
2008-01-21, 18:25
det var inte snällt :cry:

maverick
2008-01-22, 11:48
:P

Givetvis kan du ringa. Säger sällan nej till pengar. ;)

possente
2008-02-01, 22:42
nu är jag så trött på allt som har med siffror och tjänstebilar att göra så som det känns idag så kommer jag att behålla min rs och därmed fortsätta med mina planer på den. samt inskaffa en bil för max 7k som jag kommer att ha som "tjänstebil" om jag dessutom lägger om lånet på rsen så kommer jag nästan att ha rsen gratis eftersom jag kan betala av lånet med körersättingen jag tjänar in på den gammla bilen.

En lite fråga bara för jag ska jävlas med företaget.
Är det ok att ha en lite dekor på typ en golf 1a från slutet av 80 talet med följabde text. "tjänste bil" för atea.

hade varit så klockrent.

Men som sagt det lutar mer och mer åt att jag behåller rsen. Eftersom jag skulle få ut cirka 7papp i månaden om jag skulle välja den bil jag hade velat ha. vilket är helt totalt sjukt

Joakim
2008-02-02, 00:29
De kan aldrig tvinga dig att ta en tjänstebil om du inte har det inskrivet i ditt anställningsavtal. Eftersom det verkar som om de "tar" av din lön för att bekosta bilen är det kanske ingen lysande idé heller, enda skälet til att tacka ja är väl om du ändå hade tänkt att köpa en ny bil men det har du väl inte. Det där med klistermärke skulle jag nog strunta i... Men köp en billig liten bil och lägg mil på och toktrimma RS:n istället tycker jag.

possente
2008-02-02, 17:59
jag menar typ som du menar joakim.
Jag måste ha en bil för att kunna utföra mitt jobb. Då ska det inte behöva bekosta mig mina privata pengar för att ha en tjänstebil/nyare bil. Företaget har en policy att om man kör i tjänsten och man väljer att ha en privat bil så måste den ha abs,airbag och något till detta kommer jag blankt skita i och det sa jag till min chef igår och se hur mycket företaget bryr sig om sina anställda. Jag fick då svar av min chef: Jag vill träffa dig på ondag kl 09.00...enligt honom gäller det att prioritera (osäker stavning) Men vilken jävel hade överlevt på 6k i månaden ut i plånboken bara för man ska ha en hyffsad tjänstebil. helt idiotiskt.
haha så vi får se hur det blir.

Om det nu blir behålla rsen och köpa en billig pendlarbil så kommer jag givetvis trimma den mer samt införskaffa mina 18" som jag hade planerat förr.

jtds
2008-02-08, 11:15
Hänvisar till http://www.rsklubben.se/forum2/viewtopic.php?f=2&t=168
Tråd låst