Visa fullständig version : Fråga om Tv-spel typ X-box
Har köpt en X-box med en himla massa spel på hårddisken. När jag försöker avsluta ett spel så funkar det inte utan jag måste starta om "datorn" varje gång. Skall det vara så?
Edit: Namn ändrad av Karlzzon
Låter inte som ett "o-senilt" beteende...
Har svårt att tänka mig att detta är normal funktion.
Ungarna är födda med dator, så de skulle aldrig godta sådan funktion.
har för mig att man trycker in de båda "pekfinger-knappara" samtidigt som den vita knappen och start, då ska du komma tillbaka till huvudemenyn där du kan välja spel mm.
Tackar. Testar nästa gång.
Är du inte för gammal för tv-spel MrC? :D :D :D
storalillen
2008-05-31, 22:45
man kan inte bli för gammal för det! :roll:
Skall ha det mest som tidsfördriv när jag flyttat. Man har ju inte bott ensam på 25 år.
MZM, du hade nästan rätt. Skall vara "pekfingerknapparna" samtidigt med svart knapp och "bakåt"
Just det, så är det...jag hamnade en knapprad för långt ner. :)
Själv har jag fullt sjå med "harpan"...
Nintendo 8-bit 8-)
Jag har kvar mitt, fungerade sist jag testa.
köpa någon??
har även en C64 med bandstation liggandes
Just nu är det Killzone och Guitar Hero 1 på PS2an :D
silverbane
2008-06-02, 01:07
Wii!
Nintendo 8-bit 8-)
Jag har kvar mitt, fungerade sist jag testa.
köpa någon??
har även en C64 med bandstation liggandes
vad ska du ha för C64?
possente
2008-06-02, 10:34
vad ska du ha för 8 bitarset? om min flickvän ska spela något tv spel så är det detta men det är dyrare begagnat idag än vad det kostad nytt när det kom :o kan det vara antikvärdet som har kommit in i bilden? :D
silverbane
2008-06-03, 11:33
vad ska du ha för 8 bitarset? om min flickvän ska spela något tv spel så är det detta men det är dyrare begagnat idag än vad det kostad nytt när det kom :o kan det vara antikvärdet som har kommit in i bilden? :D
Jag har en rolig skiva till Wii med 800 NES SNES DS etc på. Det enda som behövs till Wii:n är dom gamla handkontrollerna till SNES så kan man spela alla dom gamla spelen på Wii:n :D
Wii ÄGER! ;) Moddad såklart.
hAmpzter
2008-06-03, 11:37
Wii!
Me wanna have! ;)
Så jävla najs me Wii!
Första gången jag fått träningsvärk av att spela tv-spel :D
Annars så har jag bara fått ryggont m.m. för att man suttit som en kratta hela dagen och spelat ps2 :)
Men jag tyckte att Wii spelan va lite för barnsliga för att vara skoj ett längre tag. Men då har jag bara spelat Wii sports
possente
2008-06-03, 11:43
Jag har en rolig skiva till Wii med 800 NES SNES DS etc på. Det enda som behövs till Wii:n är dom gamla handkontrollerna till SNES så kan man spela alla dom gamla spelen på Wii:n :D
fungerar det att koppa in de gammla kontrollerna?
silverbane
2008-06-03, 12:20
Japp, på sidan eller på översidan (om man har den ståendes) så finns en lucka man kan öppna. Där finns uttagen för dom gamla kontrollerna (dock inte kontrollerna till 8-bitars konsolen :( ) men gamecube-kontrollerna skall funka.
Eller denna: http://www.nintendo.se/wii/tillbehor/classiccontroller
Längst ner på sidan står om gamecube-kontrollerna: http://www.nintendo.se/wii/wii
silverbane
2008-06-03, 12:25
fungerar det att koppa in de gammla kontrollerna?
För att köra den skivan jag har behöver man dock chippa Wii:n.
Aahhh chip i datorn och chip i bilen. Kostar en slant. men sedan kan man hämta hem "utvärderingsgåvor" från internet ;)
Mao tjänar man in moddningen på 2 spel :P
Nu har vi totalt kapat denna tråd... sorry
possente
2008-06-03, 12:26
ska juh vara de klassista med pil upp,ner,höger,vänster och start och select samt A och B knappar :D
hAmpzter
2008-06-03, 13:09
silverbane: har du kört Zelda till Wii?
silverbane
2008-06-03, 13:13
Nej, inte jag personligen. JAg har inte kontrollerna :(
Men folk jag känner har kört det. Vihar ett litet krig på en DC-hubb jag är med i. Wii mot krysslådan. (PS3 finns inte på kartan)
Gissa vem som leder ;)
hAmpzter
2008-06-03, 13:34
Har inte kontrollerna? Måste man ha någe andra kontroller för Zelda än dom som ingår? :/
Hehehe! Wii hoppas jag.. :)
PS3 har en polare till mig.. Finns för lite spel än så länge tycker jag.. Å de ända spel jag vill ha där är typ nya Burnout!
Måste däremot erkänna att grafiken på PS3an äger phett.. Å den är jävligt cool tekniskt, men ja.. Där tar det väl typ slut!
Jobbiga med kontrollerna är ju att dom har försökt att lägga till steglösa digitala kontroller som kryssbox har (dom för pekfingrarna)... Men dom är placerade så jävla dumt tycker jag.. Dom är istället för dom knapparna för långfingrarna på PS2-kontrollen!
silverbane
2008-06-03, 13:46
Har inte kontrollerna? Måste man ha någe andra kontroller för Zelda än dom som ingår? :/
Hehehe! Wii hoppas jag.. :)
PS3 har en polare till mig.. Finns för lite spel än så länge tycker jag.. Å de ända spel jag vill ha där är typ nya Burnout!
Måste däremot erkänna att grafiken på PS3an äger phett.. Å den är jävligt cool tekniskt, men ja.. Där tar det väl typ slut!
Jobbiga med kontrollerna är ju att dom har försökt att lägga till steglösa digitala kontroller som kryssbox har (dom för pekfingrarna)... Men dom är placerade så jävla dumt tycker jag.. Dom är istället för dom knapparna för långfingrarna på PS2-kontrollen!
Aahaha Du menar nya zelda :D Ja det har jag testat. Inte kört så mycket dock.
hAmpzter
2008-06-03, 13:52
Hehehe! Ja, precis.. Det för Wii! ;)
Okej, är det någe bra då? Funkar det bra med att kontrollera svärdet med ena och skölden med andra? :?:
Har tråden spårat ur??? Nädå. :lol:
maverick
2008-06-03, 14:20
Vad får dig att tro det, Kent? ;)
jag har också Wii. Spelar inte mycket dock. Med det med träningsvärk känner jag igen. Några timmar med sports tar hårt om man lever sig in i spelen. :)
Har tråden spårat ur??? Nädå. :lol:
Döp om tråden till TV-spelstråden :D :lol:
silverbane
2008-06-03, 17:11
Hehehe! Ja, precis.. Det för Wii! ;)
Okej, är det någe bra då? Funkar det bra med att kontrollera svärdet med ena och skölden med andra? :?:
Hm har faktiskt inte spelat så långt. Bara kört med hästen och rumlat runt i staden.
Vi kör oftast spel man kan vara två eller fler på. Mycket Tiger woods golf har det blivit... :D
hAmpzter
2008-06-05, 11:40
Ahh, okej.. Ja, de är ju roligare å vara två.. Så Zelda passar väl inte direkt 100% in då! :/
Aja, får se vilket sekel man har råd med å köpa en Wii!
Är ju en kodd på gång, så den snor "en del" av ekonomin just nu!
Äh, Jonas du får säga till Catrin att ungen behöver en Wii för att öva upp motoriken, och att det är bäst att starta tidigt :D
silverbane
2008-06-05, 14:42
Äh, Jonas du får säga till Catrin att ungen behöver en Wii för att öva upp motoriken, och att det är bäst att starta tidigt :D
Precis! Så gjorde jag. :D
anderzxb
2008-06-07, 15:53
Wii är skit pojkar :) att ni aldrig växer upp! Jag vet pga att det står ett xbox360 en PS3a plus ett fint bokstöd här hemma (Wii).. XBox360 for the win!
hAmpzter
2008-06-09, 12:40
Hehehe!
Fast av henne har jag ju redan fått godkänt att köpa ett Wii.. ;) Men ekonomin stöder det ändå inte! :(
hAmpzter
2008-06-09, 12:42
Wii är skit pojkar :) att ni aldrig växer upp! Jag vet pga att det står ett xbox360 en PS3a plus ett fint bokstöd här hemma (Wii).. XBox360 for the win!
Allt i en spelupplevelse är inte hur snyggt spelkonsollens grafikkort kan presentera den virtuella världen!
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.