Visa fullständig version : 5 veckors fasta.
Är nu inne på 5e dagen av min 5 veckors fasta. Hungern börjar släppa och man mår bättre och bättre. Dricker stora mängder vatten, olika juicer, lite kaffe då och då och min varma "mat" blir lite buljong på kvällen.
Räknar med en viktminskning på ca 15 kg.
"Idiot" tänker många, men efter 3 veckor mår man så oerhört bra att man inte vill börja äta igen.
Nån annan här som provat så skriv gärna lite om era erfarenheter.
Jo, jag har provat.
Det var första och sista gången. Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv!
Nej, mycket mat och ofta!!!
Hehe. Ju mer skräp man har i kroppen desto sämre mår man i början. Brukar ta 4-6 dagar innan det lättar. På det igen Janne.
Aldrig att jag vill går hungrig. Gått ner 8 kilo sedan i januari och ska gå ner lika mycket till i år är det tänkt och då utan att gå hungrig.
Tips på mättande middag. 1dl Gyllenhamn havregryn blandas med 2 dl kallt vatten, lite salt & socker i en tallrik. 2 min i mikron på full effekt. Tillsätt mjölk.
Gott och disken blir liten dessutom.
Jag fastade faktiskt 5 veckor. Det var min dåvarande "sensei" som tyckte det var en bra idé.
Sabla smörja, tyckte min kropp. Inget kan någonsin få mig till det igen!
Absolut inget som är lämpligt för alla och definitvt inte utan samråd med läkare. http://www.cosgan.de/images/midi/muede/n040.gif
Har nog inga problem att gå ned i vikt ändå, med den ersättning jag får som långtidsarbetslös...
Jag var sjuk i en månad och gick ner 8 kilo.
men det kom tillbaka lika fort.
Ja inte gör man det som en bantningskur. Man går ner en himla massa kilo och rensar kroppen på allt skräp och sen har man en bra plattform att bygga ordentlig mat på. Sköter man sig så kan man hålla en viss del av övervikten borta men man kan ju inte vräka i sig en massa mat igen för då är man tillbaka på ruta 1.
Förr fastade jag 2 gånger om året men sen jag fick högt blodtryck så gör jag det väldigt sällan, fast jag borde hålla kvar vid det.
Allt blir bättre. Man springer fortare, orkar längre sträckor, frun blir nöjd :oops: , midjemåttet minskar drastiskt, kolesterolet sjunker.
Det svåra är efteråt så man inte lägger på sig en massa vikt igen.
Springer??? Jisses... http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a045.gif
Jag ska också fasta nu, mina polare från värmland kom just från tyskland med 100 flak öl!!!
silverbane
2008-06-02, 01:00
fasta.... mja @ 1.81 och 72 kg behövs inte det.... rör mig alldeles för mycket för det.
Jag ska också fasta nu, mina polare från värmland kom just från tyskland med 100 flak öl!!!
8-)
maverick
2008-06-02, 18:10
fasta.... mja @ 1.81 och 72 kg behövs inte det.... rör mig alldeles för mycket för det.
Det är vad jag borde väga (1,76 lång). Tyvärr visar vågen c:a 10 till... :cry:
1,90 cm och 110 Kg. Ska väga runt 95 enligt läkarna... eller också växa en dec...
Platå skor kanske?
186cm, 103 kg. Ska väga 95kg enl. mig :D
Kan ju tilläga att jag vägde 120 Kg före jul... enda åtgärden för att gå ner har varit usel budget!
6e dagen idag. Har tappat 4 kg än sålänge. "Åt" lite sås från korv stroganoff precis. Gudars skymning så gott det var.
Jag är inte hungrig, bara otroligt sugen på att tugga varm mat. Behovet försvinner om 4-5 dar, sen VILL man inte äta.
silverbane
2008-06-03, 11:16
6e dagen idag. Har tappat 4 kg än sålänge. "Åt" lite sås från korv stroganoff precis. Gudars skymning så gott det var.
Brukar vara vatten man tappar i början? Slutar man så går man raskt upp dom igen. Keep on rockin GO GO GO! :)
Å andra sidan så är mycket mat inget problem, bara det är rätt sorts mat och att man rör på sig dagligen (ut å gå en timme tex).
Jag har samma symptom som någon annan hade här när det gällde att inte äta. Sportar inte jag blir jag tokig. Det blir som en drog.
Men det tog över ett halvår innan jag kom över FAN_VA_JOBBIGT-stadiet. Jag satt i datasalarna på skolan och sedan på jobbet i 10 år.
Gick inte upp så mycket (Glömde äta), men konditionen och orken var fullständigt i botten. En dag fick jag nog och började spela innebandy
med ett kompisgäng. Sedan blev det ett kompisgäng till + squash och nu kör jag Beachvolley 2 dgr i veckan också. Man mår så jävla mycket bättre.
Sommaren är ett aber dock. Då blir det bara beachvolley och alldeles för mycket öhl på västkusten :ugeek:
http://www.gbcbeach.com
possente
2008-06-03, 11:27
180/75kg borde väga 80 enligt mig själv! har sportat sen minst 2 gånger i veckan sen jag var 4 så det är typ omöjligt att gå upp! isåfall får jag pumpa på gymmet ett par dagar i veckan men det har jag inte tid med :(
silverbane
2008-06-03, 11:37
180/75kg borde väga 80 enligt mig själv! har sportat sen minst 2 gånger i veckan sen jag var 4 så det är typ omöjligt att gå upp! isåfall får jag pumpa på gymmet ett par dagar i veckan men det har jag inte tid med :(
Eller lust... fyfan va tråkigt >.<
Därför ser man ut som en räka också! 8-)
possente
2008-06-03, 11:40
jag hade haft lust men jag har iaf börjat köra armar och bröst för har en sån lite träningsmaskin hemma! för det är på överkroppen jag behöver lite mer muskler! nä det är fan så mycket roligare att lira boll ;)
Brukar vara vatten man tappar i början? Slutar man så går man raskt upp dom igen. Keep on rockin GO GO GO! :)
Å andra sidan så är mycket mat inget problem, bara det är rätt sorts mat och att man rör på sig dagligen (ut å gå en timme tex).
Jag har samma symptom som någon annan hade här när det gällde att inte äta. Sportar inte jag blir jag tokig. Det blir som en drog.
Men det tog över ett halvår innan jag kom över FAN_VA_JOBBIGT-stadiet. Jag satt i datasalarna på skolan och sedan på jobbet i 10 år.
Gick inte upp så mycket (Glömde äta), men konditionen och orken var fullständigt i botten. En dag fick jag nog och började spela innebandy
med ett kompisgäng. Sedan blev det ett kompisgäng till + squash och nu kör jag Beachvolley 2 dgr i veckan också. Man mår så jävla mycket bättre.
Sommaren är ett aber dock. Då blir det bara beachvolley och alldeles för mycket öhl på västkusten :ugeek:
Nja, inte riktigt. Visst förlorar man vatten men eftersom man häller i sig en massa dryck under fastan så rensar man hela systemet. Stora vinsten i det hela är om man fastar tillräckligt länge (minst 4 veckor) så lever kroppen på fettdepåerna och på så sätt så minskas midjemåttet. Äter man sen fel efteråt så går man upp igen, så jag tar fastan som en nystart.
1 person som är 1.70 lång och väger 70 kg har ca 100 000 Kcal lagrat i kroppen så kan man leva på det i 40 dagar. Eftersom jag är 1.80 lång och vägde 90 kg så är det långt kvar innan mina Kcal tar slut.
http://www.helhetsdoktorn.se/tipsv32.htm
silverbane
2008-06-03, 12:04
Nja, inte riktigt. Visst förlorar man vatten men eftersom man häller i sig en massa dryck under fastan så rensar man hela systemet. Stora vinsten i det hela är om man fastar tillräckligt länge (minst 4 veckor) så lever kroppen på fettdepåerna och på så sätt så minskas midjemåttet. Äter man sen fel efteråt så går man upp igen, så jag tar fastan som en nystart.
1 person som är 1.70 lång och väger 70 kg har ca 100 000 Kcal lagrat i kroppen så kan man leva på det i 40 dagar. Eftersom jag är 1.80 lång och vägde 90 kg så är det långt kvar innan mina Kcal tar slut.
http://www.helhetsdoktorn.se/tipsv32.htm
Ah se där. You live and you learn
Ganska intressant egentligen hur mycket kroppen klarar.
maverick
2008-06-03, 14:17
Ja, 100000 kcal (90000 fett och 10000 protein) i en person med normal vikt. Problemet är att det är en reservdepå. Den kommer alltså att byggas upp igen så fort du äter, om du inte ska svälta dig resten av livet. Gör du det får du andra problem istället.
Ja, 100000 kcal (90000 fett och 10000 protein) i en person med normal vikt. Problemet är att det är en reservdepå. Den kommer alltså att byggas upp igen så fort du äter, om du inte ska svälta dig resten av livet. Gör du det får du andra problem istället.
Fullt medveten om detta. Har fastat i omgångar i säkert 20 år så jag vet vad som gäller.
Eller lust... fyfan va tråkigt >.<
Därför ser man ut som en räka också! 8-)
Det är ju kul.
22 träningspass i maj ;)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.