Visa fullständig version : var sitter första skarven vid ljuddämparen
Undrar var första skarvn sitter där man kan dela avgassystemet om man vill sätta dit endast en ny slutdämpare.
Karlzzon
2008-06-09, 19:27
BIL??????????????????????? MOTOR??????????????????? ÅRSMODELL??????????????????????????
SKALL STÅ I SIGNATUREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
Tryck 'kontrollpanel' (precis under där det står forumindex) sedan 'profil' och tillsist 'ändra signatur'
Där skriver du bilmodell och årsmodell.
Sedan kan du skriva in vilken ort du bor på, under profil på raden ort.
Rs_Marcus
2008-06-09, 22:05
Prova kolla i haynes. BOrde väl finnas någon skiss där.
Är det orginalsystemet till en octavia RS1 så har jag för mig att hela systemet är helsvetsat. Vill minas att jag delade det i två delar efter katten med vinkelslipen.
maverick
2008-06-10, 17:10
Är det orginalsystemet till en octavia RS1 så har jag för mig att hela systemet är helsvetsat. Vill minas att jag delade det i två delar efter katten med vinkelslipen.
Nej, det sitter en skarv efter katalysatorn. Snittet måste göras för att få loss bakre delen från bakaxeln.
Nej, det sitter en skarv efter katalysatorn. Snittet måste göras för att få loss bakre delen från bakaxeln.
den skarven missade jag, delade direkt efter katten och sedan vid bakaxeln. (hittade bilder på mitt gamla system, men den skarven du pratar om ser jag inte på den).
maverick
2008-06-10, 20:22
den skarven missade jag, delade direkt efter katten och sedan vid bakaxeln. (hittade bilder på mitt gamla system, men den skarven du pratar om ser jag inte på den).
Där ska sitta en lång muff med två "slangklämmor" efter katalysatorn. Det gjorde det på min i alla fall.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.