handdator

Visa fullständig version : Jag blir så arg!!!!

Mae
2008-06-18, 23:54
Idag så har jag råkat ut för något väldigt tråkigt.
Någon har kört emot stötfångaren bak och bara stuckit. :evil:
Så fruktansvärt onödigt.
Detta behövde jag verkligen inte nu..... :cry:

Om man anmäler till polisen, behöver man betala självrisk då?
Min pappa sa något om att man anmäler det till Polisen så är det något annat som går in och täcker upp självrisken.

Någon som vet hur det ligger till?

maverick
2008-06-19, 09:58
Det räknas som smitning, så det kan vara att trafikskadefonden går in och tar kostnaden.
Men det ska polisanmälas i vilket fall som hellst.

MZM
2008-06-19, 10:30
Numera går väl alla smitningar på helförsäkringen = 3000:- i självrisk.
För nått år (2003 tror jag) sedan blev jag påkörd på en parkering och idioten smet. Polisanmälde och visade upp bilen för försäkringsbolaget. Då var det nån trafikskadefond genom trafikförsäkringen som betalade reparationen. Fick iofs en självrisk på 1000:- men det är inte farligt. Drygt ett år senare backade nån på bilen och tryckte till hela kofångaren bak. Polisanmälde igen och pratade därefter med försäkringsbolaget. Då hade de lagt ner skadefonden och alla smitningsolyckor gick på helförsäkringen om man inte kunde hitta den skyldige.

Kanske är det ändrat nu?

Moffegrev
2008-06-21, 11:28
jag har då alltid fått betala självrisken som är olika från bolag till bolag. när den skyldige inte går att hitta.

jag blev på backad back på min med självklart så stack den skyldige..

blev billigare att skruva bort skiten o lacka de svart än att ta det på självrisken.

RS Racer
2008-06-21, 16:14
Att tänka på vid parkeringsskada är att man måste ha ett vittne på olyckan för att det ska gå igenom så trafikförsäkringsföreningen..

//Andreas

Mae
2008-06-25, 22:00
Har kollat med mitt försäkringsbolag och jag hade tydligen tecknat något x-tra så jag har "bara" 2.000:- i självrisk.