Visa fullständig version : Transport från norr till hotell i Emmaboda 27/6
Tänkte bara höra om ni som kommer norr ifrån (läs stockholmstrakten) kommer samåka ner till Emmaboda och om det är möjligt att haka på den eventuella karavanen?
Gissar iofs att ni tar E22:an ifrån Norrköping ner. Personligen föreslår jag att svänga av motorvägen i Mjölby och sedan åka Tranås-Eksjö-Vetlanda-Emmaboda. Lkpg-Emmaboda tar knappt 2,5 timmar den vägen i hyffsat laglig hastighet (sen åker man igenom Korsberga där Ronny och Ragge spelades in ;) ).
Ja du ja vill ju åka med andra så de blir roligare kanske kan dra på mot andra oxo :P vilka är de som ska åka från sthl då kan vi säga plats och tid ?? elleR??? :mrgreen:
Förslag:
Vi träffas vid torget brevid gullmarsplan.
När vill vi vara nere i emmaboda? Det tar 5h (med ett kort stopp) enligt eniro att åka ner.
Åker vi 16.00 kan vi vara nere till 21.00... Sen beror det på hur folk arbetar, jag vet inte om jag hinner dit tills 16om jag jobbar full dag. Men det går att lösa.
Drar ni förbi Lkpg kan ni stanna till vid Ikea så hakar jag på därifrån (sluter 15.00 på fredagar).
Drar ni förbi Lkpg kan ni stanna till vid Ikea så hakar jag på därifrån (sluter 15.00 på fredagar).
Eniro tycker att vi ska åka till Norrköping och ta E22an, men det gåt väll alltid att åka på annat sätt.. men då tar det väll lite längre tid.
Eniro tycker att vi ska åka till Norrköping och ta E22an, men det gåt väll alltid att åka på annat sätt.. men då tar det väll lite längre tid.
Jag kör sträckan lkpg-emmaboda på 2,5 timmar i hyffsat lagligt tempo. jag vet inte hur lån tid nrkpg-emmaboda över västervik tar, men det är ca 6-7 mil längre för mig uppskattningsvis.
Inget krav att ni åker via lkpg, men utifall att så hakar jag gärna på :D
Vägen Mjölby-Emmaboda gillade jag bättre än över Norrköping sist vi var nere.
Snitthastighet på 111km/h går att hålla på sträckan Emmaboda-Sthlm :o
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.