handdator

Visa fullständig version : George_rs Octavia Rs1 (Fälgval??)

George_RS
2008-06-19, 22:14
Som relativt ny medlem här på forumet. så får man väl börja presentera sig o vara mer aktiv i forumet i framtiden.

Inhandlade mig en Svart Rs -02 i 26 februari och har sedan dess förbrukat 1400 härliga mil :D
ångrar absolut inte mitt inbyte.

2 veckor efter mitt köp var tanken att chippa bilen. men väl hos firman så får man problem att lägga in programvaran, styrboxen öppnas upp o där finner man ett inlött chip. inte de snyggaste gjort direkt :( men de funkar klockrent iaf. effekten är därför osäker. 30-40 hk extra kanske...

Av lathet så länkar jag till min garaget sida för bilder.

http://www.garaget.org/?car=82115

ursäka att det bara är värdelösa mobilbilder, skall inhandla mig en digitalkamera i framtiden :P

maverick
2008-06-19, 22:24
Skoj att förra ägaren inte sa att bilen var chippad redan. :|

Joakim
2008-06-19, 22:31
Konstigt att bilen fungerar överhuvudtaget om du kan se att det är dåligt lött, det handlar om tiondelar mellan benen på chipet och kladdar men där blir det lätt kortis.

secret692
2008-06-19, 22:40
Ja det var märkligt att han inte sade något om det....

George_RS
2008-06-19, 22:44
Konstigt att bilen fungerar överhuvudtaget om du kan se att det är dåligt lött, det handlar om tiondelar mellan benen på chipet och kladdar men där blir det lätt kortis.

ah jo... jag kolla inte så noga utan var han som skulle chippa som kolla in de mest o visa upp de för mig...men var mest stänk från lödningen. inte de snyggaste men som sagt de fungerar iaf klockrent. enda är ibland när man kör på farthållaren kan bilen tvärdö :( bara o starta om o köra igen...går väl fel i ngn parameter.

tycks om bilen annars?

kanske la denna trådenfel :S

George_RS
2008-06-19, 22:46

för övrigt rådde han mig om o köpa en ny styrbox o komma o chippa digitalt ist :P

maverick
2008-06-20, 13:59

för övrigt rådde han mig om o köpa en ny styrbox o komma o chippa digitalt ist :P

Ja, ser det ut så i boxen förstår jag det.

juanito
2008-06-20, 15:04
Det krävs viss kunskap och erfarenhet för att INTE klabba till elektronik...

George_RS
2008-06-20, 16:14
Det krävs viss kunskap och erfarenhet för att INTE klabba till elektronik...

alltså vad ni haka upp er på hur den e chippad. Meningen med tråden var egentligen att ni skulle kika lite på bilder o ev hälsa mig välkommen till klubben mm...men de blev tydligen bara en massa snack om den kladdiga chippningen :|

possente
2008-06-20, 16:39
varmt välkommen! jag hade också klydd med min när jag chippade min men det löste sig! alltid kul med fler medlemmar :D

George_RS
2008-06-20, 16:45
varmt välkommen! jag hade också klydd med min när jag chippade min men det löste sig! alltid kul med fler medlemmar :D

AH Tackar så mycket :D hur många på klubben är egentligen för extremare ombyggnation av bilen? jag har rätt stora planer för min bil. men inget som kommer o visas denna säsongen blirr bygge i vinter om budgeten tillåter...

juanito
2008-06-20, 17:01
AH Tackar så mycket :D hur många på klubben är egentligen för extremare ombyggnation av bilen? jag har rätt stora planer för min bil. men inget som kommer o visas denna säsongen blirr bygge i vinter om budgeten tillåter...
Jag tillhör nog den cleana och diskreta stilen, men det finns julgransälskare här också! Är du nöjd när du är klar, så har du lyckats. 8-)

possente
2008-06-20, 18:34
som janne säger, det finns lite av allt här. jag är snart nöjd med min tror jag blir klar innan året är slut. kika gärna in i tråden mitt projekt där finns de bilder på de som är mest aktiva på forumet.

LowMech
2008-06-21, 15:15
Orginal utseende är nice. :) lite större hjul och tonade rutor sen får det vara. ;)

maverick
2008-06-21, 15:44
hur många på klubben är egentligen för extremare ombyggnation av bilen? jag har rätt stora planer för min bil. men inget som kommer o visas denna säsongen blirr bygge i vinter om budgeten tillåter...

Styling håller jag mig clean, men är det motor du tänker på, så ska du nog titta närmre på min. Ska mappas på onsdag, med sikte på >240hk med originalturbo.

George_RS
2008-06-21, 23:28
hur många på klubben är egentligen för extremare ombyggnation av bilen? jag har rätt stora planer för min bil. men inget som kommer o visas denna säsongen blirr bygge i vinter om budgeten tillåter...

Styling håller jag mig clean, men är det motor du tänker på, så ska du nog titta närmre på min. Ska mappas på onsdag, med sikte på >240hk med originalturbo.

Började misstänka efter o kikat runt lite i klubben att de flesta ville ha kvar bilen i org utseende...

jag e både för ombyggnad av motor och utseende...mest åt utseende....

Maverick vet du var man köper hem en ic billigt? kollade in forge http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... nc=product (http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?cat=200101&catalog=200101INT&inc=product)
vad dom hade o erbjuda men tycker de låter dyra :S

Moffegrev
2008-06-22, 12:20
finns inte många andra kylare att ta hem faktikst..

annars bygger man ett själv som jag har gjort..alltså ett packet med INTERCOOLER o rör..

jag tänkte lägga in bilder lite senare under dagen eller veckan på hur det vart.

maverick
2008-06-22, 17:05
Maverick vet du var man köper hem en ic billigt? kollade in forge http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... nc=product (http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?cat=200101&catalog=200101INT&inc=product)

Jag kör med Forges stora. Dyr som fan om du inte hittar en begagnad, men ändå värt priset om du ska krama ur större effekt än vad ett chip ger. Den lilla originalaren håller för 225-230hk om du ska insugstempen på vettig nivå, dvs bara något mer än vad chip ger. MapTun är svensk importör.

Som Moffegrev säger kan du bygga egen, men då ska du veta vad du gör. Inte bara att slänga ihop något bara sådär om du vill ha bra flöderskaraktär.

juanito
2008-06-22, 21:05
Finns såna här också: http://www.ridetech.se

George_RS
2008-06-22, 22:48

Jag kör med Forges stora. Dyr som fan om du inte hittar en begagnad, men ändå värt priset om du ska krama ur större effekt än vad ett chip ger. Den lilla originalaren håller för 225-230hk om du ska insugstempen på vettig nivå, dvs bara något mer än vad chip ger. MapTun är svensk importör.

Som Moffegrev säger kan du bygga egen, men då ska du veta vad du gör. Inte bara att slänga ihop något bara sådär om du vill ha bra flöderskaraktär.

okej...jo det är ju lite skillnad på deraas stora o o org grejer :P ska lära mig o plasta o greja lite mer avancerat...e första gången jag äger en bil med överladd.

Moffegrev
2008-06-22, 23:27

kan väl knappast bli sämre med tanke på hur orginal dragning ser ut.. :D jag håller inte på o räknar o skit "vi här" kommer inte att komma upp i dessa Hk siffror som gör det lönt att räkna på detta.

jag körde 2.5 tums rör bara för att. så jag hoppas det blir bättre efter en ev mappning med.

själv har jag byggt mitt paket för kanske 3500 kr med kylare o diverse slangar. De är dyrast alla dagar.

George_RS
2008-06-23, 01:59

kan väl knappast bli sämre med tanke på hur orginal dragning ser ut.. :D jag håller inte på o räknar o skit "vi här" kommer inte att komma upp i dessa Hk siffror som gör det lönt att räkna på detta.

jag körde 2.5 tums rör bara för att. så jag hoppas det blir bättre efter en ev mappning med.

själv har jag byggt mitt paket för kanske 3500 kr med kylare o diverse slangar. De är dyrast alla dagar.

så kan man ju se på saken också :P

maverick
2008-06-23, 09:01
Visst, Moffe, det beror helt på vilken effekt man satsar på. :)

Hur mycket det blir för mig får vi se på onsdag. Dags för mappning då. :mrgreen:

Moffegrev
2008-06-23, 11:35
väntar med spänning på vad det kan ge för dej faktikst om jag själv ska göra det med.

superdea
2008-06-23, 12:51
Hej! och välkommen!

Svarta 02:or är alltid snygga;) Vad fick du ge för din?

George_RS
2008-06-23, 13:14
Hej! och välkommen!

Svarta 02:or är alltid snygga;) Vad fick du ge för din?

Bytte in min Lancer kombi med 7600 mil -04 o fick lägga 10 000 emellan.

Lancern var extremt svårsåld så var glad att jag fick bytt den mot en toppenbil.

85 000 ville han ha för RS:en o fick då 75 000 för lancern.

maverick
2008-06-24, 00:42
väntar med spänning på vad det kan ge för dej faktikst om jag själv ska göra det med.

Bara att börja bygga. Men det är dyrt. 35000kr om du köper allt nytt, och mappar hos V-tech.

George_RS
2008-08-09, 03:22
Lackat lite inuti...Snyggt elel fult? för mkt kanske???

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/DSC00107.JPG

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/DSC00105.JPG

O lite blå belysning...

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/DSC00109.JPG

Rensat bakluckan o tonat bakljusen :P

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/Octavia%20RS%20(38).JPG

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/Octavia%20RS%20(25).JPG

Får bli länkarför bilderna blir ju helt mongo zoomade när man använder img knappen...vrf??? kolla nedan liksom...

http://www.x-klubben.se/xbilder/upload/Octavia%20RS%20(25).JPG

Kommentarer!!!

Sinni
2008-08-09, 07:33
sätt ditt RS märke över de två hålen på bagage luckan
om du inte tänkt spackla över de och lackera

maverick
2008-08-09, 10:01
Får bli länkarför bilderna blir ju helt mongo zoomade när man använder img knappen...vrf??? kolla nedan liksom...

Det är för att du lägger upp så stor bilder.

George_RS
2008-08-11, 00:58
sätt ditt RS märke över de två hålen på bagage luckan
om du inte tänkt spackla över de och lackera

tanken e väl att spackla o lacka om luckan inom sin tid..men blir inte på ett tag så sätta dit rs-emblemet var ju inte helt tokig idè..tackar...

helt vanliga mob bilder. på 3mp 2048*1536..ska man behöva redigera ner strl på alla bilder innan man lägger upp...gu va jobbigt :S

fortsätt kommentera...snygga fula ändringar??

possente
2008-08-11, 10:56
lackering var annerlunda och sticker ut lite. jag tyckte det blev riktigt snyggt :lol:

George_RS
2008-08-11, 14:27
lackering var annerlunda och sticker ut lite. jag tyckte det blev riktigt snyggt :lol:

Tack tack :D ja gillar o va annorlunda :P

possente
2008-08-20, 14:23
har du några bra tips hur du fjorde när du tonade bakljusen? när jag gjorde det fösta gången så började det rinna:(

George_RS
2008-08-25, 00:50
har du några bra tips hur du fjorde när du tonade bakljusen? när jag gjorde det fösta gången så började det rinna:(

tips o tips. tunna lager i många omgångar...spraya på en 25 cm ungefär. jag la på 6 lagermed toningsspray på mina...vänta iaf en 15-20 min mellan varje lager...så e det inga större problem,

George_RS
2008-08-25, 01:03
Kan för övrigt meddela er om att jag e väldigt irriterad just nu...historik...för ca en månad sedan så haverera ju min vxl låda med ett stort hål i gaveln...o va händer då inte ikväll när man typ ligger i 10 km/h ett mothugg får man när an rullar sakta ner för en backe o åker sedan iväg lite smått fundersam o känner sedan att de slirar lite smått på kopplingen....o ja stannar bilen efter en 500 m ca...o jo visst fan rinner de olja mellan låda o motor igen...antagligen sprängt denna låda också...

va fan e de för skit egentligen...o inte e min körstil misshandlande av låda direkt...

Höjden av otur... :/

George_RS
2008-09-08, 15:14
har klurat ett tag på hur bilens lack ska bli o har kommit fram till ett förslag nu...ngt i denna stilen iaf med lättare mods kanske :p
inte min bil dock som fått stå modell. osthyveln kommer inte o hamna på min...fälgarana ska jag nog även ha...
Tycks?

Poyjs
2008-09-09, 21:52
Ett bra riktmärke är att bilde som är 800x600 eller STÖRRE ska länkas, så man slipper få upp så stora bilder.

George: De är bra att någon mer här i trakten pillar med sin RS,,,så är man 2 när de väl börja krångla ;)

Moffegrev
2008-09-09, 23:24
fimpa alu vingen bara, annars tycker jag det ser bra ut på bilden.

kanske nått i evo stil på vingen istället.!

George_RS
2008-09-10, 18:40
fimpa alu vingen bara, annars tycker jag det ser bra ut på bilden.

kanske nått i evo stil på vingen istället.!

precis skulle aldrig sätta på en alu-vinge på nån bil direkt. stor osthyvel ser de ut som då :P

mjo har funderingar på en evo-vinge faktiskt elle en lite högre än orginal...elle till o med köra med orginal rs vingen...är lite delad där...men fälgar o lack e de som ligger på förslag på bilden...

kommentera på :D

George_RS
2008-09-10, 18:43
Ett bra riktmärke är att bilde som är 800x600 eller STÖRRE ska länkas, så man slipper få upp så stora bilder.

George: De är bra att någon mer här i trakten pillar med sin RS,,,så är man 2 när de väl börja krångla ;)

ah du tänkte på bilderna i början?? mjo dom e rätt stora men även länkade de flesta :S

japp gillar o pilla me mina bilar...byggas om skall de :D min e dock inne på verkstad fortfarande pga vxllåde ras för andra gången i sommar :/ garanti arbete nu dock,,,

juanito
2008-09-10, 22:15
Testa med mellangrått istället för vitt på bilden!

George_RS
2008-09-11, 21:34
Testa med mellangrått istället för vitt på bilden!

hehe nja mina favoritfärger är svart o vitt så de blir nog det...gjorde dock en bild med grå ton också...tack för kommentaren i övrigt

George_RS
2008-09-14, 14:46
Lägger upp en bild på biln fråni somras då den var riktigt "ren" :P

juanito
2008-09-14, 14:57
Dammtoningen var mycket snyggare än tribaltoningen! 8-)

George_RS
2008-10-25, 22:04
jaha som en del vet då så hade jag problem med min växellåda...den rasa ju 2 gånger om :( men iaf de tog 5 veckor för dom jag köpte lådan av att komma med ett beslut om att jag inte får ut det på garanti :( fan me...men i iaf så börja ja söka efter nya lösningar då kollame det mesta men inget såg positivt ut efter en veckas bråkande me olika grejer tröttna ja o började fundera på en förstärkt låda ist men att dett skulle bli för dyrt dom ville ha 12`+gamla lådan :8( så ist lämna ja in den till en i kinna som klyvde lådan kolla så att allt va okej o svetsa ihop gaveln o plocka ihop den igen för en hyffsat billig peng..så lämna lådan för montering till min verkstad så den slängs ihop på måndag eller tisdag o förhoppningsvis utan några mer problem me det...

sen när den väl kommer hem ska den tvättas o pillas me diverse saker o allmänt ge omvårdnad :D

George_RS
2008-11-08, 14:09
Va ska man ha för fälgar till sommaren egentligen har tidigare varit säker på Dotz shuriken black men att nu har jag blicit osäker o fått beslutsångest ist :S Har 4 fälgar o välja mellan...Bilen är svart o går för övrigt i i svart stil såsom helsvarta bakljus,svarta skärmblinkers o huvudlyktor kommer bytas ut mot svarta devileys då dom äntligen kommit :D o så svart blinkers fram. Så ska man ha ngt som bryter av eller inte??

[attachment=3:mmqj5sx7]Dotz Shuriken.jpg[/attachment:mmqj5sx7]
Dessa var favoriten tidigare.

[attachment=2:mmqj5sx7]Dotz Shuriken white.jpg[/attachment:mmqj5sx7]
Kanske vita för att bryta av helt tvärt.

[attachment=1:mmqj5sx7]Aez excite black.jpg[/attachment:mmqj5sx7]
Dessa gillar ja av samma anledning som Dotz shuriken black... dom e mörka men ändå ngt som bryter av.

[attachment=0:mmqj5sx7]Ace Targa.jpg[/attachment:mmqj5sx7]

bryter av mot all det i i övrigt svarta...

juanito
2008-11-08, 15:26
Excite eller Targa! De övriga såg inte ens färdiga ut...

Chippe
2008-11-08, 15:57
Jag gillade första och sista fälgarna

George_RS
2008-11-08, 17:32
Min favorit lutar nog mest åt Excite fälgen nu :D men den svarta shuriken fälgen e vacker...men såg den på några bilar o på håll syntes inte de svart o då såg den jätte dum ut me bara 5 smala pinnar tyckte ja:/ men lutar åt de färgvalet iaf ;P

George_RS
2008-11-17, 17:51
en liten update hur läget me rs:en e för tillfället...

står uppallad i garaget o inväntar turborenovering :S elle byte helt av snurra o ev en dp me...

[attachment=2:3gmf6ofa]DSC00170(2).JPG[/attachment:3gmf6ofa]

[attachment=1:3gmf6ofa]DSC00172(2).JPG[/attachment:3gmf6ofa]

[attachment=0:3gmf6ofa]DSC00171(2).JPG[/attachment:3gmf6ofa]

maverick
2008-11-17, 21:45
Ser lite krokigt ut på nedre vänsta impellerbladet.

George_RS
2008-11-17, 22:10
Ser lite krokigt ut på nedre vänsta impellerbladet.

typ alla e krökta på de ena elle andra sättet svårto fånga på bild dock...o lagret mår inge vidare helle...men att kan de komma upp massa olja till icn? e detta då skadligt? såg de va lite olja i tryckröret till icn nämligen..

maverick
2008-11-17, 22:21
Nja, det kan vara att bilen kommer att ryka en del, men jag tror inte att det är någon fara. Så länge IC:n inte badar i olja.

George_RS
2008-11-17, 22:29
okej bra de...de va ju inte alls mkt va nog bara lite i tryckröret inget i slangen efter tror ja ;p

desto mer på avgassidan :S

men att maverick kör du me dp? var har du införskaffat den isf?

possente
2008-11-17, 22:46
okej bra de...de va ju inte alls mkt va nog bara lite i tryckröret inget i slangen efter tror ja ;p

Bsr har jag för mig att han har köpt den

maverick
2008-11-18, 09:18

BSR/Simons inkl. sportcat. Kostar en del, men sitter perfekt. Vet inte om det passar en K04, om du nu byter turbo.

George_RS
2008-11-18, 17:28
okej okej ;P är det ngn här inne som bytt turbon på en RS1 som kan ge lite tips o så?

funderingarna står ju kvar ;P

maverick
2008-11-19, 12:08
okej okej ;P är det ngn här inne som bytt turbon på en RS1 som kan ge lite tips o så?

funderingarna står ju kvar ;P

Det är ett helvetesjobb. Räkna en eftermiddag minst.

Chippe
2008-11-19, 14:33
Jag vet att det finns minst en som bytt, kommer dock ej ihåg namnet på denne.

George_RS
2008-11-19, 14:42
vid närmare funderingar o framtida planer så får de nog bara bli en renovering i detta läget..av eknomiska skäl :(

George_RS
2008-11-19, 15:20
pratade nyss med turbocenter o dom vill ha 7200 för en utbytesturbo o en renovering förutsatta ttt axeln är helt o hållet 100 intakt...skulle dom ha 4600 för + moms...

dock e jag nu då ine säker på om denna ä intakt...

sen hade han ingen riktigt bolt on större turbo helle men vi disskuterar lite runt audi tt 225 turbon om den ska passa elle inte...

jag ska nog kika lite efter en sån på skroten om den finns ngn som e i bra skick o inte alltför dyr jämfört med vad audi tar ut för en ny då

George_RS
2008-11-22, 22:50
skulle vilja ha denna rtåden flyttad till projekt...någon moderator som kan ordna detta?

jtds
2008-11-22, 23:08
skulle vilja ha denna rtåden flyttad till projekt...någon moderator som kan ordna detta?

DONE ;)

George_RS
2009-01-15, 06:58
En bild me vinterpuckarna på ;P dom duger väl???

George_RS
2009-02-07, 01:52
wihoo ;P nu e bilen ute o rulalr igen :D efter o plockat ner turbon en gång till efter raset o så...gick lite snababre o riva o plocka ihop den här gången än första hehe :D så nu e bilen ute o rullar på gatan igen o tyst o fint me :D ja maverick vet ju typ hur den lät innan haha ;P

se hur långt de går till nästa krångel nu då ;P

maverick
2009-02-07, 17:35
Ja, vackert var det inte.