handdator

Visa fullständig version : R.I.P lilla kattstackare :(

Chippe
2008-06-21, 22:16
Jag och sambon var på väg till en kompis i tungelsta för att käka lite.

Så vi åkte på stavsvägen och var nästan framme vid tågöverfarten, då sprang en katt rakt ut framför bilen och jag hannn inte reagera. Den missade framhjulen men blev överkörd av bakhjulen. Det här måste ha varit bland det värsta jag har varit med om i bilväg och sambon blev jätteledsen och började gråta direkt när hon klivit ur bilen. Jag gick fram mot katten som låg och vred sig på vägen, men jag visste inte vad jag skulle göra. Då kom en tjej ut som bodde precis där det hände, vi pratade lite och hon ringde runt lite bland sina vänner och letade efter nån jägare (om nu katten inte hade dött). Själv så ringde jag till polisen och anmälde händelsen.

Som tur var så dog katten rätt fort, men det var hjärtskärande att se den lida... men jag hade inte kunnat haft ihäl den om den inte dött. Det var en okastrerad hankatt utan vare sig halsband eller öronmärkning, och den hade en del fästingar och såg rätt sliten ut i päls m.m. Så förhoppningsvi så var det en vildkatt. Det enda jag kunde göra var att dra ner den i diket och meddela polisen var den låg. Får se om polisen hör av sig... men det tror jag inte.

USH! Det här var inge roligt, jag har juh två katter hemma som jag älskar (innekatter som tur är). Jag har aldrig kört ihäl nånting (insekter ej inräknat :))...inte ens nån liten fågel.

juanito
2008-06-21, 22:30
Ja, jag känner igen det. Ruggig känsla.
Det värsta är när de är helt omärkta, så att man inte kan meddela ägaren.
3/6 var vi tvungna att avliva min lille kompis, han blev ändå 16 år.
Det föregicks av flera veckors känslomässig berg & dalbana, med flera veterinärbesök.
Du får ge dina katter lite extra uppmärksamhet, så lindrar det eländet.

mrc
2008-06-22, 14:09
Fan vad jobbigt när sånt händer. Kattälskare som man är så lider man x-tra mycket. Hoppas ni inte får mardrömmar av händelsen.

Chippe
2008-06-22, 14:19
Man försöker att inte tänka på det för mycket, men när jag ser hur katten ligger och vrider sig på vägen i minnet... så då blir man lite upprörd.

TUR att den dog så fort, jag hade inte klarat av detta annars. Då hade jag blivit helt knäckt.

hAmpzter
2008-06-22, 15:11
Fy fan, stackare! :(
Tråkigt att höra, men du klarar det!

Sinni
2008-06-22, 15:37
jag klippte ett rådjur med min gamla bmw 535
det kom som tur va en jägare o avlivade djuret och tog hand om det
bilen fick stå för den hade klippt kylaren så vätskan rann ut :(

maverick
2008-06-22, 17:00
Inte kul alls det där. Det bästa är att hålla sig kall, och vrida nacken av djuret om det fortfarande lever, men ser för illa ut. Men det är ingen enkel manöver... :cry:

skallie
2008-06-22, 19:35
jag klippte ett rådjur med min gamla bmw 535
det kom som tur va en jägare o avlivade djuret och tog hand om det
bilen fick stå för den hade klippt kylaren så vätskan rann ut :(
Tog också ett rådjur utanför Halmstad när jag gjorde lumpen, jägare kom och avlivade, kylare trasig = bärga bil men inte BMW utan en Datsun Cherry hade jag.
Har också kört på en kanin som blev skadad och låg och sprattlade, den backade jag sen över för att den skulle slippa lida. Lite jobbigt när man kände att bakhjulet gick över kaninen.

Chippe
2008-06-23, 07:59
Hade det varit ett djur som man vet är vilt så hade det inte varit lika jobbigt.

Men tanken på att detta kan ha varit någons älskling gör det svårt.....