handdator

Visa fullständig version : Solskyddsfilm

hAmpzter
2008-06-22, 15:15
Är det någon som har testat solskyddsfilmen från Biltema?

Kikade lite på den här; http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=77272.. Den som är 84%/80%!

Är ju mest värmen man vill ha bort, så den här http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87986 verkar inte direkt något att ha!

Någon som har några bun å bän att ge mig om deras solskyddsfilmer?

</hAmpztern>

secret692
2008-06-22, 16:22
Har själv aldrig lagt dit solfilm själv och tror inte jag skulle ge på mig detta heller.
Inget roligt om man får massa bubblor och sådant.
Ring runt några firmor och ta pris samt försök pruta är mitt förslag.

Nu kanske du kan detta.
Vet dock inget om Biltemas solfilm

Chippe
2008-06-22, 16:38
Kolla på hrc, de har färdigskurna solfilmer till octavia för egen montering.

http://www.hrcgruppen.se/solfilmbilar.htm

Mittemot yamahacenter, dvs gångavstånd för dig :) De hade en bättre hemsida förrut, men den har de tydligen tagit bort. Men gå dit och prata med dom och kika vad de har.

Draco
2009-04-23, 00:16
det finns en del solfilmer ute.. vet inte om det finns något typ test på olika filmer..

man kan göra allt själv man kan få det färdigskuret och man kan få det gjort av firma..

men vad finns det för bra solfilm som för billig slant som funkar..
biltema är för plastig om man nu inte ta den andra som biltema också säljer vilket är en gummifilm.

det finns andra solfilmer i 100-200kr klassen sen går det upp till 500kr klassen och sen sticker dom iväg..

det bör ju finnas något billig solfilm som är bättre än biltemas..

possente
2009-04-23, 01:24
snor tråden lite:)
jag har köpt sån färdigskuren. men vågar mig själv inte göra det för om jag känner mig själv rätt så kommer jag förstöra filmen. Ingen som vet någon i skåne som kan göra detta för en rimlig slant?

någon som vill göra det på björkvik så kan jag ta med den då:)

tjimme
2009-04-23, 08:16
jag satte faktiskt biltema film på min nu i vintras, jag har tonat ca 6 bilar med biltema men jag kan lätt säga att octavian var den svåraste av dem alla att få bra.

Kollade priser lite överallt men 3500 och uppåt var jag inte beredd att betala

Mikael1977
2009-04-23, 09:09
snor tråden lite:)
jag har köpt sån färdigskuren. men vågar mig själv inte göra det för om jag känner mig själv rätt så kommer jag förstöra filmen. Ingen som vet någon i skåne som kan göra detta för en rimlig slant?

någon som vill göra det på björkvik så kan jag ta med den då:)

Får man fråga vad du betalade för den färdigskurna, och var?
Jag vet att du har en RS1 ;)

Draco
2009-04-23, 10:06
Är det någon som har testat solskyddsfilmen från Biltema?

Kikade lite på den här; http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=77272.. Den som är 84%/80%!

Är ju mest värmen man vill ha bort, så den här http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=87986 verkar inte direkt något att ha!

Någon som har några bun å bän att ge mig om deras solskyddsfilmer?

</hAmpztern>

tillbaka till tråden...

kvalitet på solfilm skiljer sig från tillverkare och tillverkare..

deadmetal86
2010-06-28, 22:56
ja slängde på solarplexius runt om på mig octavia kombi, monteras ju på 2 röda och blir riktigt bra så kostade de bara 1100 och de var de värt.

det finns en del solfilmer ute.. vet inte om det finns något typ test på olika filmer..

man kan göra allt själv man kan få det färdigskuret och man kan få det gjort av firma..

men vad finns det för bra solfilm som för billig slant som funkar..
biltema är för plastig om man nu inte ta den andra som biltema också säljer vilket är en gummifilm.

det finns andra solfilmer i 100-200kr klassen sen går det upp till 500kr klassen och sen sticker dom iväg..

det bör ju finnas något billig solfilm som är bättre än biltemas..

Steffe
2010-06-29, 21:36
Min syrra fick sin octavia 08 kombi filmad på gåsebäck Hbg.
Killen annonserar på blocket.
mellan 1100-1500:-
Blev kanonbra

Steffe

Ashtray
2011-05-25, 00:42
lyfter en gammal tråd!
Är det någon som vet om det är svårt att ta bort solfilm? Kan man göra det själv eller är det ett jäkla pilljobb? Kan tillägga att mina rutor är tonade på firma (om det skulle göra någon skillnad?)
Har inte velat prova utifall man inte får bort allt, vill ju inte förstöra utseendet så att säga.

juanito
2011-05-25, 08:17
Ja, det är ett jäkla pill!

Rs_Marcus
2011-05-25, 11:04
Brukar vara lite pill, men är det proffsfilm så är det oftast mycket lättare än med billig film.

Bravotwozero021
2011-05-25, 20:20
ryck bort så mkt du kan, sen tar du bara T-sprit å gnugga. Funkar alldelles utmärkt, går även med Bensin

George_RS
2011-05-25, 20:24
när jag senast tog bort så använde jag lite av samma metod som när man sätter på...såpa o vatten i spray flaska. spruta på hela rutan först o de tränger in i kanterna lyft upp o spruta under allt eftersom du drar sakta utåt...var hur enkelt som helst o få bort den filmen jag hade på då. värt ett försök kanske?

Rs_Marcus
2011-05-25, 21:18
om du värmer rutan utifrån med en värmepistol och sedan skär av en bit i ett hörn och drar försiktigt så brukar det mesta av limmet följa med också.

Ashtray
2011-05-26, 01:10
Tack för tipsen ! :)

blir till att prova nästa vecka.