Visa fullständig version : Byta jobb: Skanska eller Peab???
Jo det är så här.
Jag är less på att bygga småhus (villor och radhus m.m.) och har börjat söka mig bort från JM (har försökt byta inom JM först), nu idag så har jag träffat både Skanska och Peab för andra gången.
Skanska har redan erbjudit mig en tjänst som arb.ledare/installationsamordnare på ett intressant projekt som ligger rätt nära hem (2mil). Och om jag hörde rätt på lönen så säger jag bara TJOLAHOPP :D :D :D Måste ringa och dubbelkolla det imorn men vi snackar 3500papp mer i månaden än vad jag har nu :D
Peab är intresserade och kommer antagligen höra av sig i dagarna, det är ett likvärdigt projekt med istortsett samma arb.uppgifter, projektet som de har nämt ligger lite längre bort men inte så farligt. Så där får vi se vad de erbjuder för lön.
Så hur ska jag göra nu? Vad tycker ni... det är en ganska angenäm sits jag befinner mig i, men jag vill höra era tankar och åsikter.
För min del lutar det åt Skanska.
Snacka om lyx-problem! Önskar jag hade samma problem...
Högre lön och närmare hem, är väl en svårslagen kombination?
Jag gick lite på hur folket på arbetsplatsen verkade vara när jag valde mitt nya jobb (som jag påbörjar i aug).
Sökte runt ett tag och var ganska kräsen så jag hoppas jag valde rätt iaf :D. Lönen gick upp rejält på alla ställe iaf :D
secret692
2008-06-23, 17:06
Så länge ni lägger vårt värmegolv får du jobba vart som helst hihi.
Nej men kolla vart arbete är samt vilka arbetskamrater man får och självklart lön.
Alltid svårt med val och göra rätt men hoppas det du väljer blir bra för dig.
Gå på magkänslan, hör vad den säger och besluta dig efter det.
Säger som Janne; lyxproblem men ett angenämt sådant.
Stället jag jobbar på har Sveriges högsta löner inom IF-Metall. Jag trivs jäkligt bra efter 20 år så jag bytar inte jobb i första taget.
JM har ju tidigare byggt många fina sjönära områden inne i Sthlm. Har de inget åt dig då?
JM har ju tidigare byggt många fina sjönära områden inne i Sthlm. Har de inget åt dig då?
Nej jag har försökt byta inom JM (kanske inte så helhjärtat). Men jag känner att jag vill bygga nått helt annat än bostäder på ett tag. Samt att jag ville få upp lönen till en nivå som jag tycker att jag förtjänar efter flera år av studier.
madetomeasure
2008-06-24, 11:21
jobbig sits chippe :-) helt ärligt får du jobba vart du vill för mig, men jag å frugan funtar på att flytta snart ;)
...men min känsla go for peab
silverbane
2008-06-24, 12:34
Aaah ska du bli en kartellboss du också? :D
Hur som haver så blir det säkert bra på båda. Ta det med högst lön ;)
Bra att ha i bakfickan när man söker nästa jobb.
Nu har jag bestämt mig.
Jag skriver på för Skanska idag! :D
Och jag hade hört rätt ang. lönen :D :D :D Det blir ett trevligt tillskott (och mer pengar till bilen *hehe* :D)
secret692
2008-06-25, 09:12
Nu har jag bestämt mig.
Jag skriver på för Skanska idag! :D
Och jag hade hört rätt ang. lönen :D :D :D Det blir ett trevligt tillskott (och mer pengar till bilen *hehe* :D)
Grattis eller vad säger man.
Hoppas du kommer trivas bra där.
Får vi se till så det blir golvvärme där då......
possente
2008-06-25, 09:26
grattis chippe! perfekt med nytt jobb nu när du har precis köpt ny bil!
Det blir en bra nystart.
Nytt jobb och ny bil.
kanske skaffa ny brud oxo :P hahaha :mrgreen:
kanske skaffa ny brud oxo :P hahaha :mrgreen:
Man vet aldrig :lol: Och ny lägenhet vore trevligt, men det kommer.
Rs_Marcus
2008-06-25, 12:16
Grattis! Inspirerande med nytt jobb som dessutom ger mer cash :D
Bättre lön och skapligt nära hem...svårslaget, precis som jag redan skrivit! Kör hårt och fira med chippning, chips och chili-dipp!!! 8-)
Igår skrev jag på för Skanska :)
jag börjar 4/8, så det blir 4v semester innan... det blir skönt att börja på nytt efteråt.
anderzxb
2008-06-26, 20:38
Grattis Chippe! ska nog snart börja se mig omkring efter ett nytt jobb.. finns alltid bättre än det man har :)
lyxlirare.
jag börjar oxå mitt nya den 4/8 men jag har bara 3 veckor semester innan. Råkade säga upp mig innan min semester var beviljad = fick ta ut 3 av 4.
Nice!
Aldrig fel med högre lön och närmare hem.
Härligt att du kan få lite extra tillskott i bilkassan, det hoppas vi få se resultat av med en gång sen när du börjat jobba och får första lönen :).
Bytte också företag för 2 veckor sen, också högre lön och närmare hem :), från ca 94 mil till runt 10 mil istället :D.
Sådärja. Semester börjar nu. :)
Nu har jag slutat på JM (nåja får juh ut stålar på semestern och lite efter det också).
V32 så börjar jag på Skanska, jag har redan varit på bygget idag och lämnat lite prylar.
Känns väldigt skönt, och nu ska jag ta en dusch och en öl.... Samtidigt :D
Då stänger vi denna tråden :)
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.