Visa fullständig version : AKUT HJÄLP lampan för slitna bromsbelägg
possente
2008-06-25, 00:02
tjenare.
som tråden lyder! lampan för slitna bromsbelägg började lysa nu när jag körde hem! måste byta dom innan SS eller kan jag köra ändå?
storalillen
2008-06-25, 03:34
skulle nog byta innan....
anderzxb
2008-06-25, 04:06
Ja det är nog att rekomendera.. Vore ju illa om dina bromsar sluta funka när du kör SS :)
men innan du tror att den är slut så kolla på dem innan, på min pajade sladden o då börjarde lampan lyssa men de finns bra med bromsbelägg kvar,
när ja prata med skoda så är de vanligt på RS1an
possente
2008-06-25, 08:24
okok hur kollar man lättast om där är belägg kvar? :oops:
Du ser tjockleken på det yttersta om du kikar in genom fälgen. Hissar du upp bilen eller plockar bort hjulet (vilket som är enklast för dig) kan du inspektera det innersta.
är inget svårt annars är de ba åka till nån som kan de ;) hur mkt har bilen gått o när va den survd?
Byt!!!! Och kolla även kokpunkten på bromsvätskan, är den för låg får du inte köra!!! OBS gäller alla men främst de med äldre bilar där risken är större att vätskan tagit upp fukt. Skall bytas enligt serviceschemat men det har hänt förr att de missat.
hur byter man oljan på RS1an ?? eller ska man lämna in den...
Med den här: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=500&iItemId=82489 gör du det enkelt själv.
possente
2008-06-25, 10:50
bilen är servad för 700 mil sen. är inte så vass på byta oljor och sånt på en skala hur svårt är det att byta bromsolja?
bilen rullade precis över 7500 mils sträcket igår.
ok kan nån lite snabbt bara förklarar hur jag öppna och byter bromsbeläggen fram på rs1an och hur ja byter oljan me de som ni vissar från Biltema... ska sitta och meca ida o vad jag behöver....
ok kan nån lite snabbt bara förklarar hur jag öppna och byter bromsbeläggen fram på rs1an och hur ja byter oljan me de som ni vissar från Biltema... ska sitta och meca ida o vad jag behöver....
Haynes haynes haynes :D
possente
2008-06-25, 11:46
står det hur man bytar belägg där också? Om dom nu skulle vara slut. vad för belägg och var ska man köpa så jag hinner få på dom innan SS?
står det hur man bytar belägg där också? Om dom nu skulle vara slut. vad för belägg och var ska man köpa så jag hinner få på dom innan SS?
1J0698151M Originalbelägg 865:- lagervara på Volkswagen Lund
maverick
2008-06-25, 12:45
Som på vilken bil som hellst. Lossa oljepluggen och töm ut oljan. Men eftersom du frågar är det bäst att du lämnar in den.
Som på vilken bil som hellst. Lossa oljepluggen och töm ut oljan. Men eftersom du frågar är det bäst att du lämnar in den.
Keyvan menar bromsvätskan :arrow:
possente
2008-06-25, 13:26
har precis skruvat av hjulet och kollat beläggen där är 6,5mm kvar på båda fram så jag kan köra med dom på ss sa maverick:)
Råkade ut för kokande bromsvätska på Nürnburg-ring en gång(Commodore GSE Coupé)... Spännande!
Efter det har man stenkoll på bromsvätskan.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.