handdator

Visa fullständig version : "Vi som är singel"-tråden.

Sidor : 1 [2]

Confide
2011-06-14, 12:01
Var med om ett piano från öppen himmel för ungefär 3-4 år sedan.
Hade ett långdistans-förhållande där jag blev dumpad per sms.
Veckan innan som vi träffades så var allt frid och fröjd, hon såg fram emot att fira jul med familjen osv.
Säger inte att alla är sånna men...
Kvinnor kan detta med fulspel, men det är då man plockar fram sin kvinnliga sida x).

Till Richard säger jag att jag personligen tycker att du ska stå på dig!
Finns inget att kämpa för så som det låter...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Soulman
2011-06-14, 12:37
Har ni stackare haft en molnfri soldränkt himmel innan sånt här har hänt er tycker jag än mer synd om er naiva tillställning till livet.

Nu tar jag ingens parti, men tror ni på allvar att de som beklagar sig här inne visar båda sidorna av myntet i sina inlägg? Nej. Det finns i de flesta fallen en logisk anledning till att saker och ting händer.

I några få fall handlar det dock om kvinnor som det slagit helt slit för, till exempels Jannes fru, där är det inte snack om saken...

Det är väl kanske den något naiva tron om att man är "lyckligt lottad" som gör att pianot trillar ner ibland. Det händer bara andra men aldrig mig liksom.

Har man inte tentaklerna ute och ställer frågor vid behov men inte får några vettiga svar kan man ju börja fundera på att söka skydd i alla fall. Går man runt och tror "bättre än så här blir det inte" och "min partner/sambo/make/maka skulle aldrig göra nåt för att såra mig... ja. Jag slutar där. Ett förhållande är inte självspelande år ut och år in.

Vem som är skyldig till vad är egentligen helt ointressant när alla har möjligheten att välja en snygg exit båda är överens om.

Bitterhet och ärelystnad är för människor med nån form av personlighetsrubbning.

Solid
2011-06-14, 13:57
Jo, det är ju det jag försöker säga. Alla ni stackare här inne som beklagar er på nuvarande och nyss blivda före detta flickvänner och fruar utan att ni inte sett det komma och/eller inte gjort något åt det. Oavsett om det slagit slint i huvudet på dom eller - som i de säkert hälften av fallen - är berättigade uppbrott.

Det kanske är min lite lätt naiva inställning till livet som gjort mig så pass duktig på att i princip helt undvika liknande människor i mitt liv, vare sig det gäller flickvänner eller vänner. I de fallen man stött på dessa typer av människor har dessa relationer terminerats väldigt fort.

En av anledningarna till att många sitter med skägget i brevlådan, oftast när det gäller fallet med flickvänner och fruar, är att de nöjer sig med första bästa...

Richard.
2011-06-14, 16:04
Schysst. Känns som om man blir totalsågad av Solid. Vissa kanske vill ventilera sig här men kanske inte riktigt har nån o prata med...

Solid
2011-06-14, 16:13
Sågad vet jag inte om du blir. Men däremot bör du med detsamma ta tag i ditt förhållande. Att hålla på fram och tillbaka som ni gjort är inte bra för någon av er.

Sig hej då och klipp banden med detsamma.

Richard.
2011-06-14, 16:37
Sågad vet jag inte om du blir. Men däremot bör du med detsamma ta tag i ditt förhållande. Att hålla på fram och tillbaka som ni gjort är inte bra för någon av er.

Sig hej då och klipp banden med detsamma.

Vet att jag borde göra slut direkt...men e tydligen så jävla svag. Som du sa så fram o tillbaka är inte bra

juanito
2011-06-14, 22:03
Måste slå ett slag för min arbetsgivare.
De ringde idag och undrade om jag ville jobba.
Jag väntade samtal från advokaten, så vi bestämde imorron istället.
Så nu blir det 8:30-17:30 igen. Jag har dessutom blivit tillsagd att ta den tid jag behöver för samtal med advokat och bank, även på jobbet.
De gör verkligen allt de kan för att ge mig så mycket jobb som möjligt nu!

En tillsvidareanställning skulle göra susen hos bankerna nu!!!
Men det ligger inte i faggorna ännu.

maverick
2011-06-15, 18:36
Riktigt bra arbetsgivare.

Sinni
2011-06-15, 19:11
Måste slå ett slag för min arbetsgivare.
De ringde idag och undrade om jag ville jobba.
Jag väntade samtal från advokaten, så vi bestämde imorron istället.
Så nu blir det 8:30-17:30 igen. Jag har dessutom blivit tillsagd att ta den tid jag behöver för samtal med advokat och bank, även på jobbet.
De gör verkligen allt de kan för att ge mig så mycket jobb som möjligt nu!

En tillsvidareanställning skulle göra susen hos bankerna nu!!!
Men det ligger inte i faggorna ännu.

Tummrn upp J

Soulman
2011-06-16, 08:38
Status, Janne?

juanito
2011-06-16, 13:37
Status, Janne?

Ligger lågt och väntar ännu på advokat.
Lite svårt att svara, när jag redan sitter och jobbar i en annan telefon.

Vi är 2 som fyller år på jobbet idag, så vi sitter nu längs havet och käkar lunch-tårta. :)

Confide
2011-06-16, 16:04
Ligger lågt och väntar ännu på advokat.
Lite svårt att svara, när jag redan sitter och jobbar i en annan telefon.

Vi är 2 som fyller år på jobbet idag, så vi sitter nu längs havet och käkar lunch-tårta. :)

Var är gilla-knappen x)?

juanito
2011-06-22, 19:33
Jag blev uppringd av socialtjänsten idag.
De hade varit i kontakt med frun.
"Bra, det är mer än jag lyckats med!"

De undrade när de kunde hämta hennes post. Sedan undrade de om hon själv kunde hämta posten när jag var på jobbet.
"Det har jag bett henne om i evigheter!"

Så, när jag kom hem hade den lilla stackaren hämtat sin post...utan att lämna tillbaks min bilnyckel.

På bordet låg en lapp: "Vattna alla blommorna"... Suck.

Mikael1977
2011-06-22, 20:20
Vaddå, tar hon detta genom socialen???
Hur svårt kan det vara att ringa upp den person man har bott ihop med dom senaste 10-20 åren och fråga när man kan hämta posten!?

juanito
2011-06-22, 20:34
Ja, man upphör aldrig att förvånas...

Chippe
2011-06-22, 20:40
För min del skulle det va skönt om soc kom och hämtade mitt ex skit. Det är bara kyligt mellan oss just nu.... pga flera anledningar.

Fick bekräftat att hon varit med en polare till mig samma vecka som hon drog (dagarna efteråt alltså... Jag hade fått höra från annat håll om detta). Jag lägger all skuld på henne, även om jag tänker prata med polaren om att det inte var okej. polares ex är 'offlimits'. Tänker inte va förbannad på honom, skiter egentligen i det.
Hon ångrar det nu och han ville berätta direkt men fick inte för henne.

Han kanske hinner se detta innan jag hinner prata med honom, men skit samma.

Chippe
2011-06-30, 07:42
Fan vad tyst det blev i den här tråden ;)
Ni får kommentera det jag skrev i tidigare inlägg, jag förstår väll om ni inte vet vad ni ska skriva om min sits... Men jag har slutat bry mig och har minimal kontakt med mitt ex. Jävligt skönt att slippa henne.
Och min plan att vara singel tills hösten verkar spricka ;)

Hur går det för dig Janne?

George_RS
2011-06-30, 09:05
Hur blev samtalet med polaren då?

maverick
2011-06-30, 09:24
Ni får kommentera det jag skrev i tidigare inlägg, jag förstår väll om ni inte vet vad ni ska skriva om min sits... Men jag har slutat bry mig och har minimal kontakt med mitt ex. Jävligt skönt att slippa henne.

Hehe, så synd att den planen sprack då. ;)

Mikael1977
2011-06-30, 09:27
Det är bra Chippe...hoppa ut i livet på en gång, ingen idé att gräva ner sig över ett ex ;)
Men jag undrar oxå hur det gick med polaren...eller samtalet med polaren är väl mer rätt att säga.

Chippe
2011-06-30, 09:30
Jag har faktiskt inte pratat med honom ännu. Träffade honom igår, men jag ville inte ta det då... Har ingen brådska.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Mikael1977
2011-06-30, 09:33
Jag har faktiskt inte pratat med honom ännu. Träffade honom igår, men jag ville inte ta det då... Har ingen brådska.

Å andra sidan, gjort är gjort...och är det så att ditt liv inte går under utav den saken så är det nästan lika bra att bara skita i det.
Klart man ska ta upp det, men man behöver inte klippa banden eller slå ut framtänder för småsaker :)

Chippe
2011-06-30, 12:17
Å andra sidan, gjort är gjort...och är det så att ditt liv inte går under utav den saken så är det nästan lika bra att bara skita i det.
Klart man ska ta upp det, men man behöver inte klippa banden eller slå ut framtänder för småsaker :)

Precis, gjort är gjort. Och jag vill ha kvar honom som vän ändå.
Tar upp det nångång när det känns rätt. Han får bjuda på käk och bärs ;)

Mikael1977
2011-06-30, 15:24
Han får bjuda på käk och bärs ;)

Det är ju en bra deal ;)
Sen så verkar ju du ha repat dig ganska fint efter din crash.....så ingen ide att använda tid på detta ;)

Chippe
2011-06-30, 17:02
Exakt ;)

Och från och med imorgon (1/7) så står hon inte längre på hyreskontraktet... Och snart inte längre på dörren... Sen skiter jag i om hon adressändrat eller inte.

juanito
2011-06-30, 18:49

Jo, det är ännu omöjligt att få minsta reaktion på mina meddelanden...
Posthögen börjar växa igen.
Imorron är det ny månad och hon har ännu inte betalat sin del av hyran!
Verkar tro att lägenheten är gratis förvaring och brevlåda...
Har jag inte fått pengar före midnatt, har hon definitivt minskat sina anspråk på lägenheten!!!

juanito
2011-07-04, 19:51
Här är et ännu totalt vakuum när det gäller svar från blivande exet...
Blev uppringd på jobbet av ett nummer som vid kontroll visade sig komma från
Region Gotland, där bl.a. soc ingår.
Jag kunde ju inte svara på jobbet, så jag lämnade ett röstmeddelande på svararen när jag kom hem.
Ingen ljusning ännu...

juanito
2011-07-05, 18:53
Snabb uppdatering.
Blev uppringd av SOC strax före kl. 8 imorse.
Frun hade genom dem frågat om det gick bra att hon kommer och packar sina prylar, när jag är på jobbet.
Då berättade jag hur saker och ting verkligen stod till.
"Det var ju inte riktigt vad jag har hört"...

Så kom hit och packa bara, så man kan byta bort lägenheten nån gång!!!

maverick
2011-07-06, 09:47
Inte en chans att hon fått komma när jag varit på jobbet.

Mikael1977
2011-07-06, 10:02
Inte en chans att hon fått komma när jag varit på jobbet.

Eller hur. Den är min, den är min, å den är min....den är inte min men jag tar den ändå...

juanito
2011-07-06, 19:26
När jag kom hem idag stod det fullt av packade kartonger och säckar.
Jag har ännu inte fått hennes del av hyran för juli.
I posten låg en påminnelse om saknad betalning för ett lån.
När jag kollade med lånegivaren, visade det sig att det var hennes lån, med mig som medtecknare.
Inte konstigt att jag aldrig sett någon avi...
Hon har helt enkelt skitit i att betala!!!

Jag skickade ett surt meddelande, men som vanligt ingen reaktion.
Inte en enda av mina prylar var norpade, men jag har ännu inte fått tillbaks min bilnyckel...

Mikael1977
2011-07-06, 19:57
Vad betyder det egentligen att vara medtecknare?
Blir du ersättningsskyldig om hon inte betalar eller blandas du först in efter att kronofogden har hämtat ut det som går av kärringen??

Rs_Marcus
2011-07-06, 20:00
Trisst situation :( Det jag inte riktigt fattar är vad socialen hela tiden har med saken att göra? Jobbar dom med den typen av ärenden? Kan väl inte vara så svårt att ringa och göra upp allting mellan varandra efter många år tillsammans?

juanito
2011-07-06, 20:00
Alla "medtecknare" är solidariskt betalningsansvariga.
Betalar inte hon, kräver de mig.
Men, samma sak gäller vårt stora lån, där jag är huvudtecknare och hon är medtecknare! :)

maverick
2011-07-06, 21:38
Lätt att spela fult och låta bli betala det stora, men det tror jag blir värre för dig vid en juridisk konflikt.

juanito
2011-07-06, 22:05
Den delning jag har erbjudit är bättre för henne, än en normal bodelning skulle vara.
Där är det ju den med mest skulder och minst tillgångar som tjänar bäst på det... Och det är jag det!!!
Damen har helt enkelt tiltat i pallet...

Sinni
2011-07-06, 23:12
Den delning jag har erbjudit är bättre för henne, än en normal bodelning skulle vara.
Där är det ju den med mest skulder och minst tillgångar som tjänar bäst på det... Och det är jag det!!!
Damen har helt enkelt tiltat i pallet...

Galet fruntimmer du haft J

juanito
2011-07-07, 22:59
Idag var det ännu värre när jag kom hem...
Hon hade snott mina igår nyköpta flyttkartonger att packa sina prylar i.
Lägenheten såg ut som en krigs-zon och katten var borta!
Hon hade troligen jagat katten för att få tag i honom, han accepterar ju bara mig.
Fan vad tomt det känns här nu... Stjäla min katt!
Då hade blomkrukor och annat åkt i golvet.
Jag letade efter honom en och en halv timme.
Imorron är det jag som stannar hemma och tar dem på bar gärning!!!
Jag skall också ringa hennes kontakt på SOC och berätta vad som hänt.
Jag fotodokumenterade hela lägenheten i sällskap med min kompis.

Sinni
2011-07-07, 23:17
Hon hade troligen jagat katten för att få tag i honom, han accepterar ju bara mig.
Jag skall också ringa hennes kontaktå SOC och berätta vad som hänt.

Dags att göra anmälan eller ringa den där familje advokaten du hadr på G?

Mikael1977
2011-07-07, 23:22
Ursäkta min engelska, men hon där verkar ju vara en tvättäkta fitta!
Nu är det dax att kavla upp ärmarna och bli bitter....be SOC hjälpa DIG istället, eller be dom dra åt helvete.
Jag borde egentligen inte läsa dom här posterna för jag blir så jävla förbannad!

g-power
2011-07-08, 00:37
Jag skall också ringa hennes kontakt på SOC och berätta vad som hänt.

Byt ut låset på lägenheten, stå på dig Janne.

secret692
2011-07-08, 09:06
Ja nu har det fan gått för långt Janne.

Förstår att du själv är i en jobbig situation och det är bara du som vet hur du reagerar och vi kan bara pusha dig.

Vet inte själv vad jag skulle göra i samma situation..

juanito
2011-07-08, 09:51
Tack för stödet grabbar, det behövs verkligen.
Jag har pratat med hennes socialsekreterare nu på morgonen och hon tittar förbi vid 11-tiden idag.
Hon blev helt ställd av katt-nappningen.
Frun hade uttryckligen berättat för henne att James bara är min, av hans eget val.

maverick
2011-07-08, 10:39
Så jävla lågt att blanda in katten i detta. Visar att hon bara är ute efter att skada dig. Byt lås snarast. Hon ska f-n inte kunna komma in igen.

juanito
2011-07-08, 10:47
Får göra en kort rättelse, som tyvärr inte gör saken bättre.
De ringde just från Gotlands Katthem, som båda katterna är adopterade från.
Det var de som hade hämtat katten, då deras regler inte tillåter att en katt överlåts till någon annan utan deras medgivande.
Det var frun som skrev kontrakten på båda katterna, när hon var volontär där.
Katthemmet har i sin outgrundliga vishet bestämmt att han ska bo hos vår andra katt, som han ju har vuxit upp med sedan han var 1,5 år gammal.
Det innebär att frun får båda och jag får städa undan alla kattprylar, för att inte bryta ihop helt.
Där var man chanslös... Gissa vem som hade tipsat katthemmet???

Chippe
2011-07-08, 11:23
Nej men för i helvete! Fan vad ledsen jag blir av att läsa detta.

Hur kan katthemmet ens bli inblandade. De har väll ingen rätt att gå in och hämta katter hursomhelst?

juanito
2011-07-08, 11:52
Det var naturligtvis frun som släppte in dem.
Nu har socialsekreteraren varit här, med sin chef.
Vi fick riktigt bra kontakt och jag såg att de förstod min situation.
De kommer att göra vad de kan, för att hjälpa mig med katten.
Tyvärr tror jag inte att det hjälper.

Att katthemmet blev inblandade, beror på att vi adopterade katterna från dem.
Det misstaget gör jag inte om!

maverick
2011-07-08, 13:46
"Hjälp en utkastad katt!"
"Glöm det. Jag får ju inte behålla den ändå."

Mikael1977
2011-07-08, 15:25
Sinnesjuk situation du har hamnat i. Jag säger som Secret, endast du vet vad du känner och vad ditt näsa steg blir, men jag tror nog att jag hade tiltat för länge sedan!

Vad med att SOC ordnar upp i bodelningen? Skulle inte du komma bättre ut av det?

juanito
2011-07-08, 15:40
Som det ser ut nu, verkar frun lita på att jag är juste. -Bara nu???
Med tanke på hur lite jag vill ha med till ettan, tjänar hon stort på min delning.
SOC höll med om det.
Bara kattförlusten som smärtar nu...

Soulman
2011-07-08, 18:31
Nu jävlar Janne, no more Mr Niceguy!
Du måste gå in hårt och ta tillbaka situationen till din planhalva så du kontrollerar vad som händer!

juanito
2011-07-08, 19:09
När det gäller de ekonomiska anklagelserna har jag full dokumentation, som visar att de far med osanning.
Lyckades idag få största gemensamma lånegivaren att de dessutom skulle ringa henne och tala om vad som händer henne om inte jag kan betala mina räkningar... :)

Theo 4x4
2011-07-08, 21:38
Fy faan va jobbigt!Jag försöker nu för tiden tänka att de som beter sig illa emot en får det de förtjänar förr eller senare........till skillnad från att dräpa dem som jag tyckte var den ultimata lösningen förr........finns i och för sig de som förtjänar det med....
Du har nog så pass mycket livserfarenhet så du vet att allt ordnar sig tillslut även om det känns skit nu!

juanito
2011-07-08, 22:25
Jo, visst vet jag att man kommer över det mesta, men att ta katten var som att ta mitt barn.
Har brutit ihop ett antal gånger idag, när jag sett hans prylar.
Ska försöka plocka bort dem imorron.
Hoppas kunna sova inatt, gick inte så bra igår.

Ska pyssla lite med bilen imorron, så man får lita annat att tänka på.

Theo 4x4
2011-07-08, 23:47
Ju mer jag läser o tänker på detta så vetefan om inte hon hör till kategorin som borde dräpas.......jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa!

maverick
2011-07-10, 13:33
Kan du inte adoptera katten igen, i ditt namn?

juanito
2011-07-10, 14:01
Nej, de gillar inte att han lämnas ensam hemma, men jag hade ju tänkt fixa en kompis efter flytten.
Gotlands katthem har nu förlorat en ivrig förespråkare! :(
Igår plockade jag undan hans grejor och ställde i garaget.
När jag nyss skulle ta fram glass ur frysen, såg jag hans nya fiskpaket.
Det blev ridå...

juanito
2011-07-16, 15:17
Har fått reda på att katthemmet inte hade med detta att göra.
Det sköttes av en av fruns vänner som lånade bur därifrån.
Hon uppgav att det var från katthemmet, men de säger att hon inte jobbar där längre.
"Damen" själv påstår att så minsann inte är fallet...

På tisdag blir jag av med fruns alla prylar! :)
Då är jag ledig för att dirigera flyttgubbarna.
Ska bli skönt att bara ha mina egna prylar här och kunna använda hela lägenheten.
Just nu har jag bara en trång stig genom prylarna...

maverick
2011-07-16, 15:34
Klart hon säger så. Hon vet ju att hon gjort fel.

juanito
2011-07-19, 08:19
Jipiiieeee!!!!! Nu är flyttgubbarna här och hämtar hennes prylar.
De såg chockade ut över alla grejor som stod staplade.
Jag ser till att de har kallt att dricka, för de är nog inte klara förrän i eftermiddag.

Ska bli skönt att kunna röra sig i lägenheten igen!!! :)

Chippe
2011-07-19, 08:39
Jag ser till att de har kallt att dricka, för de är nog inte klara förrän i eftermiddag.

Sköööönt!

Ärkepuckot kommer antagligen på Fredag för att hämta sina prylar, det ska bli skönt. Men hon kommer bråka om soffan igen... men hon har noll verklighetsuppfattning. Jag har bett "nya tjejen" att komma och sitta i soffan medans puckot är där. ;)

Mikael1977
2011-07-19, 08:40

Du har väl ollat allt som går att ollas hoppas jag!

Mikael1977
2011-07-19, 08:43
Sköööönt!

Ärkepuckot kommer antagligen på Fredag för att hämta sina prylar, det ska bli skönt. Men hon kommer bråka om soffan igen... men hon har noll verklighetsuppfattning. Jag har bett "nya tjejen" att komma och sitta i soffan medans puckot är där. ;)
Jag fattar inte varför man ska bråka om småsaker, egentligen.
Nu siktar jag inte till dig Chippe, utan till "ärkepuckot".
Om soffan står, så får den stå kvar....en ny på IKEA kostar ingen stor slant ändå, så får man ju en chans att köpa något nytt och fräsht.
Alternativt så har ni lite kul i soffan och kladdar ner den rejält och låter henne ta den :D

Chippe
2011-07-19, 08:54
Jag fattar inte varför man ska bråka om småsaker, egentligen.
Nu siktar jag inte till dig Chippe, utan till "ärkepuckot".
Om soffan står, så får den stå kvar....en ny på IKEA kostar ingen stor slant ändå, så får man ju en chans att köpa något nytt och fräsht.
Alternativt så har ni lite kul i soffan och kladdar ner den rejält och låter henne ta den :D

Det mest fantastiska är att hon vill ha pengar av mig om jag ska behålla soffan, och summan hon har sagt är mer än vad den är värd nu.... Ingen verklighetsuppfattning som sagt.

juanito
2011-07-19, 09:13
Det mest fantastiska är att hon vill ha pengar av mig om jag ska behålla soffan, och summan hon har sagt är mer än vad den är värd nu.... Ingen verklighetsuppfattning som sagt.
Låter ruggigt bekant!

Mikael1977
2011-07-19, 09:38

Vänd på steken och säg att hon kan ta den istället, för samma summa som du skulle "köpt ut" den för ;)

Chippe
2011-07-19, 09:43
Vänd på steken och säg att hon kan ta den istället, för samma summa som du skulle "köpt ut" den för ;)

Tanken har slagit mig ;)

juanito
2011-07-19, 16:03
Nu jädrar är det svängrum i lägenheten!!!
Det var så mycket prylar, så stora flyttbilen fick inte med allt.
De kommer igen en annan dag och hämtar resten.

Blommor(jättelika saker), blombord, vinterhjul till Suzuki, cykel, grill samt prylarna i förrådet.
I köket ekar det nu. Inga gardiner och inga möbler.

Har dammsugit hela lägenheten efter flytten och skall snart gå och köpa svabb och hink.

Riktigt kul att städa, när ingen expert står och klagar på att man gör fel... :)

Mikael1977
2011-07-19, 16:30
Nu jädrar är det svängrum i lägenheten!!!
Det var så mycket prylar, så stora flyttbilen fick inte med allt.
De kommer igen en annan dag och hämtar resten.

Blommor(jättelika saker), blombord, vinterhjul till Suzuki, cykel, grill samt prylarna i förrådet.
I köket ekar det nu. Inga gardiner och inga möbler.

Har dammsugit hela lägenheten efter flytten och skall snart gå och köpa svabb och hink.

Riktigt kul att städa, när ingen expert står och klagar på att man gör fel... :)
Har du fått avklarat bytet och när flyttar du i sådant fall?

juanito
2011-07-19, 17:05
Har du fått avklarat bytet och när flyttar du i sådant fall?
Vi skriver papperen så snart Gotlandshems semester tar slut(15/8).
Sedan blir det byte närmaste månadsskifte efter att de godkänt vår ansökan.

juanito
2011-07-20, 20:48
Eländet har ännu inte lämnat tillbaks nycklarna, inklusive min bilnyckel.
När jag kom hem idag hade hon hämtat sin TV och takfläkt.
Det var ju okay.
Hon hade även stulit balkongbordet(som hon igår hade skrivit att jag kunde behålla). Min Asterix- och Hälge-samling, som jag fått i julklapp och födelsedagspresent genom åren.
Nu har jag skickat meddelande till henne och hennes socialsekreterare, att hon inte längre är välkommen när jag inte är hemma! Jag har även berättat för SOC varför.

När tar eländet slut?
Hon har ju för fasen flyttat! Det är MITT hem nu.

Mikael1977
2011-07-20, 21:02
Men va faan är det för fel på kärringen!?
Är hon så feg att hon inte vågar möta dig ensam så får hon väl bara ta med sig en SOC-kärring som övervakar. (varför nu skattepengarna ska gå till det kan man ju fråga sig)

Om hon nu har flyttat ut, inte betalat sin del av hyran samt att hon inte står i hyreskontraktet så borde saken vara biff......NO ACCESS!

juanito
2011-07-20, 21:17
Har övervägt att byta lås, men det kostar 2000:-
Kunde lika gärna vara 20 000:- med min nuvarande ekonomi...

maverick
2011-07-21, 07:29
Har övervägt att byta lås, men det kostar 2000:-
Kunde lika gärna vara 20 000:- med min nuvarande ekonomi...

Säg till vart vi ska skicka pengarna.

juanito
2011-07-21, 08:00
Kom på en enklare lösning!
Idag har jag helt enkelt låst innerdörren och satt upp en lapp på den.
"Stopp! Nu är det slutplockat medan jag är på jobbet" o.s.v....
Nu kommer hon bara in när jag är hemma.

possente
2011-07-21, 13:55
Kom på en enklare lösning!
Idag har jag helt enkelt låst innerdörren och satt upp en lapp på den.
"Stopp! Nu är det slutplockat medan jag är på jobbet" o.s.v....
Nu kommer hon bara in när jag är hemma.

billig och bra lösning :)

Mikael1977
2011-07-21, 14:13
Synd att det ska behöva gå så långt, men hoppas det löser problemet.

g-power
2011-07-21, 14:23
Eländet har ännu inte lämnat tillbaks nycklarna, inklusive min bilnyckel.
När jag kom hem idag hade hon hämtat sin TV och takfläkt.
Det var ju okay.
Hon hade även stulit balkongbordet(som hon igår hade skrivit att jag kunde behålla). Min Asterix- och Hälge-samling, som jag fått i julklapp och födelsedagspresent genom åren.
Nu har jag skickat meddelande till henne och hennes socialsekreterare, att hon inte längre är välkommen när jag inte är hemma! Jag har även berättat för SOC varför.

När tar eländet slut?
Hon har ju för fasen flyttat! Det är MITT hem nu.

Kan du inte anmäla henne hos polisen att hon har "stulit" saker som tillhör dig?

jeppen
2011-07-21, 15:53
Kan du inte anmäla henne hos polisen att hon har "stulit" saker som tillhör dig?

Det kallas Hemfridsbrott.. Hon är inte skriven på adressen eller bor där , bara för att hon har nyckel betyder inte det att hon får gå in hur som helst. Utan inbjudan från någon boende är det i lagens mening Hemfridsbrott, sen bygger hon på det genom att ta saker ifrån platsen utan den boendes medgivande vilket i lagens mening är liktydigt med Stöld samt att hon behåller nyckeln till en bostad hon inte ska ha tillträde till är lika med Förberedelse till brott. Tycker du ska ta och kontakta henne och förklara detta. Om hon inte lämnar tillbaka allt så hotar du med att polisanmäla henne för allt detta.

Hemfridsbrott:
“4 kap. 6 § Brottsbalken: Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter. Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter. Är brott som i första eller andra stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.

Stöld:
I Sverige är stöld ett brott (http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott) enligt 8 kap 1 § brottsbalken (http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsbalken). Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld till fängelse (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4ngelse) i högst två år.

Förberedelse till brott:
Brottsbalken 23 kap. Om försök, förberedelse, stämpling och medverkan till brott
2 § Den som, med uppsåt att utföra eller främja brott,
<A name=K23P2S1N1>1. tar emot eller lämnar pengar eller annat som betalning för ett brott eller för att täcka kostnader för utförande av ett brott, eller
<A name=K23P2S1N2>2. skaffar, tillverkar, lämnar, tar emot, förvarar, transporterar, sammanställer eller tar annan liknande befattning med något som är särskilt ägnat att användas som hjälpmedel vid ett brott,
skall i de fall det särskilt anges dömas för förberedelse till brottet, om han inte gjort sig skyldig till fullbordat brott eller försök.

maverick
2011-07-21, 16:56
Tycker han ska anmäla ändå. Hon verkar behöva en ordentig tillrättavisning.

Mikael1977
2011-07-21, 17:12
Tycker han ska anmäla ändå. Hon verkar behöva en ordentig tillrättavisning.
Jag håller med.
Hur mycket värre kan situationen bli?
Anmäl samtidigt hennes förbannade kompis...

Theo 4x4
2011-07-21, 17:20
Finns ju både för o nackdelar med att hålla på o jävlas tillbaka.Hon jävlas ju uppenbarligen med Janne tex med katten osv så det kan ju vara bra att sätta ned foten ....
Samtidigt så kanske du vill bli av med henne så fort som möjligt så du kan "gå vidare" i livet.Jag hade ett förhållande för 10-15 år sedan o där var jag så jävla less på henne så sa bara ta vad faan du vill bara jag slipper se dig!
Hur som så har ju detta gått helt överstyr.

Confide
2011-07-21, 17:53
Denna situationen har helt klart spårat ur, hoppas att allt löser sig!
Alla vill egentligen att det ska gå över så fort som möjligt, men här var det bra att sätta ner foten och få henne att förstå vart gränsen går.
Håller tummarna för att allt löser sig!

juanito
2011-07-21, 19:23
Att låsa gav effekt.
När jag kom hem stod min Asterix-samling innanför ytterdörren!

Sinni
2011-07-21, 20:19
Det kallas Hemfridsbrott.. Hon är inte skriven på adressen eller bor där , bara för att hon har nyckel betyder inte det att hon får gå in hur som helst. Utan inbjudan från någon boende är det i lagens mening Hemfridsbrott, sen bygger hon på det genom att ta saker ifrån platsen utan den boendes medgivande vilket i lagens mening är liktydigt med Stöld samt att hon behåller nyckeln till en bostad hon inte ska ha tillträde till är lika med Förberedelse till brott. Tycker du ska ta och kontakta henne och förklara detta. Om hon inte lämnar tillbaka allt så hotar du med att polisanmäla henne för allt detta.

Hemfridsbrott:
“4 kap. 6 § Brottsbalken: Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter. Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter. Är brott som i första eller andra stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.

Stöld:
I Sverige är stöld ett brott (http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott) enligt 8 kap 1 § brottsbalken (http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsbalken). Den som olovligen tager vad annan tillhör med uppsåt att tillägna sig det, dömes, om tillgreppet innebär skada, för stöld till fängelse (http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4ngelse) i högst två år.

Förberedelse till brott:
Brottsbalken 23 kap. Om försök, förberedelse, stämpling och medverkan till brott
2 § Den som, med uppsåt att utföra eller främja brott,
<A name=K23P2S1N1>1. tar emot eller lämnar pengar eller annat som betalning för ett brott eller för att täcka kostnader för utförande av ett brott, eller
<A name=K23P2S1N2>2. skaffar, tillverkar, lämnar, tar emot, förvarar, transporterar, sammanställer eller tar annan liknande befattning med något som är särskilt ägnat att användas som hjälpmedel vid ett brott,
skall i de fall det särskilt anges dömas för förberedelse till brottet, om han inte gjort sig skyldig till fullbordat brott eller försök.

man undrar om lilla fröken läser denna tråden
kanske därför Asterix-samlingen kom tillbaka

juanito
2011-07-21, 20:22
Nu är det bara resten kvar...

jeppen
2011-07-21, 21:41
Att låsa gav effekt.
När jag kom hem stod min Asterix-samling innanför ytterdörren!
Grattis till delsegern... Säger som Armstrong..
A small step for a man, but a hugh step for mankind.

Soulman
2011-07-22, 11:19
Nu är det bara resten kvar...

Jag vill verkligen inte vara märkvärdig, men jag skrev till dig långt bak i tråden att du ska utgå från det värsta och förbereda dig på det. Nu verkar alla spärrar ha släppt för kjolstyget så jag råder dig starkt till att ha någon hos dig när ni träffas, oavsett var eller hur ni träffas. Du kan lugnt räkna med att du får en polisanmälan på dig inom en snar framtid och den kommer handla om misshandel och eventuellt våldtäkt.

Burken
2011-07-22, 15:59
Än än gång skakar man på huvet åt denna kvinna.
Gotland är ju inte så stort direkt, så sannolikheten att hon nån gång behöver hjälp av Janne på ett eller annat sätt är ju hyfsat stor.
Man kan ju hoppas att karman kickar in så småningom.

juanito
2011-07-22, 19:32
Ja, man upphör aldrig att förvånas.
Jag kommer definitivt att se till att inte vara ensam, om hon mot förmodan skulle vilja träffas.
Hon har för länge sedan förverkat allt förtroende.

Ostmackan
2011-08-10, 18:40
Själv blev jag singel efter 8 års långa förhållande för en vecka sen. Relationer och tjejer är komplicerade som fan..

juanito
2011-08-10, 19:15
Kan bara hålla med...

Sinni
2011-08-10, 19:44
frågan är vilket som är värst
singel livet eller förhållanden...

juanito
2011-08-10, 19:53
Singellivet är att föredra, just nu...

Ostmackan
2011-08-10, 21:27
Jag föredrar också singellivet just nu, ingen "måste" eller "ska" då bestämmer man själv hur man vill leva osv.

Sinni
2011-08-11, 07:14
Det tristaste med singel livet är att go lägga sig själv

Fast klart den totala friheten är också skön

Ostmackan
2011-08-11, 19:10
Havet är fullt av fiskar :)

OT: hur tar jag bort "Iam here" som visar min position på Google map? Jag använder taptalk till iphone.

The Weasel
2011-08-11, 21:48
Jag föredrar också singellivet just nu, ingen "måste" eller "ska" då bestämmer man själv hur man vill leva osv.

+1 på det!!!

juanito
2011-08-12, 23:49
Havet är fullt av fiskar :)

OT: hur tar jag bort "Iam here" som visar min position på Google map? Jag använder taptalk till iphone.

Platstjänster i inställningar. Där hittar du knappen "Google" samt "Tapatalk".

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Ostmackan
2011-08-13, 13:21
Platstjänster i inställningar. Där hittar du knappen "Google" samt "Tapatalk".

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack, det va enkelt. :)

Soulman
2011-08-13, 17:58
Människan är nog skapt för tvåsamhet, men inte med samma partner hela livet... ;)

juanito
2011-08-16, 20:53
Fick brev från länsrätten idag.
Jag har ju varit förb... på att eländet inte har skrivit på skilsmässopapperen.
Tydligen har hon själv skickat in anmälan om skilsmässa.
Väntar bara på en bilaga, så kan man få slut på skiten.

Har ännu inte fått lägenhetsnycklarna eller bilnyckeln tillbaka.
Imorron ska jag jaga soc, för att kunna snacka med NÅGON.

Liten uppdatering 17/8: Har nu lyckats få lite info från soc och ena banken.
Hennes socialsekreterare är tillbaks från sin semester på måndag.
Hennes chef har lämnat ett meddelande på hennes bord att ringa upp mig då.

Dessutom har frun begärt blankett från banken hon misskött.
Då vet jag att hon har kontakt med dem. Framsteg!

juanito
2011-08-17, 15:47
Har träff med advokat på tisdag kl. 13!

juanito
2011-08-23, 14:32
Då har man varit hos advokaten.
Jag blev på betydligt bättre humör av hans ord! :)
Dessutom bjöd han på rådgivningen...

Confide
2011-08-23, 14:37
Då har man varit hos advokaten.
Jag blev på betydligt bättre humör av hans ord! :)
Dessutom bjöd han på rådgivningen...

Trevligt att höra!

Liten uppdatering 17/8: Har nu lyckats få lite info från soc och ena banken.
Hennes socialsekreterare är tillbaks från sin semester på måndag.
Hennes chef har lämnat ett meddelande på hennes bord att ringa upp mig då.

Any news?

juanito
2011-08-23, 14:47
Any news?
Jag talade med SOC på väg hem från advokaten.
Hon skulle genast höra av sig till eländet och tala allvar om nycklarna.
Dessutom är hon ju även tvungen att folkbokföra sig där hon bor, inte hos mig!

juanito
2011-09-26, 11:31
Dags för en liten uppdatering i ärendet.
Idag har jag talat med folkbokföringen och tingsrätten.
Jag är lagligen skild sedan 14/9!!!
Trots det så är jag ännu registrerad som gift och delar bostad med henne, enligt folkbokföringen...
Tingsrätten lovade skicka ännu en kopia av domen till folkbokföringen, plus att folkbokföringen skickar en blankett till mig så att jag formellt kan anmäla att hon inte längre bor här.
Dessutom ringde en av våra lånegivande banker och meddelade att hon bestrider sin egen namnteckning på låneansökan!
Då kräver alltid banken att en polisanmälan först görs.

Herrejösses, ska det här aldrig ta slut?

Mikael1977
2011-09-26, 12:00
WTF!?
Kan man verkligen neka till sin egen signatur på en lånesöknad? Har man inte vittnen eller att detta görs på plats i banken?

juanito
2011-09-26, 12:51
Internetansökan...

Soulman
2011-09-26, 15:43
Internetansökan...
... och då signar man ju in med BankID eller nån form av koddosa som banken tycker är säkert nog som bekräftelse att det är rätt person som är inne i systemet. Vart vill hon komma tror du?

Soulman
2011-09-26, 15:51
Dags för en liten uppdatering i ärendet.
Idag har jag talat med folkbokföringen och tingsrätten.
Jag är lagligen skild sedan 14/9!!!
Trots det så är jag ännu registrerad som gift och delar bostad med henne, enligt folkbokföringen...
Tingsrätten lovade skicka ännu en kopia av domen till folkbokföringen, plus att folkbokföringen skickar en blankett till mig så att jag formellt kan anmäla att hon inte längre bor här.
Dessutom ringde en av våra lånegivande banker och meddelade att hon bestrider sin egen namnteckning på låneansökan!
Då kräver alltid banken att en polisanmälan först görs.

Herrejösses, ska det här aldrig ta slut?

Det verkar ju ha brunnit fullständigt för kvinnan. Och vad är det för jävla fikande myndighet som inte klarar av denna enkla formalia? Se för i helvete till att alla papper bakdateras till rätt datum och begär ut en skriftlig logg för Tingsrättens agerande, sen tar du itu med Folkbokföringen.

juanito
2011-09-26, 17:02
... och då signar man ju in med BankID eller nån form av koddosa som banken tycker är säkert nog som bekräftelse att det är rätt person som är inne i systemet. Vart vill hon komma tror du?
Det är nog desvärre hennes "kompis" som styr.
Har väl tänkt undkomma så mycket utgifter som möjligt.
Vad den ärt-hjärnan ännu inte har fattat, är att om min ekonomi skjuts i sank går det även åt pipan för henne. Vi har ju solidariskt betalansvar på våra gemesamma lån.

maverick
2011-09-26, 19:53
Det är väl därför hon vill få det till att hon inte skrivit på ansökan. Då är det ju bara dina lån.

juanito
2011-10-12, 15:26
Idag har jag äntligen fått tag i en advokat, som lovat att hjälpa mig när det blir dags.
Hon är specialist på såna här ekonomiska mål.

Sinni
2011-10-12, 18:18
jag har ju dejtat lite till ofrån ( mest från den sista tiden)

men FY FAN va skönt det är o se de gamla exen o se hur de förfaller..
tjucka, skabbiga och bara rent ut sagt för djävliga

nu isomras har jag sett 3-4 av mina gamla dejts/sambor/flickvänner o jag hade fan inte velat ha tillbaka dem igen

skade glädje är den bästa glädjen :-P

juanito
2011-10-12, 18:46
skade glädje är den bästa glädjen :-P
Jäppans!!!

Sinni
2011-10-18, 20:15
Min kultur arrangerar inte bröllop så jag får fixa mina knull själv ...

skit med

Sinni
2011-12-08, 06:27
skulle varit på dejt i dag och käkat lite med det sket sig två dagar innan för hon skulle jobba

satan med :-P

Confide
2011-12-08, 07:30
skulle varit på dejt i dag och käkat lite med det sket sig två dagar innan för hon skulle jobba

satan med :-P

http://www.rsklubben.se/vb/www.fugly.com/media/IMAGES/Random/politically_incorrect_images_cheaper_than_dating.j pghttp://www.fugly.com/media/IMAGES/Random/politically_incorrect_images_cheaper_than_dating.j pg

sent from the real deal

Bravotwozero021
2011-12-10, 15:19
Ser ut som att man inte är singel längre ! :) så nu äre väl dags att komma lite i form:D inhandla lite löpar skor och skruva i lite dubb så man vara aktiv ute med höhö

Soulman
2011-12-10, 15:52
Ser ut som att man inte är singel längre ! :) så nu äre väl dags att komma lite i form:D inhandla lite löpar skor och skruva i lite dubb så man vara aktiv ute med höhö

Hur vet man det? Är det när man får följa med hem till föräldrarna på middag? :rolleyes:

Bravotwozero021
2011-12-10, 18:53
Hur vet man det? Är det när man får följa med hem till föräldrarna på middag? :rolleyes:

haha kan vara, men så är inte fallet för mig :) vi har väl träffats i 2 månaders tid nu så ! pendlat från västerås till gävle för att träffa henne, hon bor i västerås också men hon pluggar bara i gävle ! :) Men det känns rätt så det är ju bra

secret692
2011-12-12, 14:05

Det brukar ju vara tvärtom för många att de tränar när de blir singlar för att se bättre ut och höja chanserna och sedan lägger de av när de träffat någon : )

Själv försöker jag hålla mig i form hela tiden då man tränat nästan hela livet.

Sinni
2011-12-12, 14:26
Då tränar jag för lite :-(

Bravotwozero021
2011-12-12, 17:09
Det brukar ju vara tvärtom för många att de tränar när de blir singlar för att se bättre ut och höja chanserna och sedan lägger de av när de träffat någon : )

Själv försöker jag hålla mig i form hela tiden då man tränat nästan hela livet.

Tvärt om för mig ! gick ner mig efter förra förhållandet då vart det mkt snabb mat och ingen träning ! Ska försöka komma igång jag med hela tiden :)

juanito
2011-12-12, 19:33
Jag gick ner 12 kg på 3-4 månader vid skilsmässoeländet...
Taskig aptit, klen kassa och dagliga lunch-promenader.

Sinni
2012-02-15, 10:13
Skall få besök till helgen.
Håll nu tummarna :-).

Soulman
2012-02-15, 19:50

...bara för att du ska få ligga :wink:

Soulman
2012-02-15, 19:51
Idag har jag äntligen fått tag i en advokat, som lovat att hjälpa mig när det blir dags.
Hon är specialist på såna här ekonomiska mål.

Hur går det med det här då egentligen?

juanito
2012-02-15, 22:00
Eftersom ingen polisanmälan inkommit från henne, får jag fortsätta leta. Sagda advokat sysslar bara med brottmål. Hon ställer upp direkt, när anmälan inkommer.

Jag har frågat ett flertal, men alla är fullt upptagna.
Fortsätter leta, med hjälp från flera vänner.

Sinni
2012-02-19, 13:02

Det går bra än så länge.