Visa fullständig version : "Vi som är singel"-tråden.
Är nu singel sedan 12 dagar. Inte skild men särbo (än så länge). Fixade räkningarna idag. Satan så tråkigt, har varit bortskämd då frun jobbar som ekonom. Ganske enkelt egentligen då man har det mesta på autogiro.
Roligare däremot att åka och handla saker som jag vill ha och inte behöver ta hänsyn till resten av familjen. Har möblerat ganska enkelt men snyggt, enligt mig då förståss.
Fler som är singel här på klubben kan ju skriva av sig lite om tankar och funderingar om precis vad som helst.
jaaahhh sj har man ej haft kontakt med henne på 3dagar sen hon lämnade bilen och stack.... o då tänkte man jahhh... är för tröt för att ens bry mig så ja åkte hem och meca med min Turbomätare :twisted: och så känner man inget efter 3-4dagar. :roll:
Det där verkar lite struligt. Men blir du bara nöjd till slut så är ju det viktigast. Brukar på skoj säga att tjejer är som lokalbussar; missar du en så kommer det snart en ny.
hahah hade aldrig hört de :mrgreen:
jag tycker det är rätt skönt att få göra som man vill , när man vill , hur man vill
ingen som tjafsar när man vill ha ny tv, bilstereo, eller bil
fast givetvis finns det nackdelar men just nu känner jag mer fördel...
men kommer det en Jessica Simpson kopia som vill leka så slår jag till :P
jag tycker det är rätt skönt att få göra som man vill , när man vill , hur man vill
Jo fördelarna väger över. Men efter 25 år så är det ändå LITE jobbigt. Man måste nog ge det lite tid.
Jo fördelarna väger över. Men efter 25 år så är det ändå LITE jobbigt. Man måste nog ge det lite tid.
jo har man hängt ihop i 25 år så kan jag tänka mig att det blir svårt, men man vänjer sig
Jag var "singel" i långa perioder mellan -89 och -94.
Ensam i en trea... Inte trångt precis!
Ensamt ibland, men jäklar vad skönt att rå sig själv!
När det nappade, så gick de jäklarna i stim.
Ren tur att man överlevde -93 utan sjukdomar... :geek:
Nu har man varit lyckligt gift sedan lucia -95 och ser inga tecken på ändring.
Det man lärde sig av singel-tiden, var att tro på sig själv.
Det var då resultaten var bäst på alla plan. :-)
Njut av singel-livet på dina egna villkor! 8-)
Det verkar som att både kvinnor och män blir mer kräsna med åldern. Förmodligen beror det på att man vill träffa rätt nästa gång och att man inte behöver ta hänsyn när man är singel. Fick ett telefonsamtal förra veckan från en som bor några hundra meter härifrån som ville ha hjälp med att sätta upp en portal i lägenheten. Erbjöd sex som tack för hjälpen men jag hade annat för mig. :D
tänk om man blir bjuden varje dag.
Brukar på skoj säga att tjejer är som lokalbussar; missar du en så kommer det snart en ny.
Fast i sthlm så är det mera: Missar du en så är nästa trasig och den efter det kommer inte alls och efter det är försenad :mrgreen:
Om någon dejt har en synbart äldre bild på sig och påstår att det trots det är ganska likt så gå inte på det. Snacka om blinddejt
http://www.cosgan.de/images/midi/ekelig/h040.gif :?:
Om någon dejt har en synbart äldre bild på sig och påstår att det trots det är ganska likt så gå inte på det. Snacka om blinddejt
råkat ut för det nyligen eller :) ?
Sovit dåligt sedan i tisdags. Mardrömmar
huga
jag vet vad du menar
man ser bilder och allt ser bra ut tills man ser orginalet :)
när hon öppnar dörren vill man bara säg:
- Jag skulle vilja träffa henne som jag såg på bilderna :):)
Som tur är kan det vara tvärt om också. Två stycken med silikon i höstas. ;)
fast den turen är ju vääääldigt ovanlig :(
Ja, men så vackra de ser ut.
Nästa jag ska träffa påstår att hon är vän med Kimi.
jo de är ju det
mitt ex hade sillisar
jag saknar dem än :(..(sillisarna alltså)
Äsch, fusk! Skaffa en dam med riktiga grejor istället. 8-)
Whyyyy!!!
Vi snyggar ju till och trimmar våra bilar så varför inte en trimmad bejb :P
silikon är för tillverkning av halvledare och smörjning av gummilister... :mrgreen:
maverick
2008-07-08, 09:14
silikon är för tillverkning av halvledare och smörjning av gummilister... :mrgreen:
Helt rätt! :)
Ni vet inte vad ni går miste om :D
Jag nöjer mig med en dam.
maverick
2008-07-09, 08:38
Jag nöjer mig med en dam.
:lol:
Kent är desperat.
anderzxb
2008-07-09, 12:58
Saknar min gamla flickväns silikonbröst också. Men vafan.. nu förtiden tycker jag det är bättre med orginal. :)
Saknar min gamla flickväns silikonbröst också. Men vafan.. nu förtiden tycker jag det är bättre med orginal. :)
det här citatet är farligt om det hamnar i fel händer ;) :P
anderzxb
2008-07-09, 16:40
haha nädå :)
fast o andra sidan hur viktiga är de där tuutorna
de är ju bara andra fiol till det viktigaste :P...Musslan , ja den är ju svår öppnad :(
Man får stå ut med mycket som singel
"Hello. I would like c has started to thank you for the answer. For me it Thefirst experience of dialogue with the man from abroad. Earlier I neverGot acquainted on the Internet. In the first letter I would like to tell about myself, is assured,that to you It will be interesting to read about it. My name is -Olga. Now to me 32 Years, I celebrate the birthday on July, 18th, thatis on a sign on a horoscope Cancer. My growth - 169 centimetres and myweight - 57 kgs. I was born In Hungary, in one of the greatest citiesSekeshfehervar. There I lived Till 19 years with the parents. Since 19years we have moved to live to Russia in City of Khabarovsk territory- Sovetskaya Gavan where I live till now. Try to find this city in theInternet if it will be interesting to you. At the moment I work as the doctor in our central regional Tohospital. By a trade I the doctor-orthopedist, that is I treateverything, that I It is connected with bones and joints. My work verymuch to like me, after all I Really I understand, that much depends onmy activity. To How I have started to work I ended medical instituteon Specialities „mediko-preventive business“. And what at you? WhomYou work at the moment? Whether there is at you a higher education,You know what languages? You likely interests, whether there is at me a man? At the moment I Itis free. I was married about 4 years ago, but we have dispersed fromthe husband. When we converged with it, both of us did not haveanything, except love. But After a while at it money began to appear,became well To earn. And once he to me has simply told - «In mybeautiful life You do not have a place ». He has thrown me for ever.From that marriage at us was not Children. Together we have lived 3years. Since then has passed already big Quantity of time, and I triedto search for the man. But anything at me not It has turned out, asyou can notice. At me very big plans for mine The further life, butall the same I dream of a family, big and strong. Whether there was atyou a woman and why you have decided to search for the partner on theInternet? On it I would like to finish the letter. It would be desirable tohope, That it was very interesting to you to read it. I will wait withthe big Impatience from you the letter.Good-bye, Olga."
Ganska lik min F.D. från Brasilien. Men jäklar vilken svårläst "engelska"!!!
Theo 4x4
2008-07-30, 10:47
Inte illa.... :D
Man blir lite sugen att svara faktiskt.
Så länge det inte är en av alla dessa internet-bedragare...
Det är just det samt att hon inte bor i landet. Fick nyss en komplimang av en 29 årig skitsnygg blondin i Sverige som ska flytta till Sthlm snart :o . Begärt fler bilder av henne.
Var på dejt under gårdagskvällen med en fd junior SM störtloppsåkare som åker Vasaloppet och springer Midnattloppet varje år. Dessutom tränar hon på gym i någon form nästan varje dag. Vilken kropp.
jag har också varit på ett par dejts i år men fan de ser ju inte ut som på bildena eller så är de inte som de utger sig att vara
men man får inte ge upp,,,,,än :)
furby
har du svarat ryskan ?
Ofta blir man lurad men inte denna gång. Gjorde en noggrannare kontroll av grejerna i hissen ner från Skybar och det var lika bra där. En klar 10-poängare
Ofta blir man lurad men inte denna gång. Gjorde en noggrannare kontroll av grejerna i hissen ner från Skybar och det var lika bra där. En klar 10-poängare
jo man behöver ju inte gå över ån för att hämta vatten :)
ingen ide o komplicera det
Bäst att ni i förväg kollar att era utländska dejter inte har något extra där nere... Man vill ju inte upptäcka att dom inte har gjort en komplett förvandling ;).
Den här var från Sverige och lika gammal som jag. Kroppen och huden var en 18 årings och hon använde inte smink och behöver det inte heller.
Dejt på Grönan idag med samma tjej. ;)
Bara att gratulera! :)
Som dom säger i Starship troopers: "Rata aldrig det goda som erbjuds".
Vad roligt att alla har dejter,hehe. E inte singel men det ser mörkt ut med flickvännen måste jag säga,bara bråk hela tiden. O värre blev det idag då jag fick veta att hennes föräldrar inte riktigt gillar mig pga att jag e lite tyst när vi är hos dom,men jag känner inte dom så bra så jag kan ju inte spexa där ännu ju. Men men vi får c vad som händer. Får väl ge "silverpilen" all kärlek istället ;)
Vad roligt att alla har dejter,hehe. E inte singel men det ser mörkt ut med flickvännen måste jag säga,bara bråk hela tiden. O värre blev det idag då jag fick veta att hennes föräldrar inte riktigt gillar mig pga att jag e lite tyst när vi är hos dom,men jag känner inte dom så bra så jag kan ju inte spexa där ännu ju. Men men vi får c vad som händer. Får väl ge "silverpilen" all kärlek istället ;)
hehehe
det är tur att man har något att fokusera på ibland så man kan glömma annat skit
prova fiske annars :)
Liten uppdatering. Det gick hela vägen och än en gång var det silikon. Börjar ändra mig lite när det gäller sådant. Tre stycken sista året och alla tre hade dålig känsel i tuttarna vilket inte är så kul. Nu är det iaf slut på den sagan efter att jag kom hem till henne i lördags och hon var på fyllan. Fy fan vad avtändande
Du får ragga på P.R.O. istället! :mrgreen:
Det är nog det jag gör redan :D :D :D
Du får ragga på P.R.O. istället! :mrgreen:
o vad är det ?
Pensionärs organisation
Pensionärernas Riks Organisation.
Nyss uppringd av kvällens dejt som sitter på båten från Finland. Inte alls i min smak men hon verkar väldigt het så varför inte ta en öl på stan. ;)
Den kombinationen lär ju ge ljummen öl!
Fick ett sms att det skulle vara smidigare att träffas direkt hemma hos henne. :o
Tänk om jag inte orkar :oops: :oops:
Fick ett sms att det skulle vara smidigare att träffas direkt hemma hos henne. :o
Tänk om jag inte orkar :oops: :oops:
Köp en platta Redbull ;)
Hör ni om något dödsfall i Hökarängen så kan det vara jag. Red Bull kanske hjälper.
164161413
2008-08-23, 21:03
" I Hökarängen med ett fullblodsras i sängen" :D :D :D :D :D :D :D :D :D
:o :o :o Det var ett riktigt ras. Aldrig att jag skulle sova över där. Trodde bilderna inte gjorde henne rättvisa.
Rena sexspalten här ju. Jaja, prata ni brudar om ni vill. Stör inte mig. Eller hur Benke?
Nä, jag vet vad du menar.
Nä det är inte lätt att hitta en kvinna idag. Gillar inte att gå ut och ragga så man får väl sitta här och uggla.
Nä det är inte lätt att hitta en kvinna idag. Gillar inte att gå ut och ragga så man får väl sitta här och uggla.
gillar du inte att gå ut på krogen att ragga så finns det en massa dejt sidor.
vissa är gratis o vissa kostar pengar..
Jo jag vet, men jag vet oxå vilka konstiga typer man kan få tag på där. Får väl hyra en hydraulfilm och ta saken i egna händer.
Eller om du fätt lite pengar över: viewtopic.php?f=4&t=4&start=1170#p14560 (http://www.rsklubben.se/forum2/viewtopic.php?f=4&t=4&start=1170#p14560)
Ett alt Kent :D :D :D :D :D
http://www.martinshop.se/lyxdockan_chas ... 21/pid/627 (http://www.martinshop.se/lyxdockan_chasey_lain/cid/104_2121/pid/627)
Oj vad ni är snälla. Det värmer att ni är så måna om mig. Billig docka förresten, fruntimmer kostar oftast betydligt mer.
En bonus är ju att du slipper tjat, shopping, tjat, PMS, tjat...
Jo det är ju klart men kvinnor har ju vissa saker som vi män vill ha. Om man nu inte är homo förståss
Oj vad ni är snälla. Det värmer att ni är så måna om mig. Billig docka förresten, fruntimmer kostar oftast betydligt mer.
klart man hjälper varandra i rsklubben
Brödraskapet RSklubben :)
maverick
2008-09-15, 19:55
Bättre än frimurarna. ;)
Bättre än frimurarna. ;)
japp
frimurarna kontaktar oss vid problem och rådgivning :D
Väntar på lite vågade bilder ifrån en tjej i Sthlm :D
Du missuppfattade! Vågiga bilder, sa hon...
En bil kan man iaf stänga av när den börja gnälla, inte lika lätt me en käring :roll:
En bil gnäller inte över att du lägger ut 10 tusen kr på fälgar, den bli bara glad.
Kan göra listan jäääätte lång, men bara dom 2 sakerna bevisar att en bil är mer värd att lägga tid o pengar på än ett fruntimmer.
Gjorde slut me mitt senaste förhållande för ,,,tja snart 1 år sedan, har ärligt talat varit mitt BÄSTA o skönaste år hittills, så mycket tid jag har haft me bil o vänner o ja,,,, bara allmänt FRI!! Och om jag få bestämma, så tro jag att jag håller mig i denna stilen ett bra tag till.
Lämnade ifrån mig en nyckel till lägenheten i morse. :oops:
maverick
2008-10-14, 22:19
Lämnade ifrån mig en nyckel till lägenheten i morse. :oops:
Då är du förvisad från denna tråden. ;)
Nop, särbo blir det nog. Bor i närheten av Grisen
Nop, särbo blir det nog. Bor i närheten av Grisen
någon med ledtråd..... :roll:
Har inte varit där men Centralgatan eller något sådant. Försöker ta igen förlorad sex.
Fyfa*n vad trött jag e på tjejer...lögner efter lögner,skitsnack hela tiden. Har nån annan den uppfattningen att tjejer blir sura för att man inte vet vad dom menar,o dom säger f*n inte heller vad dom menar utan dom bara förväntar sig att man ska veta vad det handlar om :x :x . Nä nu tar jag silverpilen o kör skiten ur den i nån timme eller så...bli av med lite aggressioner. Den ger mig inte nån skit iaf.
Jag gör alltid klart från början:
"Jag menar alltid EXAKT vad jag säger, jag låtsas inte ens höra antydningar och jag är INTE tankeläsare."
" Vill du ha hjälp, säg det. Är du sur på något, tala om VAD du är sur på."
" Om detta inte passar, passar inte vi ihop! Moss!"
Inte lätt med kvinnor alltid, men dom tycker säkert likadant om oss. Ett öppet sinne för varandra och RESPEKT är viktiga ingredienser i ett förhållande. Har snart varit singel i 6 månader och haft tid att tänka efter. JÖSSES vad många fel man begått under åren.
Inte lätt med kvinnor alltid, men dom tycker säkert likadant om oss. Ett öppet sinne för varandra och RESPEKT är viktiga ingredienser i ett förhållande. Har snart varit singel i 6 månader och haft tid att tänka efter. JÖSSES vad många fel man begått under åren.
fel ??
jag har aldirg gjort något fel :P
mitt problem är tålamod med dem :(
så fort det knasar så tror man att gräset är grönare på andra sidan
men nu är det kanske dax för en kärring
börjar få ont i höger axeln efter allt sex :D :D :D
storalillen
2008-10-19, 19:25
man kan ju alltid testa nya saker..... men se upp vart och när! :ugeek:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3573493.ab
Samma sak hände i sverige på 80-talet.
En kille fick höra av polarna att dammsugaren var utmärkt som lemmsugare...
Häftigt, tänkte han.
Men stollen använde industridammsugaren på jobbet och fastnade!
De skrattade gott på akuten när han kom in.
Stod skrivet om det i kvällstidningarna. http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/c070.gif
Föredrar en kvinna istället för dammsugare men en bil kan ju vara inblandad ändå. ;)
Vi får alltid höra "the rules" från kvinnornas sett o se på saker o ting. Här kommer äntligen männens regler!!!.
GE DESSA REGLER TILL ERA TJEJER SÅ LÖSER ALLT SIG :)
1.Bröst är till för att se på och därför gör vi det. Försök inte att ändra på det!
1.Vänj dig vid toalett locket. Du är en stor flicka nu! Om locket är uppe, stäng det! Vi måste ha det uppe, ni måste ha det nere. Ni hör oss aldrig klaga när locket är nere…
1.Lördag = sport. Det är som med fullmånen eller tidvattnet, går inte att ändra på. Låt det bara vara…
1.Handla är INTE en sport. Vi kommer aldrig att se det på det sättet.
1.Gråta är utpressning.
1.En gång för alla! Fråga det du vill veta:
Utstuderade antydningar fungerar inte!
Starka antydningar fungerar inte!
Självklara antydningar fungerar inte!
JUST SAY IT!
1.JA’ och ‘Nej’ är helt acceptabla svar till i stort sett alla frågor
1.Kom bara till oss med problem om ni vill ha hjälp att lösa dom. Det är sånt vi gör.
…sympati har ni tjejkompisar till.
1.Huvudvärken som du har haft de senaste 17 månaderna är ett problem.
…sök upp en läkare!
1.Vad vi än har sagt för 6 månader sen är oacceptabelt i en disskusion. Allt vi säger har noll värde efter 7 dagar.
1.Om du undrar om du är fet är du förmodligen det. Fråga inte oss!
1.Om något vi sagt kan tolkas på två sätt, och det ena gör dig arg, menade vi det andra.
1.Du kan antingen be oss göra en sak, eller berätta hur du vill ha det gjort.
Inte båda!
Om du redan vet bäst, gör det själv!
1.Om det är möjligt, snälla, säg det du vill säga under ett reklamavbrott!
1.Christopher Columbus behövde ingen vägledning, det gör inte vi heller!
1.ALLA män ser bara I 16 färger, som i “Windows default settings”.
Peach, t.ex, är en frukt, inte en färg.
Vi har ingen aning vad Bordeaux är för färg, för oss är det enbart ett vin
1.Om den kliar, kliar vi.
Såna är vi…
1.Om vi frågar vad som är fel och du säger “ingenting”, kommer vi att agera som om allt är bra. Vi vet att du ljuger, men det är inte värt att bråka om
1.Om du ställer frågor du inte vill ha svar på, förvänta dig då att du får ett svar du inte gillar!!!
1.När vi ska bort någonstans, vad du än tar på dig är snyggt o passande, det är säkert!
1.Det är ingen ide att du frågar vad vi tänker på om du inte är beredd att diskutera ämnen som:
– Sex,
– Sport, eller…
– Bilar
1.Du har nog med kläder
1.Du har redan för många par skor!
1.Jag är i form. Rund är en form!
1.Tack för att du läste detta;
-Ja, jag vet, det blir soffan inatt, men, om du inte redan visste det, så gillar vi det! Det är nästan som camping….
http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a115.gif
storalillen
2008-10-21, 16:49
tror detta kan va aktuellt :)
http://www.youtube.com/watch?v=bAFjVboBKes
Planerar att fira jul i ett hus i Härjedalen tillsammans med den lilla kvinnan jag träffade så nu får jag nog sluta skriva i den här tråden. ;)
secret692
2008-10-24, 08:35
Du verkar köra samma snabba tempo som mig Furby.
På 3 år har vi träffats, förlovat, gift oss och skaffat barn och icke att förglöma 2 st Octavia RS hihi.
//Stenberg
Provkört så många kassa nu så när man äntligen får provköra drömbilen slår man till snabbt. Hm, bil är det inte men skit samma. :D
skön liknelse för oss bil freaks :P
Nu tog det då slut,mår skit, har aldrig mått sämre,inget har nån mening längre. Denna dam var den första som jag skulle kunna ha tänkt mig att skaffa familj med. Vad ska jag göra nu? Det enda jag känner nu är total panik :cry: :cry: .
tro det eller ej men det går över
klen tröst nu kanske :S
hang in there :D
Ja, det gör väl det...
Så är det alltid. Kanske förstog hon inte dina kvalitéer eller kunde inte uppskatta dem? Men det är ju inte ditt problem. Trots att det alltid var den sista man trodde man skulle träffa och bli kär och du kommer aldrig ha så bra sex igen osv osv så kommer det alltid nån annan efter det. Och inte sällan blir det ännu bättre! Själv separerade jag efter sommaren med två små barn inblandade men det går det med.
Det är helrätt att vara riktigt ledsen, annars har ju inte förhållandet betytt nånting. Sedan ska man akta sig för att gräva ner sig för mycket. Då brukar jag tänka på vänner och bekanta som lever i avstannade destruktiva förhållanden som de inte orkar ta sig ur. Då känns det bättre att tänka att jag är fri och kan göra vad jag vill, när jag vill och utan att fråga nån!
Happy days are here! :D
Påsken 1993 råkade jag ut för den tredje otrogna tjejen på raken!
Tänkte att "det lönar sig inte att vara juste".
Den sommaren blev en enda galen orgie, där man testade allt minst en gång.
På hösten var jag i Linköping på facklig konferrens.
Där träffade jag tjejen jag ännu bor med.
På Lucia firar vi 13-årig bröllopsdag!
Det är faktiskt sant som de säger: Efter regn kommer solsken! :geek:
Era svar hjälper faktist lite...e mycket tacksam för dom nu när det känns som värst :(
Ofta jobbigt om inte båda vill separera. Kanske förstår man att det är bäst men ändå smärtar det. Jag levde singel under drygt två år efter sista förhållandet och första året tyckte jag bara det var skönt att slippa bry mig om andra. Började dejta förra sommaren men träffade aldrig någon som det klickade ordentligt med. Mycket sex blev det såklart men det är inte allt om inte känslorna är de rätta.
Tog en rövare i början av oktober och hade en blinddate. Äntligen vet också jag hur det känns att vara riktigt kär i någon men det är lite trist att vi inte träffades för 30 år sedan.
Julen ska vi tillbringa i fjällen där vi också ska förlova oss på julaftons morgon.
TS_Edition
2008-12-08, 20:47
GRATTIS BENKE!! :lol:
GRATTIS! då Benke, hoppas att du får en "skön" jul...... :lol: :lol: :lol:
Tack Patrik. Hon bor ju nere i Nynäs nu så vi kommer kanske att ses eftersom vi tänkte fixa hennes lägenhet.
Hoppsan Benke.
Det var inte illa.
Själv har jag varit tillsammans med min sambo i 4år utan vare sig förlovning eller barn (tycker jag är ganska starkt jobbat av mig :lol:)
Tror inte vi skaffar barn. Barnbarn räcker :)
maverick
2008-12-08, 23:03
Gäller att vara snabb när man träffat rätt. Grattis, Benke!
Grattis från oss på ön, Benke!!!
Verkligen kul! :D
Kul att det går bra får dig...
Butter-mutter! Inte ironisera över andras lycka nu. När du träffar din nästa kommer du undra över varför du var så himla ledsen för. Hon var ju ändå ingenting att ha eftersom hon inte ville ha dig, right!?
maverick
2008-12-09, 09:10
Butter-mutter! Inte ironisera över andras lycka nu. När du träffar din nästa kommer du undra över varför du var så himla ledsen för. Hon var ju ändå ingenting att ha eftersom hon inte ville ha dig, right!?
Helt rätt!
secret692
2008-12-09, 16:09
Stort grattis Benke
Nejnej,det var inte så jag menade. Är glad på riktigt att det går bra för nån annan.
secret692
2008-12-09, 20:57
Nejnej,det var inte så jag menade. Är glad på riktigt att det går bra för nån annan.
Har varit i din situation Richard och vet hur jobbigt det är men det enda jag kan säga är att det kommer bli bättre.
Hoppas du får en god jul i trevligt vänners lag som gör att du tänker på annat.
Aktivera sig och träffa vänner är guld under sådan tid.
hmmm
jag hade nog aldirg kunnat spela så mycket xbox om man varit i förhållande med fru o barn
fast o andra sidan kanske inte livet går ut på att sitta på röven o spela
men fastnar man i spelet så fastnar man :(
tur att man snart är klar med spelet :P
anderzxb
2008-12-10, 04:04
Min gravida flickvän bryr sig inte speciellt mycket om att mitt xbox360 står på några timmar per dygn :) Men det blir kanske andra bullar nu när vårat första barn ska födas inom en månad :)
hehehe, passa på att lira nu, för sen är det försent.
Jag har inget roligt att lira just nu, har tröttnat på mitt ps2... lirar lite guitar hero då och då bara.
Min sambo vill skaffa Wii, men jag är mer inne på PS3
Sambo, barn och tvspel är en svår kombination. Tur man jobbar kväll/natt så man får några speltimmar när man kommer hem. :D
maverick
2008-12-11, 09:45
hehehe, passa på att lira nu, för sen är det försent.
Jag har inget roligt att lira just nu, har tröttnat på mitt ps2... lirar lite guitar hero då och då bara.
Min sambo vill skaffa Wii, men jag är mer inne på PS3
Ge sambon en Wii i julklapp, och köp en PS3 till dig själv. Du har ju (nästan) nytt och välbetalt jobb. ;)
Btw... känns det inte lite bättre nu med lite perspektiv i backspegeln? :lol:
Gott nytt fruntimmersår din lyckans ost! :D
hur går det här då
någon som fått ändrad status sen nyår
själv är man tok singel fortfarande :(
dejtat lite men inget som klickar :(
George_RS
2009-07-24, 00:13
Får jag också vara med i eran lilla singel-klubb xD
Richard.
2009-07-28, 07:21
Vart singel igår:cry: :cry: :cry:.Kom från ingenstans. Trodde hon var den jag skulle spendera resten av mitt liv med men... Mår så jävla dåligt så det e inte sant, vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som om jag skiter i vad som händer mig härefter. Vill bara ha henne tillbaka:cry:... Har inte ätit sen igår 0600 o kommer inte att äta på ett bra tag. Känns som om man inte kommer ta sig igenom detta, vill bara försvinna o glömma...orkar inte mer...
Vart singel igår:cry: :cry: :cry:.Kom från ingenstans. Trodde hon var den jag skulle spendera resten av mitt liv med men... Mår så jävla dåligt så det e inte sant, vet inte vart jag ska ta vägen. Känns som om jag skiter i vad som händer mig härefter. Vill bara ha henne tillbaka:cry:... Har inte ätit sen igår 0600 o kommer inte att äta på ett bra tag. Känns som om man inte kommer ta sig igenom detta, vill bara försvinna o glömma...orkar inte mer...
efter regn kommer sol är ju en gammal klyscha
men det känns pissigt ett tag men det går över
skaffa en ordentlig hobby eller ett intresse o fokusera på
jag hade mitt fiske som fick mig på andra tankar , så man inte sitter o grämer sig..det gör saken bara värre
maverick
2009-07-28, 10:36
Fan vad surt. Framförallt när man själv inte vet att förhållandet knakar.
Richard.
2009-07-29, 12:59
Grabbar...vet inte hur jag ska klara detta:cry::cry::cry:?
secret692
2009-07-29, 13:58
Hände mig för 4 år sedan ungefär 1 vecka innan semester. Riktigt tungt och tråkigt var det. Som tur var tog några av mina vänner mig på en roadtrip under semestern så man inte tänkte så mycket på det och senare under hösten träffade jag min fru.
Så det finns hopp och ge inte upp det kommer att vända.
Spendera tid med vänner.
Richard.
2009-07-29, 14:15
Det måste ju vara nåt fel på mig då alla lämnar mig...fan vad det gör ont. Kan inte,vill inte leva utan henne:cry:
maverick
2009-07-29, 14:22
Kände precis samma sak när förra flickvännen lämnade mig. Helt utan förklaring. Vet fortfarande inte varför hon gick, och jag har inte sett henne sedan dess. Tung tid efteråt, men c:a ett år senare "hittade" jag min nuvarande tjej. Det är 6 år sedan nu, så tro mig, det vänder.
Richard.
2009-07-29, 14:28
Kände precis samma sak när förra flickvännen lämnade mig. Helt utan förklaring. Vet fortfarande inte varför hon gick, och jag har inte sett henne sedan dess. Tung tid efteråt, men c:a ett år senare "hittade" jag min nuvarande tjej. Det är 6 år sedan nu, så tro mig, det vänder.
Hoppas det. Pallar inte mer av sånthär...
Kan av egen(långvarig) erfarenhet hålla med om vad övriga sagt: Det vänder!
Jag råkade ut för tre ruttna ägg på raken, den senaste -sommaren -93.
Sent samma höst träffade jag min nuvarande fru.
Alla har sin tid, din kommer!
anderzxb
2009-07-29, 19:30
det ordnar sig richard. du behöver inte oroa dig ett skit. trodde likt jag att mitt liv var över när min flickvän lämnade mig. ett halv år senare träffade jag min nuvarande och jag har aldrig mått bättre. nu har vi några år tillsammans och ett barn
Richard.
2009-07-30, 08:30
Tack för erat stöd. Trodde man skulle börja känna sig lite bättre eller iaf känna sig lika dålig men detta blir bara värre o värre. Inte blev det bättre av att hon messade o sa att hon aldrig älskat mig:cry:. Så kan det inte bara vara, såna känslor kan man väl inte ta fel på för hon har sagt att hon älskar mig, och allt vi gjort tillsammans o sagt till varandra säger att hon älskar mig,kan man vara så kall? Jag fattar noll...Har aldrig känt sånhär tomhet i hela mitt liv:cry:. Töntigt o säga det men har aldrig gråtit såhär mycket:cry:. Fan vilken panik man har...
Mikael1977
2009-07-30, 09:15
Hej Richard.
Trist att det inte gick bra med den här tjejen :(
Jag var själv inne i en liknande situation för en del år sedan vilket resulterade att jag flyttade till Oslo... så när man ser tillbaka på den jobbiga tiden så är jag faktiskt glad att det hände. Motgångar bryter först ner en för att sedan byggas upp igen, och jag kan lova dig att du kommer komma ut starkare än tidigare utav detta.
Jag vet att det vi säger här och nu kanske inte hjälper så mycket för dig just nu, men om inte så länge så kommer du se saker mer och mer positivt....så häng kvar!
Ang att hon aldrig har älskat dig känns mer som hennes sätt att bearbeta hela separationen. Kanske lite kallt, men vi är alla olika.
Som Sinni sa, skaffa dig en hobby, det tar bort mycket smärta om du får igång livet utanför hemmets väggar.
Lägg ner mycket tid på jobbet och mycket pengar på t.ex bilen.
Skulle du flytta till Södertälje med henne eller är det en "egen" lägenhet?
Att hon messade det tyder bara på att hon vill såra dig av någon anledning. Efter mörker kommer solsken även om man inte alltid tror det.
Richard.
2009-07-30, 09:34
Hej Richard.
Trist att det inte gick bra med den här tjejen :(
Jag var själv inne i en liknande situation för en del år sedan vilket resulterade att jag flyttade till Oslo... så när man ser tillbaka på den jobbiga tiden så är jag faktiskt glad att det hände. Motgångar bryter först ner en för att sedan byggas upp igen, och jag kan lova dig att du kommer komma ut starkare än tidigare utav detta.
Jag vet att det vi säger här och nu kanske inte hjälper så mycket för dig just nu, men om inte så länge så kommer du se saker mer och mer positivt....så häng kvar!
Ang att hon aldrig har älskat dig känns mer som hennes sätt att bearbeta hela separationen. Kanske lite kallt, men vi är alla olika.
Som Sinni sa, skaffa dig en hobby, det tar bort mycket smärta om du får igång livet utanför hemmets väggar.
Lägg ner mycket tid på jobbet och mycket pengar på t.ex bilen.
Skulle du flytta till Södertälje med henne eller är det en "egen" lägenhet?
Bor i Södertälje. Det skulle vara en egen lgh.
maverick
2009-07-30, 10:38
Inte blev det bättre av att hon messade o sa att hon aldrig älskat mig:cry:.
Hon är ju störd...
Richard.
2009-07-30, 12:03
Hon är ju störd...
Man börjar ju undra. Om det är sant det hon säger så kan jag inte förstå hur man kan bete sig så mot en annan människa. Har hon inget samvete alls? Jag skulle inte kunna säga det till nån om jag inte menar det. Fan grabbar,det här är den värsta smärtan jag nånsin känt,kommer inte att klara av detta...
Man börjar ju undra. Om det är sant det hon säger så kan jag inte förstå hur man kan bete sig så mot en annan människa. Har hon inget samvete alls? Jag skulle inte kunna säga det till nån om jag inte menar det. Fan grabbar,det här är den värsta smärtan jag nånsin känt,kommer inte att klara av detta...
Det verkar som om hon vill rättfärdiga anledningen till att hon bröt med dig. Hon behövde skicka det där messet för att bekräfta för sig själv att det var rätt beslut av henne.... Fruntimmer är så störda så de kan göra sånna saker.
skönt att få avskriva sig på denna tråd :P
ser ut som om jag har blivit paxad nu :)
Då är det åtminstone tummen upp! :)
Grattis då :)
öken torkan har förvandlats till en oas :P
öken torkan har förvandlats till en oas :P
Lycka till!
Bara du går in i förhållandet med inställningen att bara hon får som hon vill så är det oftast lugn och ro. Sen vet ju vi män som varit med ett tag att man ska låta kvinnan tro att hon fick som hon ville fast det blev som vi tänkte ut det redan från början! :)
Lycka till!
Bara du går in i förhållandet med inställningen att bara hon får som hon vill så är det oftast lugn och ro. Sen vet ju vi män som varit med ett tag att man ska låta kvinnan tro att hon fick som hon ville fast det blev som vi tänkte ut det redan från början! :)
Nu låter du som en kvinna måste jag säga... ;)
Lycka till!
allt för husfridens skull :P
allt för husfridens skull :P
Så nu e det slut med alla leksaker.
inga mer trimdelar,fiskerullar eller tv spel.
;)
Nu låter du som en kvinna måste jag säga... ;)
It takes one to know one..? :mrgreen:
Skämt på sidan som min pappa brukar säga, men lite manlig list skapar lite dynamik i ett förhållande.
Det gäller att låta henne få som hon vill i alla oviktiga saker som du ändå inte bryr dig det minsta om, men du ger sken av att bry dig. Sen när det kommer till dom viktiga sakerna som tv, bilar, tv-spel mm så är det din tur att bestämma då hon faktiskt fick välja soffa, säng, gardiner osv.
Det handlar om att välja sina strider!:)
Så nu e det slut med alla leksaker.
inga mer trimdelar,fiskerullar eller tv spel.
;)
har ju allt jag behöver
det var det sista som fattades..... :razz:
sååå då var man tillbaks :-)...
sååå då var man tillbaks :-)...
Ojdå. Det var en kort visit på "andra sidan". Nån speciell anledning eller "lika bra det"?
alla bortförklaringar på tidsbrist,,,vill man träffas så gör man det , kosta va det kosta vill,
speciellt om man ställt in flera ggr innan.
The show must go on :)
De små liven har ju någon konstig uppfattning om att strumpor och fillingar skall bytas FLERA GÅNGER OM ÅRET! :o
De små liven har ju någon konstig uppfattning om att strumpor och fillingar skall bytas FLERA GÅNGER OM ÅRET! :o
va!!
så ofta..
Uppdatering
Hon jag träffade innan jul träffade jag igen förra helgen. skitnice på lördagen...elaka tvillingen på söndag.. bye bye
Träffade en annan efter nyår men det gick inge vidare det heller. hon hade två små kids som säkerligen tar all tid :-(.
träffade en annan igår......hon ligger iallfall kvar i sovrummet ;-)
stay tuned..
De som ger sig första träffen tycker jag är intressanta. Varför slösa med tid om det sedan inte funkar på det viktigaste planet.
Ha en trevlig dag
Mikael1977
2010-01-23, 16:08
Uppdatering
Hon jag träffade innan jul träffade jag igen förra helgen. skitnice på lördagen...elaka tvillingen på söndag.. bye bye
Träffade en annan efter nyår men det gick inge vidare det heller. hon hade två små kids som säkerligen tar all tid :-(.
träffade en annan igår......hon ligger iallfall kvar i sovrummet ;-)
stay tuned..
Men shit vad du ligger i!
Föresten, ligger hon kvar i sovrummet för att du har nycklarna till handbojorna...? ;)
Men shit vad du ligger i!
Föresten, ligger hon kvar i sovrummet för att du har nycklarna till handbojorna...? ;)
du vet hhur det funkar mikael :-P
Mikael1977
2010-01-24, 18:59
du vet hhur det funkar mikael :-P
Ja eller hur....vil dom inte stanna så är det bara att låsa fast/in dom.
Efter några år så har dom glömt det hela, ref Fritzel ;)
Nae, den var låg!
så nu är man på ruta 1 igen :-(
o tebax igen
ett ex som jag bodde tillsammasn med för några år sen var i hälsade på i helgen o det var SKIIITA NICE :-p
vi skall träffas nästa helg med o det känns super nice
ser fram emot det :-)
hmmmm
bara jag som skriver i tråden nu *S*
har varit "av" och är "på" igen :-P
hmmmm
bara jag som skriver i tråden nu *S*
har varit "av" och är "på" igen :-P
jojjo-bantning har jag hört talas om... Men inte jojjo-dejtning ;)
Själv har jag varit tillsammans med min Sambo i snart 6år... Med både med och motgångar (mycket motgångar det senaste året tyvärr)
Jahapp... Då har frun släppt bomben.
Efter att ha lurat mig skriva på som medlåntagare till hennes nya bil, berättar hon att hon tänker flytta så snart hon får tag i bostad.
Fasen vad oärliga de små liven kan vara!
Det innebär också kniven på strupen, när det gäller min ekonomi. :(
Det där är fan inte okej.
Så jävla taskigt av henne.
Efter att ha lurat mig skriva på som medlåntagare till hennes nya bil, berättar hon att hon tänker flytta så snart hon får tag i bostad.
Tråkigt men riktigt svinigt av henne. Hoppas du gör klart för henne att du inte tänker vara med och sponsra hennes lilla Swift efter flytten.
Aj fan
Skit trist o höra Juanito
Lider med dig
Vilket jävla fittigt beteende! :evil:
Jag har lärt mig att vara riktigt krass i liknande situationer och här ringer alla varningsklockor. Jag rekommenderar dig att göra allt du kan för att knyta åt dig era "gemensamma" ägodelar i separationen och med alla till buds stående medel tvinga henne att ta över resten av lånet.
Låna ut din bil till en "polare" som behöver kombi och så du rent praktiskt har rätt att låna hennes bil eftersom du är delägare i den. Det kommer hon nog inte tycka är så roligt.
Kombin är helt och hållet min.
Jag har redan sökt en 2-rummare, vindsvåning.
Får jag den kan hon stå där med lång näsa.
Jag har redan gjort klart att jag hellre går i personlig konkurs, än att sponsra Swiften.
Begriper mig inte på människor som inte kan vara ärliga och ta upp eventuella problem istället för att smida andra planer bakom ryggen på sin partner.
Kvinnor, can't live with them...
Vi har varit ihop sedan hösten -93, gifta sedan Lucia -95.
Har anat oråd sista månaderna, men inte fått några svar.
Kombin är helt och hållet min.
Jag har redan sökt en 2-rummare, vindsvåning.
Får jag den kan hon stå där med lång näsa.
Jag har redan gjort klart att jag hellre går i personig konkurs, än att sponsra Swiften.
Bra där!
Det finns allt att vinna på att visa stake hellre än att krypa över köksgolvet och rinna över kanten till korgen. Det är hennes plats.
Tar ett järn här för dig nu Juanito! Öppnar sista flaskan av Fasters hemgjorda Zwetschgenwasser dagen till ära.
Karlzzon
2011-05-27, 20:03
Jag finner inte ord!!!!
Du vet vart vi finns och vi tänker på dig.
Din vän på Västkusten.
Tack Karlzzon!
Jag hoppas du har det bra på andra sidan Sverige.
maverick
2011-05-27, 20:26
Riktigt riktigt fult. Och du kan så klart inte gå ifrån ansvarsbiten i det kontraktet.
Rs_Marcus
2011-05-27, 20:31
Trisst, hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!
Trist att höra! Och riktigt kasst agerat av frun din.
Riktigt tråkigt att läsa. Råkade ut för liknande då jag betalade hela insatsen på en Octavia och sedan ca 20 % av resterande. Tyckte sambon kunde ta resten då jag betalade som mest 13000 i månaden på huset plus renovering. När bilen var färdigbetald skrev jag över den på henne eftersom jag hade gula faran och hon valde då att byta den mot en Fabia 2.0 och sedan dra. Halva huset stod på henne där jag betalt hela insatsen. Jag var tvungen att dela den minimala vinsten med henne samt sedan helt själv betala vinstskatten på lägenheten som låg bakom insatsen på huset eftersom hon drog innan 5 år hade gått. Totalförlust ca 500.000:-
Stå på dig och var inte snäll.
Bor fortfarande kvar där du och frun hälsade på över en helg.
Tackar.
Man är väl egentligen aldrig beredd på sånt här, men nu har jag inga känslor kvar.
Då blir det enklare att ta tag i det praktiska.
Får väl göra en "lyxfällan" och ringa runt till mina kreditorer...
Mikael1977
2011-05-28, 00:47
Helt sjukt gjort egentligen!
Har hon inget samvete i kroppen!?
Verkligen trist när saker som detta händer...och det kan faktiskt komma som en blixt från klar himmel. :(
Hoppas det praktiska ordnar sig till din fördel.
Mellan åren 2002 - 2007
Har oxå varit med om liknande trauma, när jag och mitt ex köpte möbler och heminredning tillsammans på det kortet jag stod på (mastercard). Hon var hur bra som helst (glad och kärleksfull), sen hände en olycka på jobbet och jag kunde inte arbeta pga skadad arm i ett halvår. Då gjorde hon slut med mig efter 5 års tid, trots att jag försörjde henne då inte hon hade någon arbetsinkomst under två års tid. Samt att jag fick betala av hela beloppet på möblerna med mera, samt bilen jag hade köpt eftersom vi planerade att ha barn tillsammans.
Det jag gjorde då var att jag tog varenda pryl & möbel i lägenheten, och lämnade kvar en taklampa.
Kan ju oxå nämna att hon slutligen berättade att hon hade varit otrogen med flera olika killar under vårat förhållande, och en av dem var en nära vän till mig. Jävla slampa! Skulle bra gärna vilja lägga ut hennes personuppgifter här...
Det känns riktigt tungt i början, men som nästan alla säger och har sagt: Det ordnar sig, det finns fler tjejer osv.
Visst det kanske det gör, men det är iaf jobbigt att försöka lita på någon igen efter ett sådant svek!
/Gustav
Ni med otrogna fruar får skaffa en sån här! :D
http://uncrate.com/stuff/garmin-tracker/
Riktigt trist Janne... hoppas att allt löser sig för dig.
Höjden av sömnbrist, höll på att somna under mitt favoritrace... Monacos GP!
Fy fan vad fult gjort. Lider med dig.
Själv är man inne på 1,5mån som singel, humöret går både upp och ner. Känner mig ensam när jag kommer hem ibland, men jag har iaf 2 knäppa katter. Ska i veckan skicka in ett papper på överföring av hyreskontraktet till bara mitt namn, sedan ska jag försöka hitta annan mindre hyresrätt (försöka byta med någon). Dels för att spara pengar och dels för att komma bort från minnena i den lägenheten. Starta om från början så att säga.
Jag saknar inte exet, jag tycker mest det är skönt att hon är ute ur bilden. Känner lite så här i efterhand att vi var tillsammans så länge för att jag inte ville bli ensam, men såg då många problem med att göra slut så man lät det fortgå. Visst fanns det känslor fram till slutet, men det var så mycket bråk och tjafs om speciellt ekonomi så att det hade varit lika bra att bryta tidigare.
Jag skall också försöka få en mindre och billigare hyresrätt.
Eftersom jag hela tiden(faktiskt 7 år innan vi träffades) har stått på lägenheten, blir det hon som får flytta.
Skulle ha jobbat idag, men projektet blev försenat.
Så nu hinner man ringa runt och försöka sänka månadskostnader.
Lyckas inte det, vete tusan hur det skall gå...
Hur som helst, det är skönare att veta läget, än att bara undra vad som pågår.
Jag skall också försöka få en mindre och billigare hyresrätt.
Eftersom jag hela tiden(faktiskt 7 år innan vi träffades) har stått på lägenheten, blir det hon som får flytta.
Skulle ha jobbat idag, men projektet blev försenat.
Så nu hinner man ringa runt och försöka sänka månadskostnader.
Lyckas inte det, vete tusan hur det skall gå...
Hur som helst, det är skönare att veta läget, än att bara undra vad som pågår.
Skicka ut grejerna på gatan, byt lås hemma och behåll nycklarna till Suzukin tills hon tagit över hela lånet, alternativt lägger du ut den till försäljning för att få tillbaka din del av insatsen.
Har just snackat med de som har billånet. Samma ställe som vi fixade saneringslån i oktober/november...
Så länge jag inte har fast inkomst kan inget göras där...
Ingen av oss beviljas separat lån där.
Vi står båda på båda lånen. Så hon skall få se hur hon har ställt till de för oss båda.
Hos GE var det inga problem. Anstånd denna månad och samtal om betalplan nästa månad.
tråkigt att höra, hoppas allt löser sig utan problem för dig..
Nu har vi(väldigt civilicerat) börjat uppdelningen.
Svårast är att skilja på katterna. De är ju våra "barn".
Katterna har ju egentligen själva valt.
Store herrn har redan valt mig och lilla fröken har valt frun.
Men det blir tufft för oss båda, att inte ha den andra katten.
Dessutom gillar de varandra, sedan första stund.
Prylarna är betydligt enklare!
Ekonomin har vi faktiskt lyckats enas om. :-o
Då var den civilicerade delen slut...
Utan att gå in på vad som eventuellt kan leda till förtal.
Blev uppringd av hennes kompis, som gav mig 1 vecka att sälja min bil och ge pengarna till frun, annars skulle jag bli polisanmäld för grov ekonomisk brottslighet.
Jag ringde direkt och polisanmälde "kompisen".
Sova inatt? Skulle inte tro det!
Blev uppringd av hennes kompis, som gav mig 1 vecka att sälja min bil och ge pengarna till frun, annars skulle jag bli polisanmäld för grov ekonomisk brottslighet.
Fan va tråkigt, hoppas att det löser sig. Hur fan kan man be en kompis ringa och hota???!!!
Har hon inte mage själv att ta en konversation...
Nä, det verkar så...
Stå på dig, låt henne inte vinna genom hotelser. Dra in stöd från jurister om du behöver det. Det är hon som förlorar på det i längden...
Ska på middag imorron kväll, där finns bl.a. en advokat...
Skall fiska lite om tips där.
fan ta alla brudar
you cant live with them and you cant shoot them
'Grov ekonomisk brottslighet'..... Sa kompisen verkligen det? Det låter juh helt otroligt fantastiskt korkat. Anmälde du kompisen för olaga hot?
Tänkte på en annan sak. Du kan juh kräva att hon ska sälja sin nya bil och ge dig hälften av den... Om hon nu kräver att du säljer din. Hennes bil är juh värd mera, och då kanske du kan få bort det där med medlåntagare?
'Grov ekonomisk brottslighet'..... Sa kompisen verkligen det? Det låter juh helt otroligt fantastiskt korkat. Anmälde du kompisen för olaga hot?
Tänkte på en annan sak. Du kan juh kräva att hon ska sälja sin nya bil och ge dig hälften av den... Om hon nu kräver att du säljer din. Hennes bil är juh värd mera, och då kanske du kan få bort det där med medlåntagare?
Bra sagt! ;)
Ska på middag imorron kväll, där finns bl.a. en advokat...
Skall fiska lite om tips där.
Gör så, vad är hans specialitet?
Googla mkt på familjerätts frågor, och olaga hot samt förtal med mera.
Mvh Gustav
hejsan läste lite och tycker detta är skit tråkigt stå på dig fast det är jobbigt. hot kan han/hon åka på beroende på vissa saker om du spelade in samtalet är det skit bra annars blir det ord mot ord kan bli lite svårare. men bra att du gjort en anmälan om det händer igen så blir det jobbigt för dem, detta med ekonomisk brottslighet låter jävligt konstigt beror på hur lånen och annat är men som det låter ska ni ju dela upp allt så säljer du din bil så kan du kräva att hon säljer sin bil.. prata med en advokat så det verkligen blir rätt. hoppas allt löser sig.
Mikael1977
2011-06-09, 23:04
Hennes kompis verkar vara en riktig stjärna...
Skall ringa rättshjälpsjouren imorron förmiddag, samt snacka med ena banken om betalplan.
"Kompisen" var dum nog att skicka hotet även som sms, vilket jag har kvar...
Hos svärfar vägrar de svara, så de är också indragna.
Blir inget sova inatt och orkar definitivt inte jobba imorron.
Vad den bekante advokaten har för specialitet vet jag inte, men jag vet att även hans bror är advokat.
Hennes billån har jag förresten inte ens fått någon kopia på, trots att jag är medlåntagare.
Skall ringa rättshjälpsjouren imorron förmiddag, samt snacka med ena banken om betalplan.
"Kompisen" var dum nog att skicka hotet även som sms, vilket jag har kvar...
Hos svärfar vägrar de svara, så de är också indragna.
Blir inget sova inatt och orkar definitivt inte jobba imorron.
Vad den bekante advokaten har för specialitet vet jag inte, men jag vet att även hans bror är advokat.
Hennes billån har jag förresten inte ens fått någon kopia på, trots att jag är medlåntagare.
Ta upp allt med advokaten, och rättshjälpjouren. Allt bevis material samt sms med mera. Spara allt du får av henne och hennes kompisar.
Lycka till/Gustav
[QUOTE=juanito;65718]"Kompisen" var dum nog att skicka hotet även som sms, vilket jag har kvar...
QUOTE]
HAHAHA. :D
Och priset för sveriges mest korkade person går till...
Ja, eller hur... :)
Har snackat med ena banken idag och fått till en ettårig betalplan som sänker månadskostnaden rejält.
Väntar besked från den andra och skall kontakta den tredje.
Snackade just med polisen... De rubricerar hotet som "utpressning"!
maverick
2011-06-10, 13:47
Det är ju en snygg rubik. Med SMS:et så borde de ju inte lägga ner utredningen heller, även om de gör så i tid och otid.
Jag tror vi alla här kommer att följa detta tills du har fått rätt ;)
Jag håller tummarna :)
om nu din fru eller hennes vän skall anmäla dig för ekonomisk brottslighet...gör det inte din fru till medbrottsling om hon nu vet om att detta hänt men inte anmält
eller hur funkar lagen
hela grejjen verkar inte genomtänkt eller begåvad..
hoppas du får allt som du vill Janne
maverick
2011-06-10, 14:14
om nu din fru eller hennes vän skall anmäla dig för ekonomisk brottslighet...gör det inte din fru till medbrottsling om hon nu vet om att detta hänt men inte anmält
eller hur funkar lagen
hela grejjen verkar inte genomtänkt eller begåvad..
hoppas du får allt som du vill Janne
Hela den biten saknar grund, så det är bara ett desperat drag från deras sida. Exet vill väl inte göra sig av med Swiften, men kan inte betala den själv. Kan hon skrämma Janne till att betala så är ju hennes problem löst.
Ha! Vilken jävla sopa. Alltså "kompisen", och även din fortfarande fru. Ursäkta mig men jag skräder inte med orden i såna sammanhang.
Utan att vara sakkunnig men med en lång rad livserfarenheter rik ska du bara ta det väldigt lugnt. Hon kommer älska se dig gå i spinn och kanske förhasta dig in i en ekonomisk uppgörelse du inte alls ska vara delaktig i. Du har gjort helt rätt i att polisanmäla samtalet. Sen har jag aldrig hört talas om att det finns en brottsrubricering som är "ekonomisk brottslighet" så det är ännu en anledning till att bara chilla och garva lite åt tilltaget. Kompisen verkar ha precis noll koll. Låt henne komma med sin anmälan (det kommer högst troligt aldrig komma nån för inget brott är begånget!) och agera efter det.
Det hon kan göra är att stämma dig och kräva dig på ditten och datten. Då ska hon ha en advokat. Advokater kostar mucho pengar och civilrättsliga mål tror jag inte lyder under hemförsäkringens rättsskydd. Och i huvudförhandlingen/Tingsrätten yrkar man på att motparten ska stå för kostnderna. Dvs dina också. Det lär hon inte riska om hon inte har några pengar idag.
Från och med nu är min rekommendation till dig att dokumentera alla samtal ni har, i skrift, mail, sms eller bevittnade. Absolut inga muntliga uppgörelser. Och som jag skrev ovan... var förberedd på allt. Hon har visat tydligt vad hon är kapabel till. Du kan nästan förvänta dig om hon misslyckas pressa dig på pengar finns det många andra saker en kvinna kan göra för att med alla till buds stående medel utöva en nästan besatt bitterhet mot dig. Räkna med att det kommer en anmälan om misshandel, våldtäkt m.m m.m. Been there, done that och väl förberedd fullständigt krossat alla falska anklagelser....... :evil:
Har just kommit tillbaks från thai-middag, där jag snackade med en advokat.
Han tittade även på sms'et.
Han skulle snacka med sin syster, som är öns främsta familjerättsspecialist.
Jag ringer henne efter lunch på måndag och bokar en tid!
maverick
2011-06-10, 23:23
Hehe, helt rätt kontakter för detta tillfället. :mrgreen:
Har just kommit tillbaks från thai-middag, där jag snackade med en advokat.
Han tittade även på sms'et.
Han skulle snacka med sin syster, som är öns främsta familjerättsspecialist.
Jag ringer henne efter lunch på måndag och bokar en tid!
Suveränt Janne, kan ju inte bli bättre.
Mikael1977
2011-06-10, 23:54
Hela den här såpan är så bisarr, asbisarr!
Jag tror alla hejjar på dig här inne Janne.....!
Hela den här såpan är så bisarr, asbisarr!
Jag tror alla hejjar på dig här inne Janne.....!
Presic
We got your back, son
önskar man kan hjälpa dig rent fysiskt...
Ja, värre än så här är det inte ens på kanal 5...
maverick
2011-06-11, 13:40
Ja, värre än så här är det inte ens på kanal 5...
Lyxfällan och Grannfejden samtidigt!
Har gjort tekniska framsteg idag.
Säkrat elektroniska bevis från mobiler, att hon hela tiden har varit väl medveten om både lån och banktransaktioner i samband med de månatliga räkningsbetalningarna.
Allt det som jag ska ha gjort "bakom ryggen"...
Korthuset börjar rämna nu...
Fattar inte hur det kan slå så fullständigt slint i någons huvud.
Känns som att den där "kompisen" har mer inflytande på din fru än vad som kan vara bra för henne.
Säkert "kompisen" som ligger bakom hela förloppet. :/
The Weasel
2011-06-11, 16:16
Har gjort tekniska framsteg idag.
Säkrat elektroniska bevis från mobiler, att hon hela tiden har varit väl medveten om både lån och banktransaktioner i samband med de månatliga räkningsbetalningarna.
Allt det som jag ska ha gjort "bakom ryggen"...
Korthuset börjar rämna nu...
Bra jobbat Janne!!! Håller som alla andra här på dig!!!
Fattar inte hur det kan slå så fullständigt slint i någons huvud.
Känns som att den där "kompisen" har mer inflytande på din fru än vad som kan vara bra för henne.
Säkert "kompisen" som ligger bakom hela förloppet. :/
Helt klart är det så.
Ingen som känner frun kunde ha trott att något i den här stilen skulle kunna hända.
Passar samtidigt på att tacka alla för stödet! Det behövs.
secret692
2011-06-11, 22:35
Hoppas allt löser sig till det bästa för dig Janne och stå på dig
Helt klart är det så.
Ingen som känner frun kunde ha trott att något i den här stilen skulle kunna hända.
Näe. Och du anade säkert inte heller så därför är mitt råd att utgå ifrån det värsta scenario du kan tänka dig. Då ligger du steget före och har koll på läget och kan med kraft och finess agera på ett oerhört sakligt och tydligt sätt. Det är det enda språk den typen av människa möjligen kan förstå.
Lägg absolut ingen tid på att försöka vara ödmjuk och förstående och visa ingen som helst sorg eller rädsla i situationen. Då tycker hon det är extra njutningsfullt att såra dig ännu mer.
Precis som Soulman säger där, stå upp och visa att du inte backar ner för något!
Även jag håller på dig!
Helt klart är det så.
Många kanske tror att ni hade vitt skilda intressen men jag har aldrig träffat en kvinna som blivit så till sig över någon annorlunda bil att kameran genast åkt fram.
Bil & foto
Ja, det var faktiskt hon som drog med mig på skrotar och träffar...
Men, konstiga saker kan inträffa i huvudet på gamla damer. Unga med, för den delen...
Holmgren
2011-06-12, 23:36
Ja, det var faktiskt hon som drog med mig på skrotar och träffar...
Men, konstiga saker kan inträffa i huvudet på gamla damer. Unga med, för den delen...
Har just läst igenom allt rörande ditt fall..
Hoppas verkligen allt löser sig för dig.
Glöm inte att det finns ett liv efter detta jobbiga fall med.
Låt henne inte ta hela livet från dig.
Pengar är pengar och det kan man alltid få mer av i framtiden. En förstörd kropp är betydligt svårare att fixa.
Nu har jag hittat en tjej som vill byta två ettor mot en trea, så jag brände iväg ett mail till henne.
Familjerättsadvokaten var upptagen när jag ringde, men receptionisten lämnade ett meddelande om att ringa upp mig.
Får se hur det går med båda punkterna på dagordningen...
Nu har jag hittat en tjej som vill byta två ettor mot en trea, så jag brände iväg ett mail till henne.
Familjerättsadvokaten var upptagen när jag ringde, men receptionisten lämnade ett meddelande om att ringa upp mig.
Får se hur det går med båda punkterna på dagordningen...
Lycka till Janne, vi får ses någon dag när jag är på ön igen ;)
Vi får försöka ordna det! :)
Vi får försöka ordna det! :)
Absolut :)
Richard.
2011-06-14, 08:26
Är irriterad på min s.k. flickvän. Hon har gjort slut, o jag ljuger inte, typ 25-30 gånger på 2.5 år. Sen efter nån vecka tar hon kontakt o vill bli tillsammans igen, o jag är så jävla svag så jag går med på det...önskar jag hade lite ryggrad o säga nej, för dethär tär ordentligt. Nu senaste 5 gångerna har det låtit såhär : vet inte om vi ska vara tillsammans, jag måste fundera lite. Och att gå runt o vänta på hennes beslut gör mig galen. Hon rabblar upp en hel drös saker som hon tycker jag gör fel som jag borde förbättra. Frågade henne samma sak o då fick jag till svar att hon gör minsann inga fel?!?!?!?!?!... När jag frågar henne om olika saker ang vårat förhållande så blir hon skitarg o slänger på luren o sen svarar hon inte på nån dag med motiveringen att hon inte vill diskutera. Vi kommer ju inte kunna lösa nåt om vi inte diskuterar. Men icke...vad göra?...
Detta inlägg kanske inte ska vara här men kändes ändå rätt att skriva det här.
Jag tycker att det låter som ni inte hör ihop.
Var inte ihop med någon bara för att ett förhållande!
Kör solo ett tag, du hittar säkert ngn ny.
Stå på dig Richard :-)!
Är irriterad på min s.k. flickvän. Hon har gjort slut, o jag ljuger inte, typ 25-30 gånger på 2.5 år. Sen efter nån vecka tar hon kontakt o vill bli tillsammans igen, o jag är så jävla svag så jag går med på det...önskar jag hade lite ryggrad o säga nej, för dethär tär ordentligt. Nu senaste 5 gångerna har det låtit såhär : vet inte om vi ska vara tillsammans, jag måste fundera lite. Och att gå runt o vänta på hennes beslut gör mig galen. Hon rabblar upp en hel drös saker som hon tycker jag gör fel som jag borde förbättra. Frågade henne samma sak o då fick jag till svar att hon gör minsann inga fel?!?!?!?!?!... När jag frågar henne om olika saker ang vårat förhållande så blir hon skitarg o slänger på luren o sen svarar hon inte på nån dag med motiveringen att hon inte vill diskutera. Vi kommer ju inte kunna lösa nåt om vi inte diskuterar. Men icke...vad göra?...
Enkelt.
Du gillar inte läget alls. Du ställer inga krav eller ultimatum så hon kör på. Hon vill inte diskutera och lämnar besluten till dig eftersom hon själv inte vill vara den som orsakar den "slutliga" separationen, utan vill ge dig det dåliga samvetet.
Mitt råd.
Hon vill inte vara med och snacka igenom varför förhållandet inte funkar. Du har försökt. Kan du inte hantera eller gilla läget får du helt enkelt tacka för den tid som har varit.
Värt att notera är också att det inte är ditt “fel“ heller, du har som sagt försökt att göra något åt det.
Inte bra att låta det äta upp en, bättre att göra sig av med problemet :-).
Sent from my LG-P990 using Tapatalk
Känner igen det där, tyvärr...
Ja, tyvärr en allt för vanlig historia.
Tar alltid tid att komma över.
Herrejävlar, hur lyckas ni pojkar?
Ju mer man läser i den här tråden desto mer inser man hur lyckligt lottad man är... ;)
Herrejävlar, hur lyckas ni pojkar?
Ju mer man läser i den här tråden desto mer inser man hur lyckligt lottad man är... ;)
Så känner väl de flesta tills pianot trillar ner från en molnfri soldränkt himmel. :-o
Richard.
2011-06-14, 12:17
Så känner väl de flesta tills pianot trillar ner från en molnfri soldränkt himmel. :-o
Håller helt med...
Har sån lust att bara säga till henne att det är slut o sen inte ge efter. Det som e nästan mest irriterande är att inte kunna diskutera utan att hon ska bli arg.
Känns lite dumt att skriva om mina småproblem när Juanito har det mycket mycket värre. Hoppas såklart att det löser sig på ett bra sätt för dig Juanito
Har ni stackare haft en molnfri soldränkt himmel innan sånt här har hänt er tycker jag än mer synd om er naiva tillställning till livet.
Nu tar jag ingens parti, men tror ni på allvar att de som beklagar sig här inne visar båda sidorna av myntet i sina inlägg? Nej. Det finns i de flesta fallen en logisk anledning till att saker och ting händer.
I några få fall handlar det dock om kvinnor som det slagit helt slit för, till exempels Jannes fru, där är det inte snack om saken...
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.