handdator

Visa fullständig version : Andra intressen och hobbisar

Sinni
2008-06-29, 11:25
Vad har ni för intressen bortsett från RS bilarna.

Själv har jag ju en fiskehemsida som jag hoppas ni hälsar på ibland :)
JAg fiskar rätt mycket mellan vår till höst och lägger ned rätt bra med pengar på fiske spön och fiske kort
JAg har ju inte några bamse fiskar på mitt samvete men den bästa var på en gädd träff vi var på förra hösten.

Vi skulle lägga 100 kr var till den som fick längst fisk (inte tyngst )
Vi blev 18 st så det blev ju lite pengar till slut.
Tävlingen började 0900 och jag drog på en 102 cm gädda kl09:02 som höll i sig hela dagen.
Gäddan finns på hemsidan men vart smal som sjutton desvärre :(

Chippe
2008-06-29, 11:39
Fiska är kul, men jag kommer ut för sällan.

Jag försöker komma iväg och fridyka lite då och då, men det har varit dåligt med det sedan våran klubb gick under... Då tränade jag två ggr i veckan i bassäng.

Sedan så har jag ett intresse för vikingatid, och brukar vara med på uppvisningar med vapen.

RS Bob
2008-06-29, 11:50
Förutom att jag har motorintresset så finns det ett par andra saker som intresserar och tar min fritid.

Sedan 1990 har jag tränat och lärt ut Ju-Jutsu (självförsvar), har även hållt ett par självskydds och självförsvars kurser.
Bland annat startat upp Malmö Ju-Jutsu Klubb och Lödde Ju-Jutsu Klubb. Den senare är jag aktiv i, http://www.loddejjk.se
Men har inte varit så aktiv mer än i styrelse arbetet det senaste året. Så man har gått upp i vkt och är inte så fysiken är inte i topp.
Har kladdat i hop en egen sida om självförsvar och egna erfarenheter.
http://www.personalprotection.se

Även sedan 2003 har jag varit aktiv i Sjöräddningssällskapet, som både besättningsman och ordförande.
Är passiv besättningsman nu och endast suppleant i styreslen.

Ingick även i maj 2007 i vår HSB förening och är nu invald vice ordförande.
I och med det så tar det en del av min tid.

Naturligtvis tar även min firma en del av min fritid, trots att det inte ska, men så blir det.

juanito
2008-06-29, 13:30
Förr höll jag på med karate(kyukushin-kai) och utförsåkning(freestyle), men knäckt fysik tvingade mig sluta för 14 år sedan.
Nu är det foto, matlagning och soffan som gäller... Hjälper många med teknikproblem, vilket även resulterat i en del bra kontakter.

Sinni
2008-06-29, 13:38
Förr höll jag på med karate(kyukushin-kai) och utförsåkning(freestyle), men knäckt fysik tvingade mig sluta för 14 år sedan.
Nu är det foto, matlagning och soffan som gäller... Hjälper många med teknikproblem, vilket även resulterat i en del bra kontakter.

Soff-hobbyn är jag med intresserad av :P

Daniel
2008-06-29, 13:51
Hundar!

Jag och tjejen har nyligen skaffat oss en amstaffblandning. Hur kul som helst.
Både min och hennes familj har alltid haft hundar, men jag var lite anti. Men hon tjatade.
Och kärringar får fan alltid sin vilja igenom ;) Men det ångrar jag inte !

Fiske är också ett intresse men har inte varit ute på mkt länge nu :(
Varit i Norge och uppåt i Sverige och lärt mig fiska med flugspö. Sjukt kul!
Tänkte boka en stuga i sommar långt långt uppåt. Bara jag, tjejen och hunden.
Promenader, fiske, slappa.

mrc
2008-06-29, 16:18
Jag har 7 intressen; sex och öl.

Nä, mitt stora intresse är hockey( jaja, kom nu inte med gliringar). När säsongen börjar så är det bara hockey och jobba som gäller. I mitt fall så är hockeyn både hobby och jobb då jag är matchfotograf för Räddhökarna.

Sinni
2008-06-29, 21:52

Nä, mitt stora intresse är hockey( jaja, kom nu inte med gliringar). När säsongen börjar så är det bara hockey och jobba som gäller. I mitt fall så är hockeyn både hobby och jobb då jag är matchfotograf för Räddhökarna.

Spelar du proffisionellt eller är det typ korpen fast på skridskor :)
Om du förstår vad jag menar

jtds
2008-06-29, 21:59

Läs om .
han är matchfotograf för MIF Redhawks, Ishockeyallsvenskans lag med nyast & dyrast arena :D

Sinni
2008-06-29, 22:51

Läs om .
han är matchfotograf för MIF Redhawks, Ishockeyallsvenskans lag med nyast & dyrast arena :D

sorry :(
får skylla på grusiga linser :)

Richard
2008-08-03, 23:45
Gillar oxå att fiska,dock var det ett tag sen. Golf är jag beroende av, spelar så ofta jag bara kan. Ishockey älskar jag, bor ju Södertälje så det e ju SSK för hela slanten, missade en match förra säsongen.

Sinni
2008-08-04, 20:50
det var en del som var fiske intresserade här :)
Kika gärna på min hemsida och kom med kommentare om vad ni gillar o inte gillar..

micke_petersson
2008-08-04, 22:50
största hobbyn förutom min son på 4 månader nu är fotografering....

Poyjs
2008-08-07, 14:33
Jag då,,, Har 2 dyra hobbys
1: Bilen
2: Airsoft = Fy fan me pengar de är :|

silverbane
2008-08-08, 11:35

Jag försöker komma iväg och fridyka lite då och då, men det har varit dåligt med det sedan våran klubb gick under... Då tränade jag två ggr i veckan i bassäng.

Sedan så har jag ett intresse för vikingatid, och brukar vara med på uppvisningar med vapen.

Ooo, är du med på medeltida-dagar lite var stans i sverige då? Eller är det just Vikingatid som gäller?

Jag sitter som IT-support på Riksantikvarieämbetet i Götet å får se en del knasiga saker :D

silverbane
2008-08-08, 11:38
Det var golf för mig förr. Tröttnade när var enda jävel började spela så nu är det Beachvolley som gäller.
Är medlem i sveriges största förening. http://www.gbcbeach.com

Annars är det D0ta som gäller för mig.

Nerd sedan -79

Chippe
2008-08-08, 19:09

Ooo, är du med på medeltida-dagar lite var stans i sverige då? Eller är det just Vikingatid som gäller?

Jag sitter som IT-support på Riksantikvarieämbetet i Götet å får se en del knasiga saker :D

Mest vikingatid, men inget denna sommar... tappade lusten efter en liten incident i våras, jag slog ut en tand på en kompis som försökte kräva mig på pengar m.m. Är man med i leken som alla andra sa, samt att han skulle få tillbaka från f-bolaget för sina utlägg m.m. Då försvann min lust att åka iväg på nått. Men det blir fler tillfällen.

Chippe
2008-08-08, 19:11
Jag då,,, Har 2 dyra hobbys
1: Bilen
2: Airsoft = Fy fan me pengar de är :|

Airsoft är skoj... Har kört det några gånger, var sugen på att starta... Men det fanns inga pengar till det då.
Det finns en bana i Rosersberg som några bekant till mig driver (roligt.nu). Där har jag kört.

Poyjs
2008-09-12, 22:05
Om du stöter på han igen så kan du hälsa han att roligt.nu ska ha fett tack för va dom kunnat bidra till min K ;) ( en bössa alltså )

Aa de är fett mö pengar i det som sagt men just nu har jag tänkt att låta bli att lägga pengar på de ett bra tag , tänkte mer lägga pengar på bilen ist.
Har ändå massor av saker i Airsoft väg så jag klara mig....