handdator

Visa fullständig version : Passat R36

nalle
2008-07-01, 15:23
Har blivit grymt sugen på en Passat R36!!

Har inte hittat någon i Sthlm för provkörning ännu, men den ser för jävla bra ut. Perfekt familjekombi...
bra utrustning standard, behöver inte så mkt tillval. Visst! högt nypris men en demobil som rasat 50-100´tkr kan nog bli bra

Nån som har provat den? eller vet var den finns närmare sthlm? Står en i Dalarna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RS2-06 Blå

Sthlm/k-holmen

RS Racer
2008-07-02, 02:46
Har en på mitt jobb :) (Din Bil)

Dock inte provkört ännu.. Göteborg, Sisjön. Tror att de har en i Möndal oxå ;)

Få bli nästa veckas projekt ;)

//Andreas

Joakim
2008-07-02, 08:48
Står gärna över, även när den rasat 50 " kostar den ju 400 ", får ju nästan två nya RS för de pengarna. Tror inte den är så hiskeligt snabb heller, väger nog en del, se bara på R32:an, den kör man åttor runt om man har en steg ett RS.
Lite bil för mycket pengar enligt mig. Och med en milkostnad på runt 50-60 kr milen de första åren är det lätt att tacka nej.
Ett tips är att kolla på VW-forum om du vill veta mer om den.

Danjul
2008-07-08, 16:09
Åkte förbi en sådan i Alvik (Bromma) där jag jobbar och jag tänkte vafasiken är det för passat!? Och med lite efterforskning så var det den nya R36an. Den stod skriven på någon bilfirma i Södertälje minns tyvärr inte vilken, men någon som säljer VW i Södertälje har en!

Har blivit grymt sugen på en Passat R36!!

Har inte hittat någon i Sthlm för provkörning ännu, men den ser för jävla bra ut. Perfekt familjekombi...
bra utrustning standard, behöver inte så mkt tillval. Visst! högt nypris men en demobil som rasat 50-100´tkr kan nog bli bra

Nån som har provat den? eller vet var den finns närmare sthlm? Står en i Dalarna.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RS2-06 Blå

Sthlm/k-holmen

oskar02
2008-07-08, 18:38
Milkostnaden är väl minst det dubbla!!

maverick
2008-07-09, 09:22
Ja, 3,6l V6 AWD mot 2,0 TFSI lär göra skillnad i ekonomin. Bättre att trimma TFSI:n då. ;)

nalle
2008-08-13, 21:45
Surt! nu har grannen köpt en...Blå...! :cry: :cry: :evil: med barnstol i... :| :(

Har ej varit å provkört den ännu, ska se om det finns i tid i helgen.

//nalle

secret692
2008-08-19, 13:27
Surt! nu har grannen köpt en...Blå...! :cry: :cry: :evil: med barnstol i... :| :(

Har ej varit å provkört den ännu, ska se om det finns i tid i helgen.

//nalle

Det finns 1 st på Olofssons bil i Haninge om du är intresserad....

nalle
2008-09-04, 21:26
Nu Äntligen har jag fått låna en R36 över ett dygn av Brommasäljaren.

Lite summering av ett dygns körande i stadstrafik och motorväg..
Den var jävligt skön att köra både på motorväg och stadskörning, en bil jag kan tänka mej utan problem!
Omdömmen stämmer från dom biltidningar som jag har lusläst om R36:ans status och fakta.

Í läge "S" var den grym!! Alla sex cylindrar bara skrek av njutning när högerfoten borrades ner i golvet. jävla drag! Den gick ändå mjuk å smidig.
På motorvägen (E18n) var det inga problem att komma upp i 200km/h. Blåste ut till Bålsta redan 05:30 i morse för att undvika trafik. :P
Helt underbar även i höga farter, även våra RS är sköna i hög fart. Kul att köra en sugmotor för en gång skull, jag har haft 3 turbobilar på raken nu.

Nu kom all kraft på en gång. Den låter underbar oxså. 8-)

Det tog i mot att lämna tillbaka nyckeln, :cry: men vem vet? Snart kanske det står en till R36 sida vid sida här på Kungsholmen...

Köper nog loss en tjänste/demo bil under nästa vår/sommar. Det är för mycket pengar att köpa en sprillans ny för nästan 470 000:- med utrustning. :(
3-350 tkr är jag beredd att lägga på en sån bil. Genomgången av VAG samt nyservad. Mycket bil för pengarna, så även vårs RS bilar. Bra koncept!

Nu hann jag inte se vad förbrukningen va under mina 12 mil jag körde, men den var nog högre än normalt. Så är det alltid i nyhetens behag.
Man kan köra "ekonomiskt" även i en R36.

One life, live it :!: :!:

//nalle

Zeeeta
2009-01-16, 19:02
Provkörde en i sommras och blev inte direkt imponerad.. visst var den skön att fisa runt i, men vilken bil i den prisklassen är inte det? då köper jag hellre en beg kombi för hundra tusen att skjussa familjen i, sen lägger jag resterande 350 på en bil som är mer anpassad för vägbus!

R50 blev jag däremot imponerad av, brutalaste bil jag kört:D

nalle
2009-01-16, 23:13
Det finns 1 st på Olofssons bil i Haninge om du är intresserad....
Den står kvar...kommer att sjunka ännu mer!!

Vi får se hur det blir senare i vår. Är på väg att byta jobb så har mitt i lågkonjukturen, då kanske :-)

//nalle

nalle
2009-06-15, 21:26
R36 vs V70R??

Kan inte hjälpas, jag älskar snabba kombis!
Va på Bilia Haga norra och där står en svart fin V70R -07. Samtidigt står en blå fin R36 på vag Hammarby.

Vilken står högst i kurs? vilken ska jag satsa på? båda kostar +300 tkr!

--------------------------------------------------------------------------------------

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi.Rs nr:4

secret692
2009-06-15, 22:24
Varför inte Audi, Merca eller BMW när du ändå är i den prisklassen????

Jag skulle nog satsat på en BMW i mitt fall

Mikael1977
2009-06-15, 22:40
Jag har alltid varit svag för Volvos R bilar men samtidigt så tycker jag att R36:an ligger lite före i interiören och har en lite råare framtoning generelt.
Det går att se dom som konkurenter, rent motormässigt, men jag ser hellre Volvon som en konkurent till A6...och Passaten som en konkurent till Skodan (kanske fel av mig!?)

Jag hade nog valt R36, även fast det är close call här.
Nu ska det oxå nämnas att jag inte har kört någon av dom, så här går jag bara på känsla :D

nalle
2009-06-15, 23:00
Audi? ja tack!!. Då är vi på annan nivå samt det går inte att montera krok på S4:an. (ska inte dra husvagn)
Visst tittar jag även på andra märken oxså, typ 335ix.
Har inte kört BMW på mycket länge så det är hög tid att prova.

Men jag går inte i gång på mercan. Ska fundera vidare.

---------------------------------------------------------------------------------------

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi.RS nr:4

Soulman
2009-06-16, 13:41
Den är säkert jäkligt nice, för att vara en passat, men för de pengarna skulle jag köpa en Audi. Och det blir mycket Audi för de pengarna.

Chippe
2009-06-16, 14:38
Den är säkert jäkligt nice, för att vara en passat, men för de pengarna skulle jag köpa en Audi. Och det blir mycket Audi för de pengarna.

Jag håller med, R36an är läcker men hellre Audi för pengarna.

Wolverine
2009-09-10, 14:57
Vilken Audi med 300 hk får man för samma peng ???:(

Torpas
2009-09-12, 14:37
Har tidigare haft en Audi A6 avant som tjstbil, valde nu mellan en Q5, A4, och R36. A6.an ville jag inte byta till då det kändes som samma bil då den bara är faceliftad.

Q5:an åkte fetbort, för dyr, för liten med två ungar och barnvagn

A4 avant, med 211 hk, quattro, 18", elstolar, sportstolar, kurvljus, sportchassi, kjolpaket mm. mm så landade den 30" över vad jag slantade för min R36:a. (3.2.an fick jag inte in i kalkylen ens). Då fick jag nästan 100hk mindre, tunnare motorljud, mindre bagage och benutrymme med alla barnstolar i bilen. Valet var inte så svårt om man säger så.

Kan komma på tre saker med passaten som jag tycker är sämre.
1. Märket, klingar inte lika bra med passat, men vad gör väll det, snabbaste rödljusräcern :). En riktig sleeper, det är roligt och dra ifrån de flesta bmw, audi, mercorna, ganska snopet för dem.
2. Inte samma solida känsla i exvis dörrar, lite sämre materialval. Men bilen i sig känns mer vridstyv/gnirkar mindre än min A6:a.
3. Lite högre bränsleförbrukning, men spelar inte så stor roll om man kör 1500 mil/år.

Fö, en helt underbar bil, ångrar definitivt inte mitt byte av märke. Fantastisk komfort, tom bättre än min A6:a med sportpaket som även hade 1" mindre fälgar (mindre stötig, lägre ljudnivå). Lådan i R36 är helt grym, för att inte tala om stolarna. Bland de skönaste jag suttit i. Med barnstol i baksätet är det mer utrymme i R36:an i framsättet än vad det var i A6:an!!
Motorn tillsist, underbart ljud och gurgel. Mustig över stor del av registret, fantastisk rapp och inget lagg. Fö. samma motor som i Porsche cayenne men optimerad på hk istället för vrid.

En mer prisvärd standardbil/familjeräcer är svårt att hitta, om inte omöjligt

/M

Solid
2009-09-12, 16:25
Har inte åkt i eller provkört någon R36 än, men det verkar vara en riktigt bra bil. R32 är lite av en favorit och R36 ska ju inte vara sämre. Gillar drivlinan skarpt, 4WD & DSG är inte fel någonstans. Original verkar den gå som en Octavia RS 2.0 TFSI Steg 1 uppe i fart (från stillastående har man inte en suck) och det är ju helt ok, mtp att den väger rätt mycket mer. Det enda som jag tycker är en nackdel med en stor sugmotor är att de inte går att köra särskilt snålt om man så önskar, men om man inte kör så mycket är ju värdefallet en långt mycket större kostnad än bränslet, även på en törstig bil.

Har lite svårt att tänka mig att den ska vara tysatre än en A6 av samma generation, men VW kanske har träffat alla rätt med R36. Om inte annat så är faktument att det inte finns en enda R36 till salu på blocket bevis på det, eller är de så att de knappt har sålt några nya öht? ;)

Torpas
2009-09-12, 16:53
Har lite svårt att tänka mig att den ska vara tysatre än en A6 av samma generation, men VW kanske har träffat alla rätt med R36. Om inte annat så är faktument att det inte finns en enda R36 till salu på blocket bevis på det, eller är de så att de knappt har sålt några nya öht?Jorrå, jag upplever R36 som tystare (förutsatt att man inte gasar :). Kanske inte mot en orginal Audi som inte har sportpaket (sänkt 20mm) och 17" på den C6:a -2007:a som jag hade. I motorvägsfart är det definitivt skillnad, blev någon konstig egenfrekvens/surrande i skuffen på audin som malde. Inga sådana tendenser på passaten fast det sitter 18" och jag kör med 3bar.

Har nog inte sålts så många R36:or, det är ju inte direkt en miljöbil samt att värderaset på den kan bli betydande om man köper den privat.

Går "nästan" jämt med en kompis RS2:a som är chippad ~340hk upp till 120-130 km/h från stillastående. Han tappar grymt mycket på växlingarna och turbolagget, då DSG:n bara matar på och man kör med launch control. Efter 100 är det dock jobbigt då vridet i RS2 är så mycket större. Rullande är det dock jobbigare...

Är faktiskt själv överrraskad över kvaliten på passaten, överträffade förväntningarna helt klart. Att betala så mycket mer för en audi är inte värt imo, de tar hutlöst betalt för extrautrustningen. Tycker att de i R36:an hittat ett ganska optimalt pris/kvalite/prestandaförhållande.

/M

Solid
2009-09-12, 17:19
DSG (och andra dubbelkopplingslådor såsom PDK, DKG och S-tronic för den delen) har visat sig göra sjukt mycket för prestandan rakt fram. Där sparar man in mycket, speciellt på en turbobil då turbotrycket hålls uppe, vad jag förstått.

Alla har vi våra uppfattningar för vad vi tycker är prisvärt. Men R36 verkar, likt Octavia RS II, vara riktigt vettigt standardutrustad. Det gör dom svårslagna i prisjämförelser där man kollar ämförbara bilar med samma utrustningsnivå.

Torpas
2009-09-12, 17:42
Alla har vi våra uppfattningar för vad vi tycker är prisvärt. Men R36 verkar, likt Octavia RS II, vara riktigt vettigt standardutrustad. Det gör dom svårslagna i prisjämförelser där man kollar ämförbara bilar med samma utrustningsnivå.

Håller helt med dig där, för jämförbara bilar så är R36 en väldigt prisvärd bil, hur man definierar att något är prisvärt fast det kostar 400k är en annan sak. Det är dock lite kul när man jämför den mot S4:an, 335xi som kostar en hel del mer och där R36:an sedan tar hem segern...

Octavia RS II är också säkert en mycket fin bil, av testerna jag läst så verkar den vara extremt prisvärd/bra prestanda. Tycker att de lyckats med utseendet bra på senaste generationen. Med ett chip så har man en bil som hänger av större delen av vagnparken. Har dock aldrig kört någon så kan inte uttala mig.

Senaste Skodan jag satt i var en Superb och måste säga att detaljkvaliten /materialval på den var väldigt bra. Helt klart likvärdig med passat.

/M

Solid
2009-09-12, 17:57
Det är alltid kul att slå från underläge och vinna! :D

nalle
2011-01-14, 23:51
Snart så...

---------------------------------------------------------------------------------------
Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi, RS nr 4

Solid
2011-01-15, 01:54
När du väl fått tag i en R36 så kommer snön ha smält och du kommer gnälla på att den understyr på asfalt och är för slö för sin för förbrukning... ;)

nalle
2011-01-19, 18:22
När du väl fått tag i en R36 så kommer snön ha smält och du kommer gnälla på att den understyr på asfalt och är för slö för sin för förbrukning... ;)

Skulle INTE tro det!!!

I morg...

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi, RS nr 4
????????????

Solid
2011-01-19, 19:37
Men snön har ju redan smält... ;)

nalle
2011-01-19, 21:45
Det kommer nog mera lappmögel... :-)

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver kombi, RS nr 4
---R??---

nalle
2011-01-20, 21:37
Så är man stolt R36 ägare! Hämtade ut en "nästan" ny R36 (2008) uttagen 2009 med 1200 mil på mätaren.
Givetvis den underbara metallicblå färgen samt utrustning som om jag skulle köpa en ny.!!

Efter 17 mil i dag så stortrivs jag bakom ratten!

Skoda kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta då jag har averkat många underbara mil bakom ratten genom Europa och Sverige!

4 RS på raken talar sitt tydliga språk! Underbar bil! Hade nästa slagit till på en Superb V6.

Men nu kunde jag inte motstå frestelsen så jag slog till på MKT välvårad R36...

Ska bli skönt att få ut och åka i vår när värmen kommer!

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 variant-2008

Chippe
2011-01-20, 22:28
kul kul :)

Mikael1977
2011-01-20, 22:53
Dåligt Nalle....ny bil men inga bilder!? ;)
Grattis föresten

Solid
2011-01-21, 00:14
Fan vad najs och grattis! Men jag stämmer in med Mikael - en sån här post utan bilder är = olagligt! ;)

Howzer
2011-01-21, 10:21
Så är man stolt R36 ägare! Hämtade ut en "nästan" ny R36 (2008) uttagen 2009 med 1200 mil på mätaren.
Givetvis den underbara metallicblå färgen samt utrustning som om jag skulle köpa en ny.!!

Skoda kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta då jag har averkat många underbara mil bakom ratten genom Europa och Sverige!

4 RS på raken talar sitt tydliga språk! Underbar bil! Hade nästa slagit till på en Superb V6.

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 variant-2008
http://www.pbase.com/howzer/image/123043370.jpg

nalle
2011-01-21, 22:15
Lugn... Jag hämtade bilen i går e.m och har jobbat 12 tim i dag, bilder kommer tidigast på Måndag. jobbar hela helgen... :-(

Jag måste fota först!

Blider kommer!

Tror fortfarande att jag drömmer!

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 variant 2008 (uttagen 2009) blå...

nalle
2011-01-24, 21:35
Fan vad najs och grattis! Men jag stämmer in med Mikael - en sån här post utan bilder är = olagligt! ;)

Ja ja.. Bilder kommer. svårt att hålla den ren i detta kladdväder!!! Men det kommer!

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 Variant. Biscay blue...
Älskar den!

The Weasel
2011-01-24, 22:40
Ja ja.. Bilder kommer. svårt att hålla den ren i detta kladdväder!!! Men det kommer!

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 Variant. Biscay blue...
Älskar den!

Håller med till 100%!!! Hatar detta skitväder :-(

Soulman
2011-01-24, 22:49
Undra hur det låter i Nalles Passat när han kör. Brum brum kanske? :)

Solid
2011-01-24, 22:55

Badabing! Trist att man snart är där själv! ;)
http://www.prisjakt.nu/bok.php?p=283

nalle
2011-01-25, 11:07

Just nu säger det "slurk" i tanken...

Nej nej, jag tar det lungt tills jag har lärt mej alla knappar hit & dit.

Har inte varit ute på långtur ännu.

Nu vill jag ha vår!!

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 Variant -08 (uttagen 09) Biscyblue...

nalle
2011-02-13, 21:54
Hur jag än gör så lyckas jag inte få upp bilder min bil så ni får klara er UTAN!! bilder.

juanito
2011-02-13, 22:07
Välj knappen "Gå till avancerad" här under.
Sedan knappen "Hantera bifogade filer".
Sedan är det bara den vanliga rutinen att bläddra till den bild du vill lägga upp.

nalle
2011-02-13, 22:39
Passat R36 i vinterskrud.

nalle
2011-02-13, 22:48
Snygg va? Men hur f-n får jag till en bild till framsidan?

juanito
2011-02-13, 23:00
Framsidan?

Chippe
2011-02-14, 08:55
Om du menar en avatar så gå till kontrolpanelen och välj redigare avatar.
Om du menar garaget så klicka på det och lägg till dig själv.

nalle
2011-02-14, 21:44
Att man behöver vara datatekniker för att ladda upp lite bilder... Tja vad kan man säga???

nalle
2011-03-17, 22:09
Hämtade ut folkvagnen från solfilmsmontering i dag, blev SUPER bra! Svarta rutor med ingen insyn.

Passa på att montera solfilm till ett mycke bra pris på Solfilmcenter i Globen.
Dom har bra priser fram sista Mars!!

Jag betalade 3000:-

Bra jobbat johanna med personal!!

(ja, bilder kommer när bilen är tvättad)

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 variant, Biscay blue...

Mikael1977
2011-03-17, 23:06
Skit i tvätt, en R36 klarar av att se snygg ut även om den är skitig! ;)

Torpas
2011-04-18, 22:59

Grattis till en grym bil. Har haft min i nästan två år nu och superlativen står sig. Fantastisk vinterbil - väldigt trygga vägenskaper, fantastisk familjefraktare med stora utrymmen (ungarna gillar launch control), grym rödljusräcer (har inte blivit frånåkt ännu), fantastisk motor och motorljud, usel miljöbil - bränsleförbrukningen känns 1800tal ;-) senaste 800milen har jag snittat 1.3. Kommer dock bli svårt att skiljas med den om 1år då det är bytesdax. Om jag tittar tillbaka så skulle jag idag gjort samma val av bil, är så otroligt nöjd att jag tog Passaten istället för en sur Audi A4 2.0T eller högbyggd Q5:a och för samma peng fått något så mycket sämre.

Kvaliten på vissa saker är väll sådär efter 2år, upptäckta fel. Varningstriangelhållare sönder, plastbit på kjolpaket för domkraftsurtag slitits av på vintern, startnyckeln fastnade i sitt läge så den inte gick att få ur, plastskydd under bilen lossnat och skrapat i marken, ena solskyddet gått av i infästningen (känns som jäkligt racklig konstruktion).

Hur upplever du den?
Några bilder på min kärra

http://www1.garaget.org/archive/143/142705/203406/203406-1914991.jpg
http://www1.garaget.org/archive/143/142705/203406/203406-1915000.jpg
http://www1.garaget.org/archive/143/142705/203406/203406-2010510.jpg
http://www1.garaget.org/archive/143/142705/203406/203406-1914985.jpg
http://www1.garaget.org/archive/143/142705/203406/203406-1914958.jpg

nalle
2011-04-19, 11:33
Aha! kul! en till R36 ägare på RS-klubben. Tur att vi tillhör samma familj...

Jodå! visst trivs jag super bra än så länge. Har bara kört 300 mil än så länge och mestadels på vinterdäck och vinterväglag. Bytte till sommardäcken (org 18") förra veckan och det känns bra.

Har inte hittat ett enda fel/problem/irriations moment ännu...
Dålig orginal stereo, synd att den förra ägaren inte valde dynaaudio paketet.

Ska köpa nya fälgar nästa år, det är det enda som står på inköpslistan... i nuläget.

Som tur(?) är används inte bilen varje dag, då jag cyklar till jobbet. Den änvänds mest på helgerna och på semester då vi är en bilåkande familj.

Åker till Kroatien varje sommar med bil, så det blir premiär med denna i år. visst kommer det att kosta en slant med dessa bensin priser, men det skiter jag i , jag har lagt undan en FET soppa budget!!

Har ännu inte hittat alla roliga saker man kan göra med bilen ännu, typ rattpaddlarna, Navigeringen, använda komressorn (resrevhjulet),parkssist. o.s.v.

Men i det hela så är jag supernöjd! Kul att hitta en välutrustad R36 med få mil till en hyffsad peng!
Har sett en del beggade på nätet för fantasi summor. Finns många i Tyskland oxså.

Så den kommer att vårdas ömt av mej en tid framöver...

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36, biscay blue...

Torpas
2011-04-19, 23:44
Aha! kul! en till R36 ägare på RS-klubben. Tur att vi tillhör samma familj...

Jodå! visst trivs jag super bra än så länge. Har bara kört 300 mil än så länge och mestadels på vinterdäck och vinterväglag. Bytte till sommardäcken (org 18") förra veckan och det känns bra.

Har inte hittat ett enda fel/problem/irriations moment ännu...
Dålig orginal stereo, synd att den förra ägaren inte valde dynaaudio paketet.

Ska köpa nya fälgar nästa år, det är det enda som står på inköpslistan... i nuläget.

Som tur(?) är används inte bilen varje dag, då jag cyklar till jobbet. Den änvänds mest på helgerna och på semester då vi är en bilåkande familj.

Åker till Kroatien varje sommar med bil, så det blir premiär med denna i år. visst kommer det att kosta en slant med dessa bensin priser, men det skiter jag i , jag har lagt undan en FET soppa budget!!

Har ännu inte hittat alla roliga saker man kan göra med bilen ännu, typ rattpaddlarna, Navigeringen, använda komressorn (resrevhjulet),parkssist. o.s.v.

Men i det hela så är jag supernöjd! Kul att hitta en välutrustad R36 med få mil till en hyffsad peng!
Har sett en del beggade på nätet för fantasi summor. Finns många i Tyskland oxså.

Så den kommer att vårdas ömt av mej en tid framöver...

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36, biscay blue...

Har haft min i 3000 mil nu, ska in för första!! servicen nu om någon vecka. De kommer åtgärda alla felen som jag rabblade innan. Tycker att det är konstigt att det inte är tätare serviceintervall på bilen, dessutom ingen form av dynamiskt serviceintervall beroende på hur man kör. SKumt på en någorlunda prestandabil

Du kommer ha många sköna underbara mil, du och bilen samt hela familjen..
Det som imponerar mycket på mig är hur den går på vintern, tycker att det är bland det bästa med bilen. Går så otroligt bra i vinterföre, oavsett väglag, is, slask, snö etc, säkerheten själv verkligen Omkörningar har aldrig varit så lätt, bara att stampa fullt och styra rätt. Gäller bara att bromsa i tid...

Har också sett R36or för riktigt höga priser, 08or för runt 300k som gått 6-7 tusen. Undrar om de går för det...är ju visserligen mycket ovanliga vilket gör att det är entusiaster som köper och pss håller uppe priserna.

En R36a ska användas, då får man räkna med täta depåstopp. Har aldrig lyckats komma över 63 mil (bara landsväg) på en tank. Normalt ligger jag på ca. 50-55 mil på en tank. Som sämst 32mil...men satan vilka roliga mil, man tar gärna en omväg när man ska o handla på ICA eller om man kör en kortare bit. Jag snittar ca. 1500mil/år så några deciliter mer eller mindre spelar ingen roll i det stora hela. Värdeminskningen äter ändå upp 80-85% av milkostnaden.

nalle
2011-04-20, 22:56
Jag märkte en stor skillnad på 4wd nu i vintras mín f.d RS, den gick ifs mycket bra i vinterföre. Jag fick med några riktiga skitdäck när jag köpte bilen, (men sa inget, glad att fick vinterdäck i priset) på alufälg.

Nokia WR friktion, med några år på nacken. Jag ska byta till nästa vinter. dubb elle odubb... det är frågan. Höll på att gå åt pipan på vägen till Svenska rallyt, vägen svängde men inte jag... det gick bra denna gång. underlag = is,packad snö.

Men i det hela upplevs 4wd som mycket stabilt och kommer fram mkt bra bland vallarna inne i stan.

Ser fram i mot semestern, ska in på 1500 mila service i Juni, lagom till semestern. Skall in på recond i Maj.

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36, biscay blue.

juanito
2011-04-20, 23:35
Friktionsdäck och isföre...NÄÄÄÄÄ!!!
Som det verkar, kommer vi att få fler liknande vintrar de närmaste åren.

Torpas
2011-04-21, 22:56
Kör dubbat, har tidigare kört odubbat o måste säga att upplever dubbat betydligt bättre. Visst spelar 4wd roll. Blir nån tur till fjällen varje år och mycket isväg så dubbat känns rätt. Skillnad om man bara skulle köra runt i stan, då hade jag nog kört odubbat.
Här ett litet klipp på packad snö med min kärra :). http://www.youtube.com/watch?v=dy6foKHWCpM&sns=fb

Så du har 1500mils service snart, är det nått du bett om själv? Har frågat ett antal ggr och de har tom kollat med huvudkontoret vad som gäller för R36 och svaret har hela tiden varit 3000mil trots att jag har en lapp i dörrkarmen om att 1:a servicen ska ske efter 1500. Har påpekat detta oxå men de säger att det är fel o i datorn står 3000.

Låter härligt med en långtur i sommar, då blir det att rasta den på autobahn. Du kommer garanterat kunna köra riktiga långpass. Jag har kört 4h i sträck utan någon träsmak, skulle kunna kört lika länge till men man är ju inte ensam i bilen o så tar tanken slut ganska fort : -) .Stolarna är bland se skönaste om inte skönaste jag suttit i helt klart.

nalle
2011-05-22, 12:16
Är det någon som har gjort uppdatering på sin gps (RNS 510) eller motsv? Jag upptäckte att vissa vägar inte finns på min gps.

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 biscay blue...

Mikael1977
2011-05-22, 14:55
Är det någon som har gjort uppdatering på sin gps (RNS 510) eller motsv? Jag upptäckte att vissa vägar inte finns på min gps.

Jag har samma problem.
Tror att min karta är från 2005 eller ngt liknande.
Runt 2010 så kom det nya kartor, så i teorin borde man bara kunna få tag på en ny skiva och smacka in.

nalle
2011-06-10, 09:16

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36 biscay blue...

CD skiva på vag: 2795:-!! uppgradering av RNS 510. dom vet hur man tar betalt av oss "fattiga" kunder.

Blir nog att söka en på nätet...

Nalle

Chippe
2011-06-10, 09:44
Lät lite dyrt.

Men nu tycker jag att det är dags för lite sommarbilder på din bil. Och så får du byta avatar ;)

Mikael1977
2011-06-10, 09:46
CD skiva på vag: 2795:-!! uppgradering av RNS 510. dom vet hur man tar betalt av oss "fattiga" kunder.

Blir nog att söka en på nätet...

Nalle
Skrik till om du hittar någon till vettigt pris. Jag blir galen av att köra "off road" med jämna mellanrum!
"Please make a u-turn if possible" .....håll käft kärring! ;)

Mikael1977
2011-06-10, 09:48
Lät lite dyrt.

Men nu tycker jag att det är dags för lite sommarbilder på din bil. Och så får du byta avatar ;)
Nu är ju R36:an i sitt rätta element på avataren.....dock deprimerande med snö :D

nalle
2011-06-12, 21:59
Nu är ju R36:an i sitt rätta element på avataren.....dock deprimerande med snö :D

Ja det kommer!!! Fan, så mycket att göra när man har har skaffat landställe! (blir många mil nu...)

Krattor,spadar, ute möbler...shit! jag bor ju i stan, har inte ett skit av det ännu...

Men bilder kommer! UTAN snö.

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36...

nalle
2012-01-04, 21:58
Baksidan med R36:an... Helförsäkringen!!!

LF, 17256:-

IF, 9913:-

Runt en tusenlapp i månaden får man räkna med.

1000:- varje gång man tankar nu...

Men, man lever ju bara en gång!!

Nalle

Karlzzon
2012-01-04, 22:05
Hoppsan!!! Jag betalar 3360:- per år xtra allt för Skodan.

Confide
2012-01-04, 23:16
Baksidan med R36:an... Helförsäkringen!!!

LF, 17256:-

IF, 9913:-

Runt en tusenlapp i månaden får man räkna med.

1000:- varje gång man tankar nu...

Men, man lever ju bara en gång!!

Nalle

Kollat med trygghansa? Kommer få betala ca 37** för min, halvförsäkrad. 24 år gammal i ett taskigt område :-).

sent from the real deal

Chippe
2012-01-05, 11:12
Trygghansa har jag använt till mina 3 senaste bilar.

Sent from my awesome SGS2

hanspet
2012-01-05, 11:41
Jag märkte en stor skillnad på 4wd nu i vintras mín f.d RS, den gick ifs mycket bra i vinterföre. Jag fick med några riktiga skitdäck när jag köpte bilen, (men sa inget, glad att fick vinterdäck i priset) på alufälg.

Nokia WR friktion, med några år på nacken. Jag ska byta till nästa vinter. dubb elle odubb... det är frågan. Höll på att gå åt pipan på vägen till Svenska rallyt, vägen svängde men inte jag... det gick bra denna gång. underlag = is,packad snö.

Men i det hela upplevs 4wd som mycket stabilt och kommer fram mkt bra bland vallarna inne i stan.

Ser fram i mot semestern, ska in på 1500 mila service i Juni, lagom till semestern. Skall in på recond i Maj.

Nalle
Sthlm/K-holmen
Passat R36, biscay blue.

Fick med Nokia WR när jag köpte min Octavia RS II å dom va skit med å enligt däckhandlar så va dom gjorda för tysk vinter. Halvkallt å regn typ. Vart nya dubbade för min del :)

jonis
2012-01-05, 12:53

WTF??

maverick
2012-01-05, 13:12
Kollat med trygghansa? Kommer få betala ca 37** för min, halvförsäkrad. 24 år gammal i ett taskigt område :-).

sent from the real deal

Det är vagnskadan som kostar. Därför du får så lågt med halvförsäkring.

Confide
2012-01-05, 13:21
Det är vagnskadan som kostar. Därför du får så lågt med halvförsäkring.

Hade du rätt i, kostade 8 loppor för att få med helförsäkring med.
Skulle få betala 16.5k för en R36:a... helt plötsligt så är jag glad över att jag har en "slö" Fabia :P!

nalle
2012-01-05, 22:42
Fick med Nokia WR när jag köpte min Octavia RS II å dom va skit med å enligt däckhandlar så va dom gjorda för tysk vinter. Halvkallt å regn typ. Vart nya dubbade för min del :)

håller med! Kastade mina Nokia och köpte rejäla Nordfrost 5 i höstas, så nu känns det mycket bättre!!

Nokia WR är gjorda för Europa inte för nordiska vägar!

//Nalle

nalle
2012-01-05, 22:45

Helår?? Inte illa i så fall.
Jag hade bara halv på mina Skodor då dom köptes nya.

Jag låg på runt 5000:- helår, halvför.

Nalle

Rs_Marcus
2012-01-05, 23:13
De flesta försäkringsbolag har ju en gräns vid 25år, under det och premierna blir riktigt dyra!

Karlzzon
2012-01-06, 12:40
Helår?? Inte illa i så fall.
Jag hade bara halv på mina Skodor då dom köptes nya.

Jag låg på runt 5000:- helår, halvför.

Nalle

Jaa hel år hel försäkring!!!!
Det blev liite billigare att flytta till landet men jag betalade ca 4100:- när jag bodde i Haninge.
Jag har Trygg-Hansa och Subban kostar 5000:- Nu!!

nalle
2012-01-07, 21:41
De flesta försäkringsbolag har ju en gräns vid 25år, under det och premierna blir riktigt dyra!

Vilken rysare att va under 25 år med prestandabil...

S4,RS4,RS6, R36, osv... GLÖM DET, om man inte skriver den på någon ute i "skogen".

Nalle

Rs_Marcus
2012-01-07, 22:04
Vilken rysare att va under 25 år med prestandabil...

S4,RS4,RS6, R36, osv... GLÖM DET, om man inte skriver den på någon ute i "skogen".

Nalle

Det är brutala priser!

nalle
2012-01-19, 21:23
Fick ner för helförsäkring till 9440:- helår. Helt acceptabelt för att bo inne i stan.

Tog även "x-tra" tillägg på försäkringen i fall något händer.

Nu väntar jag bara på snön för att sladda runt lite!!

Nalle

Mikael1977
2012-01-19, 23:31
Fick ner för helförsäkring till 9440:- helår. Helt acceptabelt för att bo inne i stan.

Tog även "x-tra" tillägg på försäkringen i fall något händer.

Nu väntar jag bara på snön för att sladda runt lite!!

Nalle

Bra med extra allt när du ska ut och sladda ;)

nalle
2012-01-20, 21:56
I dag fyller min älskade R36:a 1 år i min ägo... hämtades den 20/1-11, men då var det full vinter ute. 3500 mil på mätaren i dag, men jösses vad den sörplar soppa...:-)

Nalle

nalle
2012-01-29, 22:42
Tar tillbaka det här med "den sörplar soppa".
Åre - järva krog (statoil) på EN (!) tank. med full packning samt dubbdäck...

Vilket jag tycker är helt godkänt!!!!

Var där hela vecka 04, kanonväder!

I dag fyller min älskade R36:a 1 år i min ägo... hämtades den 20/1-11, men då var det full vinter ute. 3500 mil på mätaren i dag, men jösses vad den sörplar soppa...:-)

Nalle

juanito
2012-01-29, 22:49
Tar tillbaka det här med "den sörplar soppa".
Åre - järva krog (statoil) på EN (!) tank. med full packning samt dubbdäck...

Vilket jag tycker är helt godkänt!!!!

Var där hela vecka 04, kanonväder!
Du skulle ha sett soppamätaren på min kompressormatade Granada 2,8i!!!
När jag lekte var den nästan snabbare än varvräknaren. :)

Mustang Mach 1 med 460 var inte heller direkt snål, Cudorna med 440" var faktiskt snålare!

Selmir
2012-02-02, 02:01
Inte meningen att vare sig skrämmas eller hävda något, och sry om det susar iväg lite åt OT- men nu läste jag precis i TV Nr.4 (s. 54) att lillebror Golf R32 hade rostangrepp trots att den köptes 2007, 2011 kom angreppet runt hjulhusen å sen spred det sig snabbt. Kalaset gick på 41000, som VW efter kundens klagomål till TV, återbetalade med en del bortförklaringar till följd. Men ändå gäller inte lack- å rostgaranti för sånt här, vilket i mitt tycke är skit.

Vet ej hur det är med Passat R36 dock. Tycker det är fruktansvärt tråkigt när sånt elände inträffar, och speciellt när tillverkaren ignorerar en.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Solid
2012-02-02, 09:15
Inte meningen att vare sig skrämmas eller hävda något, och sry om det susar iväg lite åt OT- men nu läste jag precis i TV Nr.4 (s. 54) att lillebror Golf R32 hade rostangrepp trots att den köptes 2007, 2011 kom angreppet runt hjulhusen å sen spred det sig snabbt. Kalaset gick på 41000, som VW efter kundens klagomål till TV, återbetalade med en del bortförklaringar till följd. Men ändå gäller inte lack- å rostgaranti för sånt här, vilket i mitt tycke är skit.

Vet ej hur det är med Passat R36 dock. Tycker det är fruktansvärt tråkigt när sånt elände inträffar, och speciellt när tillverkaren ignorerar en.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Av vilken anledning skulle detta vara modellspecifikt för just R32 och R36?