Visa fullständig version : pulverlackerade fälgar
är det nån som har pulverlackerat fälgar eller har nån erfarenhet av detta? tänkte nämligen lackera om zenithfälgarna till mörkgråmatt. vet inte om jag ska lackera om dom på vanligt sätt eller pulverlacka dom. nackdelar, fördelar, vad som helst. skriv. mvh/Richard
Pulverlack borde hålla bättre.
På mitt första jobb så pulverlackade vi massor av grejer och ytan blir mycket hållbarare än vanlig lack.
maverick
2008-01-21, 06:24
Finns inga nackdelar med pulverlack enligt mig. Dock blir matta fälgar svåra att hålla rena och fina.
Pulverlack ger en hårdare yta gentemot våtlack. Spricker ytan försvinner stora flagor färg. Våtlack får en mjukare yta, lättare att få stenskott mm, men spricker lacken försvinner endast små partier.
Personligen tycker jag att pulverlackade fälgar ser lite "svettiga" ut.
nu har jag lämnat in fälgarna på pulverlackering på Isaxons pulverlackering i sundbyberg. det blev grafitgrå matt färg. bilder kommer sen. mvh/Richard
Spännande att se resultatet sen.
Och du får gärna ge oss en uppdatering hur det håller efter tex en säsong. Jag lurade lite på samma sak till nästa bil nämligen (om jag inte byter fälgar).
Vad kostar kalaset?
själva pulverlackeringen gick på 300 kr/fälg, sen tillkommer blästring på ca 3-400 kr/fälg.
silverbane
2009-12-04, 09:04
Någon som vet någon bra firma i Göteborgstrakten som pulverlackar?
En fd arbetskompis har köpt en ny vit Golf R20 å ska pulverlacka fälgarna svarta.
:)
Richard.
2009-12-04, 12:20
Jag har oxå lämnat in fälgar för pulverlackering på isaxonss o det blev skitabra,verkligen nöjd.Roligt o se en till Richard på forumet:)
Någon som vet någon bra firma i Göteborgstrakten som pulverlackar?
En fd arbetskompis har köpt en ny vit Golf R20 å ska pulverlacka fälgarna svarta.
:)
Guson heter dom och ligger vid klippan ner mot röda sten.
Ett väldigt speciellt gäng som jobbar där!
Men jag har alltid lämnat in grejor där från jobbet och det blir bra resultat.
Mvh. Jim
Mikael1977
2009-12-22, 09:41
Jag har oxå lämnat in fälgar för pulverlackering på isaxonss o det blev skitabra,verkligen nöjd.Roligt o se en till Richard på forumet:)
Hmm, inte nog med att ni båda heter Richard, ni har oxå pulverlackerat era fälgar på samma firma i samma nyans...detta börjar bli snurrigt :)
Säker på att det inte är du som har postat lite högre upp? :D Hehe
|
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.