handdator

Visa fullständig version : Hall of Shame

maverick
2008-01-06, 23:23
Motvikt till Hall of Fame-tråden. :)

Här skriver vi om förluster.
Skriv gärna lite detaljerat om vad ni mötte, förutsättningarna, och hur mycket ni förlorade med.

possente
2008-04-07, 17:44
åkte på stryk av en volvo s80 t6 idag på motorvägen det började vid 110 och slutade en bit över 200 förlorade med cirka 4 billängder och jag vet inte hur långt det varade

Moffegrev
2008-04-07, 18:21
vet inte om det är pinsamt men jag åkte på torsk utav en lite trimmad Ford fiesta St150 det var inte så roligt.

maverick
2008-04-07, 18:41
åkte på stryk av en volvo s80 t6 idag på motorvägen det började vid 110 och slutade en bit över 200 förlorade med cirka 4 billängder och jag vet inte hur långt det varade

T6:an är stark. Gamla har ju 272hk, så någon vinst är inte att räkna med där.

vet inte om det är pinsamt men jag åkte på torsk utav en lite trimmad Ford fiesta St150 det var inte så roligt.

Det är lite pinsamt. :P
2.0l sugmotor ju. Denska behöva trimmas strax under 200hk för att gå ifrån en original RS1. RS har vridet.

Moffegrev
2008-04-07, 23:16

T6:an är stark. Gamla har ju 272hk, så någon vinst är inte att räkna med där.

Det är lite pinsamt. :P
2.0l sugmotor ju. Denska behöva trimmas strax under 200hk för att gå ifrån en original RS1. RS har vridet.
precis vad den va med...chipsad, avgas filter o momentomvandlare m.m. så det var nog lika i effekt dock lättare bil..spöad med 1 fiesta läöngd..;)

maverick
2008-04-07, 23:34
Hehe, det är ju bara en fot eller så. ;)

possente
2008-04-07, 23:39
ja det var den gammla t6an med plåtfälgar och säker inte tvättad på 2 månader :o

maverick
2008-04-08, 08:08
Då borde du ju vinna på bättre luftmotstånd. :lol:

Joakim
2008-04-08, 09:33
Fått pisk 2 gånger totalt efter säkert hundra race, då räknar jag bara race i trafiken, mest motorvägspressande.
Första mot en ny Audi RS6, hade inte en suck, fan vad den gick, tänkte kliva ur min bil och kolla varför jag stod still :D
Andra mot en sketen lastbil, en Dodge SRT V-10 tror jag att det var, även den gick betydligt bättre än min, tror inte ens att steg tre hade hjälpt.
Men sedan är det idel vinster :D

Sinni
2008-04-08, 09:45
Fått pisk 2 gånger totalt efter säkert hundra race, då räknar jag bara race i trafiken, mest motorvägspressande.
Första mot en ny Audi RS6, hade inte en suck, fan vad den gick, tänkte kliva ur min bil och kolla varför jag stod still :D
Andra mot en sketen lastbil, en Dodge SRT V-10 tror jag att det var, även den gick betydligt bättre än min, tror inte ens att steg tre hade hjälpt.

Är det RS6 som har lamborghini Gallardo motorn?

Chippe
2008-04-08, 10:00

Är det RS6 som har lamborghini Gallardo motorn?

Ja, de har en V10 iaf. Jag tror att det är gallardos

maverick
2008-04-08, 10:02

Dodge Ram SRT-10. Motorn från Viper i en full size pickup. Vroooom!!

Chippe
2008-04-08, 10:43
Det är en kille på Zatzy som har beställt en sådan från staterna. Den kommer att bli "smått" modifierad.

juanito
2008-04-08, 12:05
Jäpp, går rätt hyfsat...
http://youtube.com/watch?v=-_QwDzQeFBM

Atteviks
2008-04-08, 12:21
RS6 har V8a med dubbelturbo och 450 hästar samma som porsche cayenne turbo. Men försök hålla OT till ett minimum i denna tråden med mvh

maverick
2008-04-08, 14:08
RS6 har V8a med dubbelturbo och 450 hästar samma som porsche cayenne turbo.

Nya RS6 har V10 turbo på 580hk.
http://www.audi.se/audi/se/se2/new_cars/a6/rs6.html

Atteviks
2008-04-08, 15:27
Va det den nyaste modellen vi pratade om då? Den finns väl knappt ute?

Joakim
2008-04-08, 15:50
Det var den med 450 hk, den var ny förra sommaren när racet var eller vad man nu kan kallade det som inträffade.

Chippe
2008-04-08, 16:34
Jag försökte hetsa en Porsche GT3 till ett race för ett tag sedan. Det hade blivit ett 'shame moment' fast de hade det varit värt :D Bara jag hade fått höra motorljudet. Fast jeppen som körde pratade i telefon och va inte alls sugen på ett race. :(

Perrko
2008-05-16, 13:30
Detta hände när jag var på väg hem från jobbet.
Skulle köra ut på E20 mellan Arboga och Örebro, när jag accelererar på påfarten så kör en covette av lite äldre modell förbi. Den ville jag lägga mig före tänkte jag :). Sagt och gjort, jag kör förbi den då den kör i vanliga 110km/h, håller på och kör förbi ytterligare en bil (en fångtransportsbil modell volvo 740). Ser hur corvetten lägger sig bakom mig och föraren ler stort. När jag passerat volvon och lägger mig i högerfilen passerar corvetten mig ganska fort, fast jag ökade jag också, ville ju se hur långt han var villig att gå :D. Jag kan säga att jag är mycket nöjd med hur min RS TDI accelererar och fort kommer upp i högre hastigheter.
Jag har ingen chans att köra om honom och till slut är vi uppe i strax över 220, (enligt mina papper är min gräns 225km/h). Corvetten ligger en bit framför mig men håller sig runt min hastighet. Tyvärr skulle jag ganska snart av motorvägen så det blev inte så länge vi körde så men jag är helt klart nöjd med både min bils prestation och att killen i corvetten ville leka med mig :D.
Kan tillägga att föraren var ca 55+ och han hade sin fru bredvid sig, hon verkade inte tycka att hennes man var löjlig heller :).

En förlust, men en väldigt rolig sådan.

maverick
2008-05-16, 19:41
Förlust mot en vette är en värdig förlust. ;)

Joakim
2008-08-14, 11:45
Pisk igen, den här gången mot en 911 GT2, kollade även upp GT3 och en GT2 är dubbelt så dyr som en GT3 och mycket råare, trodde att GT3 var top of the line men så var det alltså inte.
"Racet" bestod i att jag låg och retades i röven på honom (inte bokstavligt talat...) och han tröttnade när det blev fritt skottfält på E6 mot Danmark, givetvis drog han ifrån men inte med så mycket som han hoppats på, jag gav upp vid 220 och då hade han kanske 80 meter upp, sedan kanske han satt i telefon och stuntade i att växla ner men det får jag nog aldrig svar på.
Det jag skulle vilja få svar på är hur en steg 3 RS står sig mot en M3 E46 på motorvägen, visst 343 hk men "bara" 365 Nm, ingen lättviktare heller.

juanito
2008-08-14, 15:00
Fråga Roxnäs. Det var inte många som var snabbare på "rauk-ringen" i maj!

maverick
2008-08-14, 17:53
Pisk igen, den här gången mot en 911 GT2, kollade även upp GT3 och en GT2 är dubbelt så dyr som en GT3 och mycket råare, trodde att GT3 var top of the line men så var det alltså inte.

GT3 är värsta sugmotor 911:an, undantaget GT3 RS, som är gareggad racer med stoooor vinge.
GT2 är värsta 911 totalt. 3,8l boxer med dubbelturbo på 520hk i senaste generationen. Fortfarande bara RWD för att spara vikt.

Chippe
2008-08-14, 18:02
Och 911 Turbo är som en GT2a fast med mer komfort och lyxigare inredning.

Eller är jag ute och cyklar då?

Hursomhelst så är en 997 GT3 RS en av mina absoluta drömbilar. Skulle jag vinna tillräckligt mycket pengar så skulle jag köpa en sån.

Chippe
2008-08-14, 18:07
DREGGEL!! :twisted:

[attachment=2:27ellco8]997 GT3 RS.jpg[/attachment:27ellco8]

GEEE MIIIIG!! :D

[attachment=1:27ellco8]997 GT3 RS_2.jpg[/attachment:27ellco8]

Inte heeelt ful :P

[attachment=0:27ellco8]997 GT3 RS_3.jpg[/attachment:27ellco8]

juanito
2008-08-14, 18:44
Är ju faktiskt f.d. Porsche-ägare!
Vet ni förresten att det inte finns någon bil som heter Porsche 911 Turbo?
Turbo-serien av 911 heter 930! :ugeek:

maverick
2008-08-14, 18:54
Och 911 Turbo är som en GT2a fast med mer komfort och lyxigare inredning.

Eller är jag ute och cyklar då?

Hursomhelst så är en 997 GT3 RS en av mina absoluta drömbilar. Skulle jag vinna tillräckligt mycket pengar så skulle jag köpa en sån.

911/997 Turbo har "bara" 480hk. Och den driver på alla fyra.
Ser nu att GT2 har 530hk. Men de sista 10 märks nog inte. ;)

Janne, 930 är en gammal generation. 8-)

juanito
2008-08-14, 20:27
Det är 911 också... 8-)

Karlzzon
2008-08-14, 20:35
Måste bara påminna om en viss RUF 996 som jag provkörde som är bänkad 760++hk men som skall lämna 650hk orginal(RUF)
Det va en helt vanlig 996 Turbo 2001 tillsför 2 år sedan då den blev helt ombyggd.

Mäktig känsla att ESP lampan blinkar på 3:an på torr asfalt med R-däck och 4wd. :roll:

maverick
2008-08-14, 21:24
Det är 911 också... 8-)

Förvisso är den äkta 911:an utgången sedan länge, men beteckningen har hållts kvar av till och med Porsche själva för att kunderna inte skulle försvinna. De egentliga namnen är 911 ('63-'89), 930 (turbomodellen av 911G '75-'89), 964 ('89-'93), 993 ('94-'98), 996 ('97-'05)och nuvarande 997 ('04-). 993 var för övrigt sista luftkylda 911:an.

Och, ja, jag har spelat för mycket Need For Speed Porsche. :roll:

juanito
2008-08-14, 21:26
Förvisso är den äkta 911:an utgången sedan länge, men beteckningen har hållts kvar av till och med Porsche själva för att kunderna inte skulle försvinna. De egentliga namnen är 911 ('63-'89), 930 (turbomodellen av 911G '75-'89), 964 ('89-'93), 993 ('94-'98), 996 ('97-'05)och nuvarande 997 ('04-). 993 var för övrigt sista luftkylda 911:an.
Jawohl! Das stimmt, mein herr... 8-)

Richard
2008-08-17, 23:54
Såg en slitterny Porsche GT3RS,svart och orange,bara några hus längre bort på gatan där jag bor.MUMMA :D

imported_jonis
2008-08-18, 13:31
Såg en slitterny Porsche GT3RS,svart och orange,bara några hus längre bort på gatan där jag bor.MUMMA :D

Är det kanske teknikens världkillen som är ute och testar ?

Richard
2008-08-18, 13:37
Vet ej men det står oxå en paketbil med massor av reklam på,även porschereklam.

Solid
2008-08-18, 22:39
Porsche har ju sitt huvudkontor i Södertälje, borde ju vara nåt därifrån...

silverbane
2008-08-22, 12:26
Jag körde från Jönköping i Onsdags eftermiddag och mellan ulricehamn och borås, ett par kilometer innan motorvägen börjar, så ser jag något vitt och väldigt lågt komma upp snabbt bakom mig i regnet. Det är en Lamboghini (det står 711 baktill på den, kan varit 741, det var som sagt riktigt skitväder. Någon som vet vad det är för modell?) med danska plåtar. Jag ligger å puttrar för att kolla om jag kan komma under 0.62 l/mil som är mitt rekord så jag är inte riktigt med när han vrålar om mig. HELVETE vad den bilen låter. Han kommer naturligtvis inte långt för det ligger flera bilar framför mig och det är mötande trafik hela tiden. Så när vi kommer till Motorvägen så är han precis framför mig. Han slänger sig ut i vänsterfilen och jag likaså. Sedan bär det av. Jag tror han blir ganska förvånad att jag ligger som en igel bakom honom, han räknade nog inte med att en skoda skulle hålla jämna steg med honom. Naturligtvis drog han inte på för fullt men det var rätt kul ändå. När vi är uppe i runt 200 så får vi båda bromsa in. När väl vägen är fri igen så är han med på noterna å stampar gasen i botten. Då försvinner han ganska snabbt bortåt. Jag vågade inte följa på mer än upp till 200, det var blött som fan på vägen och blåsigt. Det märkte han också för han saktade snart ner till 160-170km/t så vi kör så ända in till Borås där jag fastnar bakom en lastbil som skall köra om en bil med släp. Sedan ser jag att han tar av vid Ellos väster om Borås. Jag hade inte en chans när han vrålade på, men det var mest därför som jag ville "rejsa" lite med honom. Härligt ljud!! :D

Edit: Uh.. var det en ferarri kanske? Nu blev jag helt plötsligt osäker :oops:

juanito
2008-08-22, 14:36
Ja, 7xx är nog ingen Lamborghini-beteckning.
Säker på att det inte var en Trabant 746 GTX ?

possente
2008-08-22, 16:04
fick lite pisk av en volvo 850 t5 idag han låg framför mig men jag tycket att jag hängde på bra! jag vet inte vad dom har orginal i hk men han hadde större avgassystem iaf så mycket möjligt att där va något annat trim! men det va hyffsat jämt men hans 2a och 3e växel känndes starkare :(

maverick
2008-08-22, 17:57
Det är 225hk i gamla 850 T5. Inte mycket som hänt med den motorn sedan dess med andra ord.

silverbane
2008-08-24, 23:00
Ja, 7xx är nog ingen Lamborghini-beteckning.
Säker på att det inte var en Trabant 746 GTX ?

Det va en lambo.. men den beteckningen såg lite påklistrad ut.

danielheterjag
2008-09-04, 18:32
Jadå är det väll jag då, det är både en shame och och fame..
På väg hem från jobb kommer det en alfa romeo t-sport "något" och vill leka visst tänkte jag och trampar på, killen är changslös och kommer efter, men lite visste jag och runt en liten krön på motorvägen står vår allas kära kling och klang, och börjar hoppa upp och ner. för att korta ner det hela slutade det med en klockning på 171 kmh och 4 månaders indraget körkort och 4000kr i böter. :/

MEN jag vann iaf :D

Sinni
2008-09-04, 18:56
Jadå är det väll jag då, det är både en shame och och fame..
På väg hem från jobb kommer det en alfa romeo t-sport "något" och vill leka visst tänkte jag och trampar på, killen är changslös och kommer efter, men lite visste jag och runt en liten krön på motorvägen står vår allas kära kling och klang, och börjar hoppa upp och ner. för att korta ner det hela slutade det med en klockning på 171 kmh och 4 månaders indraget körkort och 4000kr i böter. :/

MEN jag vann iaf :D

det kostar att vara bäst :)
tog de din utmanare med eller kom han undan ?

danielheterjag
2008-09-04, 21:13
Han klarade sig...jag var man nog och tog smällen :P

Soulman
2008-09-04, 21:50
Han klarade sig...jag var man nog och tog smällen :P

Reeeeeeeeespect! 8-)

Moffegrev
2008-09-05, 01:42
måste väl dra mitt bästa spontan race i år.

åker på en väg där jag vet exakt var fartkammrorna sitter, ni kanske fattar vart jag är på väg.

drar förbi en volvo c70 av nyare model han hakar på tills det börjar svänga då försvinner han bort i backspegeln.

innan sista kameran kommer så saktar jag ner i en uppförsbacke ser då den nercabbade volvon bränna om mig o ge mig fingret i luften.

precis när han passerar krönet kommer en stark blixt som brukar säga bye bye till sköna tusenlappar. :D :D

efter kameran så åkte jag ikapp han o åkte förbi igen såg då att tjejen som satt brevid var skogstokig.

:D

den måste ju kunna placeras i hall of shame tycker jag allt.

silverbane
2008-09-05, 11:18

Snarare Hall of Fame. Du vann ju på alla punkter?

Han blev fullständigt Ägd! :D

maverick
2008-09-06, 16:07
måste väl dra mitt bästa spontan race i år.

åker på en väg där jag vet exakt var fartkammrorna sitter, ni kanske fattar vart jag är på väg.

drar förbi en volvo c70 av nyare model han hakar på tills det börjar svänga då försvinner han bort i backspegeln.

innan sista kameran kommer så saktar jag ner i en uppförsbacke ser då den nercabbade volvon bränna om mig o ge mig fingret i luften.

precis när han passerar krönet kommer en stark blixt som brukar säga bye bye till sköna tusenlappar. :D :D

efter kameran så åkte jag ikapp han o åkte förbi igen såg då att tjejen som satt brevid var skogstokig.

:D

Ja, detta är ju absolut "fame"-material. Underbart! :lol:

Solid
2009-03-30, 00:31
Var nere i Skåne i helgen, bodde i Lund, fantastiskt fint åka-fort-väder hela helgen! Jag har letat spontanrace så fort jag rört mig på vägarna. Dock så störde de fyra r-däcken i bagaget ens vilja att åka fort när det svänger, men många härliga fullgasacc har det blivit, mycket tack vare uppgraderingen till V-tech Extreme (programvaran som ibland kallas Steg 2) på 270 Hk / 420 Nm.

På väg därifrån idag fick jag mig ett gott skratt när jag i infarten till en större rondell såg jag i ögonvrån en nyare Mercedes E-klass ställa sig bredvid till vänster. Två filer (som sen blev till en) gick till höger och vi båda skulle, tydligen, dit. Jag drog på lite lätt och så fort jag var genom och ur rondellen och bilen rätat upp sig drog jag på lite mer. Då såg jag att Mercan nästan var uppe jämsides och gav direkt fullgas på 2:an, vilket härligt drag det är i min tvålitersmaskin med Steg Extreme tänkte jag.

Då hörde jag plötsligt ett högt men avgrundsdjupt vrål, samtidigt som jag skickade i trean och gav fullt igen. En knapp sekund efter kasta sig Mercedesen (med tillhörande 55-åriga gråhåriga gubbe bakom ratten) som visade sig ha fyra pipor och de härliga emblemen E55 AMG på bakluckan, in framför mig och sambon i Skodan, precis innan två filer blev en.

Jag vet inte vem som blev mest förvånad, gubben av att nästan inte komma ikapp en Skoda, eller jag av att nästan hänga av en bil med runt dubbla effekten... Men en härlig "Hall Of Shame" blev det iaf! ;)

Larzken
2009-04-05, 22:25
Var nere i Skåne i helgen, bodde i Lund, fantastiskt fint åka-fort-väder hela helgen! Jag har letat spontanrace så fort jag rört mig på vägarna. Dock så störde de fyra r-däcken i bagaget ens vilja att åka fort när det svänger, men många härliga fullgasacc har det blivit, mycket tack vare uppgraderingen till V-tech Extreme (programvaran som ibland kallas Steg 2) på 270 Hk / 420 Nm.

På väg därifrån idag fick jag mig ett gott skratt när jag i infarten till en större rondell såg jag i ögonvrån en nyare Mercedes E-klass ställa sig bredvid till vänster. Två filer (som sen blev till en) gick till höger och vi båda skulle, tydligen, dit. Jag drog på lite lätt och så fort jag var genom och ur rondellen och bilen rätat upp sig drog jag på lite mer. Då såg jag att Mercan nästan var uppe jämsides och gav direkt fullgas på 2:an, vilket härligt drag det är i min tvålitersmaskin med Steg Extreme tänkte jag.

Då hörde jag plötsligt ett högt men avgrundsdjupt vrål, samtidigt som jag skickade i trean och gav fullt igen. En knapp sekund efter kasta sig Mercedesen (med tillhörande 55-åriga gråhåriga gubbe bakom ratten) som visade sig ha fyra pipor och de härliga emblemen E55 AMG på bakluckan, in framför mig och sambon i Skodan, precis innan två filer blev en.

Jag vet inte vem som blev mest förvånad, gubben av att nästan inte komma ikapp en Skoda, eller jag av att nästan hänga av en bil med runt dubbla effekten... Men en härlig "Hall Of Shame" blev det iaf! ;)

har du nått datum för händelsen? jag tror jag känner denna gubbe:P. haha

Solid
2009-04-06, 11:37
Söndagen 29/3 runt lunch om jag inte minns fel...

Sinni
2009-07-05, 00:02
idag blev jag satt på plats

kom bakom en gammal bmw som inte såg något ut för världen
efter en rondel så drog vi på och jag tyckte den stack iväg bra
mer trafik o den sticker igen som fan

lite l'ängre fram slä'pper han för bi mig och en rondel kommer upp igen
ut ur rondellen och full sula
han hänger med o kommer lätt om ......

när han låg bakom mig tyckte jag mig känna igen alpina spoilern fram men klister märket som brukar sitta där var borta

när jag kommer hem kollar jag upp nummret

bmw alpina B8 4,6 = 245kw =333hk
inte konstigt att man fick smisk,,,ordentligt med smisk...

Mikael1977
2009-07-05, 00:46
Och du som skrev senast i går att du aldrig har blivit piskad, hehe ;)

juanito
2009-07-05, 01:23
När jag hade min -75 Granada Ghia vässade jag lite lätt.
3 liters V6 med 4-portare och lustgas.

Första gången jag testade lustgasen, var längs Borlängevägen.
En vit Kadett av "ägg-modell" skulle köra om.
Jag slog på gasen och golvade pedalen.
Wooooooooooooooooooooosssccchhhhh!!!!!
Motorvarvet skenade, men bilen ökade inte farten...
Kadetten försvann som en avlöning.
Det var en GSI och jag hade rensat diffen.
När jag bogserats hem öppnade jag oljepluggen i diffen.
En gröt av olja och metallspån rann ut...

Sinni
2009-07-05, 09:35
Och du som skrev senast i går att du aldrig har blivit piskad, hehe ;)

snacka om att få äta upp sina ord
o bmw såg ju helt normal ut bakifrån
nalle puh solskydd på bägge sidorna, normala fälgar , grön smutsig kombi :P

fast jag har nog utsatt andra för samma medicin
de som vill rejsa med mig tänkte nog ..EN SKODA?????

kanskle får kontakta jonis om nästa trimsteg :) :)

rss
2009-07-07, 20:26
Första provturen efter optimeringen med rts-extreme blev total fiasko . Jag kom ifatt en Honda Civic som var fetestylad. Man tänker direkt att inga muskler/hjärna bara fina kläder Men oj oj oj vad skenet kan bedra. Jag körde om han och gasar lite lagom, ser att han följer med så petar ner till 4:an och stampar plattan i mattan i med femman , ser att han närmar sig och SVICH så e han förbi. Jag slog av vid 220, då började han att bli en liten prick framför mig.. Hadde varit roligt o veta vad den hade för vitaminer i kroppen )

Sinni
2009-07-09, 12:10
snacka om att få äta upp sina ord
o bmw såg ju helt normal ut bakifrån
nalle puh solskydd på bägge sidorna, normala fälgar , grön smutsig kombi :P

fast jag har nog utsatt andra för samma medicin
de som vill rejsa med mig tänkte nog ..EN SKODA?????

kanskle får kontakta jonis om nästa trimsteg :) :)

här är bmw som smiskade mig :P

http://www.garaget.org/?car=95978&image=1416124

maverick
2009-07-09, 12:43
Hehe, ja där får du jobba lite.

LowMech
2009-07-09, 15:42
Ja, den vart nice. :) Det stod ju "alpina" i fronten. Men det kanske vart lite svårt att se i stridens hetta. :P

Sinni
2009-07-21, 22:53
fick smisk av en turkos färgad v70 r
tappade fästet i 1-2 växeln o spann loss bara
sen fanns det inget at göra

smattrade som satan ut hans bil
vad tyder det på ??
,inte orginal iallafall :P

Mikael1977
2009-07-21, 23:32
R bilarna är farliga....finns nog inte många med orginala 250 hk kvar ;)

Solid
2009-07-21, 23:53
Om det är en turkos R så är det troligtvis en V70N som har med 300 hk original, samma som i S60 R, dessutom med haldex 4WD som är många gånger bättre än den sunkiga viskokopplingen som satt i de tidigare modellerna. Dess prestanda kan du läsa om här. Riktigt trimvänlig motor dessutom: http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2005/0509/050906.html&rubrik=Duelltest+S60+R+Evolve+mot+S60+R%3A+Supersw ede

Sinni
2009-07-22, 10:47
Om det är en turkos R så är det troligtvis en V70N som har med 300 hk original, samma som i S60 R, dessutom med haldex 4WD som är många gånger bättre än den sunkiga viskokopplingen som satt i de tidigare modellerna. Dess prestanda kan du läsa om här. Riktigt trimvänlig motor dessutom: http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2005/0509/050906.html&rubrik=Duelltest+S60+R+Evolve+mot+S60+R%3A+Supersw ede

jo det var en turkos
tror jag skrev det i inlägget annars tar jg det här :P
men då är det ju inte konstogt om jag fick smisk om den ligger på 300 pållar

Solid
2009-07-22, 11:10
jo det var en turkos

Ja, det var därför jag förstod att det var just den modellen av V70 R... ;)

nalle
2009-08-03, 00:17
Jag har blivit omkörd av en bil med 1001 hk i Tyskland förra veckan på A93(autobahn)! ! ! !gissa vilken? Bild finns...

---------------------------------------------------------------------------------------

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi. RS nr 4

Chippe
2009-08-03, 01:27
Jag har blivit omkörd av en bil med 1001 hk i Tyskland förra veckan på A93(autobahn)! ! ! !gissa vilken? Bild finns...

---------------------------------------------------------------------------------------

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi. RS nr 4

Veyron

maverick
2009-08-03, 11:09
Nej, jag tror det var en Supra med jätteturbo. ;)

nalle
2009-08-03, 12:23
Veyron

Helt rätt!!!

På en dyblöt autobahn A93 i riktning mot Regensburg söderut kl 06:20 på morgonen!

Hinner precis få upp mobilkameran å får en hyffsad bild, ska försöka lägga upp den här på forumet.

Det var ösregn ute och det spray som kom från monsterdäcken var helt otroligt!!

"omöjligt att hänga med"

Snacka om att vakna upp när en sådan projektil kommer i vänsterfilen!!

Jag såg den inget mer den dagen...

Nalle
Sthlm/K-holmen
RS-08 silver combi.RS nr 4

Rs_Marcus
2009-08-03, 22:21
Hade jag haft 19500000 att avara så hade jag lätt köpt 08an som ligger på blocket ;)

nalle
2009-08-04, 22:18
Jag säger bara: MONSTER BIL!!!

(hur lägger jag upp bild från mobilen...?)

Nalle
Sthlm/K-holmen

Furby
2009-08-04, 22:20

Nalle
Sthlm/K-holmen

Du kan skicka den som mms till din e-postadress, spara ner till hårddisken och ladda upp därifrån. Finns även andra sätt beroende på mobil

Mikael1977
2009-08-04, 22:31

Nalle
Sthlm/K-holmen
mina bilder sparas ner på minnebrickan som sedan penetrerar kortläsaren i datorn ;)

juanito
2009-08-04, 23:40
Direkt från iPhone! :D

Sinni
2009-10-18, 22:13
fick smisk av en bmw 540 idag
4 av 4 rejs :(

jag borde tagit den för effekten är ungefärligt tycker jag eftersom jag har 3DP och sport cat
iofs är det 75-80% 95 okt i bilen , men det borde la inte påverka så mycket
sen väger han 400 kilo mer...

konstigt

210kw = 285 hk på 540

Mikael1977
2009-10-18, 23:07
fick smisk av en bmw 540 idag
4 av 4 rejs :(

jag borde tagit den för effekten är ungefärligt tycker jag eftersom jag har 3DP och sport cat
iofs är det 75-80% 95 okt i bilen , men det borde la inte påverka så mycket
sen väger han 400 kilo mer...

konstigt

210kw = 285 hk på 540
Men så ska ju din "egentligen" ha 200hk...
Han kanske har fuskat med effekten han med ;)

Mikael1977
2010-06-27, 22:56
Blev passerad av en blå RSII i dag strax efter Köping (E18) som höll en bra bit över 200 strecket.
Jag fes runt med autopiloten inställd på 140 men det kändes som om vi stod still när han passerade :)
Blå med svarta 19" kantfälg och lite grövre avgassystem...

Nu kommer skeptikerna Soulman och Solid förhöra mig hur jag hann notera detta, men till historien hör att jag körde förbi honom i Bålsta och då hade han inte lika bråttom :D

Solid
2010-06-28, 00:09
Haha! Att jag är en skeptiker - det var det värsta! ;)

Chippe
2010-06-28, 00:16
Undrar om det var Fredrik från Meca-Haninge som var ute och körde?
Träffade honom idag vid Rosenhill (slingerbulten), han har en blå RSII med svarta fälgar och annat avgas (stertman/giac trimmad)

Mikael1977
2010-06-28, 08:12
Undrar om det var Fredrik från Meca-Haninge som var ute och körde?
Träffade honom idag vid Rosenhill (slingerbulten), han har en blå RSII med svarta fälgar och annat avgas (stertman/giac trimmad)
Långhårig?
Octavia märket satt kvar bak och om inga klistermärken.

Chippe
2010-06-28, 18:48
Långhårig?
Octavia märket satt kvar bak och om inga klistermärken.

Nej, då var det inte han.

Mikael1977
2010-06-28, 20:32
Nej, då var det inte han.

Fort gick det iallafall :)

Solid
2010-06-28, 22:09
Fort gick det iallafall :)

Det gör ju alla TFSI! ;)

Sinni
2010-07-25, 23:01
fick smisk av en gammal bmw igår

ojojoj
den gick som fan o jag var som ett frågetecken
en gammal rackare som var astrimmad,,,när han drog på så smatrade det som fan ur den o spann loss som fan

sleeper

Solid
2010-08-17, 15:07
Jag "förlorade" faktiskt min första motorvägsduell i förrgår.

När jag körde upp på 73:an söderut i Trånkan passerade det en sån här http://img1.classistatic.com/cps/bln/100108/782r3/9436ama_23.jpeg i hög fart, jag accelererade upp i vanlig marschfart ~130-140 km/h och hamnade väl ca 50 m bakom honom. Det var rätt mycet trafik och en del slöfockar i vänsterfilen. Killen i A3:an såg att jag låg bakom och blev väl lite racesugen, han växlade ner och ur avasröret kom en stooor svart dieselpuff, därefter sicksackade han mellan filerna och höjde tempot rejält. Jag låg snällt kvar i vänsterfilen och väntade på att en Aygo skulle passera en lastbil, det tog sin lilla tid...

När vägen till slut var fri drog jag på och höll så pass hög fart som jag vågade på den väldigt ojämna vägen, det gick i ca 200 km/h. Men jag kom inte ikapp den lilla villaoljabrännaren som fortfarande körde full fräs sicksackandes med diverse svarta dieselpuffar efter bilen med jämna mellanrum. Till slut släppte jag av och Audin körde samtidigt av vid en påfart 100 m framför mig, så jag hann aldrig tacka för showen... :)

Jonas
2010-08-17, 21:48
Ha ha... lite skoj att du blev förnedrad av en diesel.... :)

Solid
2010-08-17, 22:41
Ja, det var klart irriterande! :D

Soulman
2010-08-17, 23:43
Ja, det var klart irriterande! :D

ha haaaaaa! Världens mest prisvärda bil förnedrad av en snik-ådi med en pippad 140hk diesel?

Du kör som en Pripps Blå....

Solid
2010-08-18, 00:17
Haha!

Ja, måste helt klart medge att det var pga en begränsning av mitt mod (eller kanske den något högre nivån på mitt förnuft) som gjorde att jag inte passerade sotaren. Nynäsvägen söderut från Trångsund till Västerhaninge är en tämligen oangenäm upplevelse i 200 km/h...

Som straff ska jag köpa en Pripps Blå nästa gång jag är på Systembolaget och dokumentera att jag gjort så, samt ladda upp en bild på den bland finölen på min Flickr. :D

Chippe
2010-08-18, 17:40
Haha!

Ja, måste helt klart medge att det var pga en begränsning av mitt mod (eller kanske den något högre nivån på mitt förnuft) som gjorde att jag inte passerade sotaren. Nynäsvägen söderut från Trångsund till Västerhaninge är en tämligen oangenäm upplevelse i 200 km/h...

Som straff ska jag köpa en Pripps Blå nästa gång jag är på Systembolaget och dokumentera att jag gjort så, samt ladda upp en bild på den bland finölen på min Flickr. :D

HAHAHA, Pripps Blä... det är grejer det.

Har ni läst innehållsdeklarationen? Malt, Humle, Jäst och Bäver!

Solid
2011-05-28, 14:47
Idag tog jag årets första 200 och blev samtidigt vändstekt av en Porsche 996 Turbo på Nynäsvägen när mätarnålen visade 225 km/h.

Dock så underskattade han Skodan, satsade på att köra om mig på insidan och kastade ut den trimmade bubblan bara någon meter framför mig i vänsterfilen när han kom om det tjeckiska stålet och ikapp bilen framför. Inte helt ok beteende, men jag förstod honom, vad gör man inte für att försvara äran! :D

Chippe
2011-05-28, 20:07
Jag gjorde en 997 Turbo lite halvt förvånad när jag hängde på lite grann med RS2an :)

Per/Haninge
2011-06-04, 20:02
Hade kul med en RS6:a idag på Nynäsvägen, fegade ganska snart då jag var rädd för "Kling & Klang".
Ska ju fasen övningsköra med sonen så jag får inte tappa "lappen", surt :sad:

Ashtray
2011-08-18, 13:54
Detta hände i lördags, var på väg hem från jobbet och jag kör om en BMW 325a den som kom 92-93. Den är lite halv stylad med stora fälgar och någon ful vinge. Jag kör om i 70 vilket är hastigheten på vägen medan han ligger och crusar i ca 40. Vid nästa rödljus så kommer han farande och jag tänker inga problem, det slår om till grönt och vi drar iväg. Så fort jag fått i 2:ans växel inser jag mitt stora misstag, jag kör med orginal programet men tänker ändå att det borde gå. Det är ju inte mycket som skiljer om man endast ser till hk +11 på pizzaracern.
I med 3:an och vi kör jämnt, när jag kommit till ca 4500rpm så drar han ifrån me ungefär en bilängd. Han hade dessutom 3 medpassagerare och jag var ensam. Det kändes riktigt förnedrande kan jag säga så det var bara att bita i det sura och köra hem.

Mikael1977
2011-08-18, 14:04
I med CIVINCON fort som faan! ;)

Mikael1977
2011-08-27, 22:59
Det kom upp en Audi från en påkörningsramp när jag låg på motorvägen i kväll.
Fick honom snett bakom mig och tänkte att det kunde vara kul med ett litet spontanrace, när han la sig så tätt bakom. Eftersom dom flesta Audi häromkring är 140-170 hästare så var ju chansen stor att det skulle gå bra.
Det gick inte alls.
R8 V10 Spyder drar på ganska bra...har jag hört :)

Burken
2011-08-28, 01:28
Fick honom snett bakom mig och tänkte att det kunde vara kul med ett litet spontanrace, när han la sig så tätt bakom. Eftersom dom flesta Audi häromkring är 140-170 hästare så var ju chansen stor att det skulle gå bra.
Det gick inte alls.

Ouch... :D

Bravotwozero021
2011-08-28, 14:11
Det gick inte alls.

HAHAH !

juanito
2011-08-28, 14:24
Ja, ibland blir man ordentligt blåst...
1984 hade jag gjort iordning en Granada Ghia 3,0 med 4-portare och lustgas.
Tyckte den knäckte allt!
En dag kom jag ikapp en grundlackad Olds 2d stolpe.
Tänkte han skulle få käka mina avgaser.
När jag var jämsides dånade det till från Oldsen och den försvann i fjärran.
Total förnedring, var ordet!

Ett par dagar senare fick jag reda på att det var ett racebygge, som inte var riktigt färdigt. :)