Visa fullständig version : trimma bilen
hej, är ny här på sidan, har en octavia rs-02 och vill trimma den, nån som vet nån som gör det i jönköpings-trakten?
svensson
2008-01-25, 20:06
Hör med Goffen han kan nog fixa det till dig
mvh svensson
Vad hade du tänkt dig för trim? Chip och sånt eller ska du ha avgas osv med?
jag tänkte chip och avgas, har hört att v-tech ska vara bra men det finns ju inte här i närheten
Karlzzon
2008-01-26, 16:30
NEJ NEJ NEJ INTE TRIMMA MOTORN I BILEN!!!!!!!!!!!!!
Då blir den så rolig att köra så du vill inte göra annat än köra bil
Nu tar du o lugnar ner dig karlzzon annars får vi nog ta o ge dig en varning. Om du vill ha vtech så fixar jag det genom min vän som kommer upp o chippar bilen åt dig. Det finns flera RS1or här på klubben som är nöjda med det chippet. Vad gäller avgassystem så går det oxo att ordna men frågan är om du ska montera det själv eller vill ha hjälp med detta oxo?
det låter ju riktigt bra, jag vill ha hjälp med avgassystemet med så det blir redigt gjort :)
Nu tar du o lugnar ner dig karlzzon annars får vi nog ta o ge dig en varning. Om du vill ha vtech så fixar jag det genom min vän som kommer upp o chippar bilen åt dig. Det finns flera RS1or här på klubben som är nöjda med det chippet. Vad gäller avgassystem så går det oxo att ordna men frågan är om du ska montera det själv eller vill ha hjälp med detta oxo?
Du bommade nog karlzzons finstilta
Det är lugnt kabben, karlzzon är högre admin än jag är så det blir inte aktuellt att ge honom en varning =) Rostfritt catback ca3000kr, montering ca1500kr plus chip då.
Ursäkta om jag hoppar in lite, men var är det för märke på catback system och tum?
Är på jakt efter sådant själv.
http://www.simons.se/Katalog/SKODA/SKOD ... xhaust.htm (http://www.simons.se/Katalog/SKODA/SKODA_Octavia_1.8_Turbo_RS_Avgassystem_Simons_Exha ust.htm)
det låter ju bra, någon aning när man kan få det gjort?
maverick
2008-01-28, 22:37
Simons-systemet är även det BSR säljer som sitt eget.
Den slutburken hänger väldigt lågt. Jag ska ta och bygga om mitt så det inte smäller till varje gång jag kör ner för en trottoarkant.
vem ska jag ta kontakt med om jag vill få det gjort?
Pm:a mig så snackar vi om det.
|
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.