handdator

Visa fullständig version : Danielheterjag octavia rs1 -01

danielheterjag
2008-09-03, 22:51
Tjena rs vänner!

Hmm är ganska ny här så en presentation är kanske på sin plats :)

Ja som användarnamnet kanske avslöjar heter jag Daniel 22 år och bor i Malmö.
Köpte min rs för ca 5 månader sedan men den har inte rullat på 4, då polisen inte blev imponerad när jag kom farande på motorvägen, och tyckte jag var så stilig på mitt körkort att de ville låna det tills den 15 september :/ jaja inte mycket att göra åt det.

Så lite information om bilen då:

octavia rs -01
chipad av Bsr och deras utlovade 215hk ... jag vet jag vet, det satt i sedan föra ägaren :P
sedan är den ganska mycket orginal just nu men håller på och fixar hela tiden, just nu håller jag på med min front, och satt in mätare.

sedan har vi ju alla framtidsplaner och såklart har jag detta med:

få min redan snygga bil, lite tuffare (smaken är som baken) med lite utvändiga förändringar
Sedan är målet i prestanda ca 350-360 hk.

Och här kommer lite bilder :D

[attachment=5:21w3hipp]fix_1.jpg[/attachment:21w3hipp]

[attachment=4:21w3hipp]fix_2.jpg[/attachment:21w3hipp]

[attachment=3:21w3hipp]fix_3.jpg[/attachment:21w3hipp]

[attachment=0:21w3hipp]Daniel.jpg[/attachment:21w3hipp]

Inget är lackat än :D

[attachment=2:21w3hipp]fix_6.jpg[/attachment:21w3hipp]

[attachment=1:21w3hipp]fix_7.jpg[/attachment:21w3hipp]

possente
2008-09-03, 23:37
riktigt snygg front, och bil :) exakt som jag har tänkt göra! ge mig gärna lite tips & trix hur du gjorde med fronten! jag har även en tråd här modifiera om framstötfångaren under den allmäna tråden.

jtds
2008-09-07, 22:32
Mycket offtopic nu
använd skitsnacktråden eller PM funktionen ;)
jag rensar upp lite.

danielheterjag
2008-10-06, 18:16
DÅ va det hög tid! nya fronten på ic inhandlad, väntar bara på att hitta ett TT insug (225hk, någon som har ett eller vet någon som har hör av er!) kommer slänga upp lite bilder när jag fixat kameran :D
Kan ju till lägga att jag hade på fronten i 5min sedan stoppade blå mesarna mig när jag stod och tankade pga att jag inte hade fäst min reg plåt, men svarade jag och sa som det var att jag inte hade något med mig så jag kunde fästa den med när jag fixade med fronten och han svarade "jo det kan jag förstå synd att borra i en sådan fin ny front" och släppte mig och sa att jag bara skulle sätta på den så fort som möjligt :D

danielheterjag
2008-10-06, 22:14
Så där kom de upp reg plåten ska inte sitta där sedan blev bara lite snabbt ditt satt igår ;)

[attachment=2:21daalwu]front.jpg[/attachment:21daalwu]

[attachment=1:21daalwu]front2.jpg[/attachment:21daalwu]

[attachment=0:21daalwu]front3.jpg[/attachment:21daalwu]

scootie
2008-10-06, 23:03
Fint projekt, dock så faller väl allt på den apfula milotec-grillen, varör lacka du inte bara ner originalgrillen, så mycket snyggare..

danielheterjag
2008-10-06, 23:20
smaken är som baken, jag tycker dock att den är ganska snygg än men vem vet jag ändrar mig ganska ofta :P

possente
2008-10-07, 00:07
jag tyckte om grillen i några månader sen tröttnade jag. Varför köper du inte en liten skylt? så orginalskylten inte tar upp halva hålet i mitten?

Chippe
2008-10-07, 07:52
Grillen passade bättre på en svart bil.

danielheterjag
2008-10-07, 18:31
jag tyckte om grillen i några månader sen tröttnade jag. Varför köper du inte en liten skylt? så orginalskylten inte tar upp halva hålet i mitten?

Ska inköpas ;)

antejasse
2008-10-13, 17:47
är de bara jag som ser fel eller laddar din bil 0.1 bar med motorn avstängd?? :roll:

danielheterjag
2008-10-13, 19:05
är de bara jag som ser fel eller laddar din bil 0.1 bar med motorn avstängd?? :roll:
både ja och nej... den laddar 0,6 när den är avstängd och den är inte änns inkopplad :D, med andra ord mätaren är sönder och ska byttas snart :P

danielheterjag
2009-01-29, 22:49
Tja kära skoda vänner!

länge sedan man skrev något, hoppas alla inte fryser för mycket där ute

lite nytt som händer, ska lacka om fronten pga av dålig lack sedan ska listerna lackas, har även nu flyttat reg skylten :D
har också räknat på motor bygget och strukturerat upp allt så som jag vill ha det, kommer nöja mig vid ca 360 hk och kommer varva 8k, kommer oxå mesttroligen att ethanol konvatera, sedan ska sänkning och sedan leter jag fälgar, och sedan ska vi ju ha ett nytt avgas system. bromsar och koppling och ju så klart också att bytas. så nu har jag börjat leta efter en ny spis (motor) så jag kan bygga allt utanför.

Så nu börjar väll saker och ting ta fart hoppas vi

pace out

gintonic
2009-01-29, 23:03
360Hk.
Det låter apdyrt.
Kommer du under 50.000:- bara på motorbygget?
Vem skall mappa bilen?

/Ginnen

Chippe
2009-01-29, 23:08
Vad hade du tänkt dig för motor att bygga ifrån?
Det bör väll minst vara en 2 liters spis... Eller ska du smiska upp en 1.8?

gintonic
2009-01-29, 23:21
Vad hade du tänkt dig för motor att bygga ifrån?
Det bör väll minst vara en 2 liters spis... Eller ska du smiska upp en 1.8?

"race" på gamla skodaklubben.com lyckades få ut 290 hk ,tror jag det var, ur sin rs1-03 1.8T.
Mappat av ACE här i Borås.
Tyvärr blev bilen stulen strax efter nästa uppgradering innan mappningen :(
Han är mig veteligen den med snabbast tid på EDPS med en RS1.
Satan i gatan vad den bilen gick, jag hade inte en Janne när vi slog följe till EDPS Emmaboda 2005. (han skulle åka med mig hem, om han skulle köra ras.)

/Ginnen

maverick
2009-01-29, 23:30
Inga problem att få upp 1,8T i de effekterna. Men det krävs en herrejössesturbo, och en del förstärkningar.

Chippe
2009-01-30, 07:47
Inga problem att få upp 1,8T i de effekterna. Men det krävs en herrejössesturbo, och en del förstärkningar.

Det var det jag tänkte på... Och om man då tar en herrejössesturbo så blir det juh okörbart på låga varv.

Så då vore det bättre att ta en större motor på en gång om man ändå ska bygga en på sidan om.

maverick
2009-01-30, 08:57
Det var det jag tänkte på... Och om man då tar en herrejössesturbo så blir det juh okörbart på låga varv.

Så då vore det bättre att ta en större motor på en gång om man ändå ska bygga en på sidan om.

Ja, för körbarhet är det mer motorvolym som gäller. Men många jagar bara siffror. Kolla på alla Supra och Skyline med singelturbo. Händer ingenting innan 5000rpm, men sen så...

danielheterjag
2009-01-30, 17:53
Jag kommer bygga på en 1,8T motor, ja det kommer nog inte gå under 70 000, men det kommer ju byttas mycket, kolvar och hela falleruttan. sedan med körbarhet kommer nog att gå bra ska ni se, bilen ska ju gå att köra med i stan också. mappa den har vi inte bestämt ännu. Jag och min polare kommer att bygga likadana motorer fast han kommer köra den i en golf.

men körbarheten som alla är oroliga över kommer nog att gå bra vi kommer vara stenhårda att de ska gå att köra vanligt med också.

och som ni redan sagt det går och få ut ur en 1,8 vi har räknat på allt ;)
sedan är vi inte som alla andra, som jagar siffror vi vill har sett många exempel på folk som bara trimmar och sedan "ooo titta vad mycket hk" .... men skiten går inte köra

Rs_Marcus
2009-01-30, 18:18
Blir intressant att följa fortsättningen :)

gintonic
2009-01-30, 19:10
Blir intressant att följa fortsättningen :)

Japp, håller med.

/Ginnen

gintonic
2009-01-30, 19:15

Lådan lär ju inte hålla länge.
"race" rensade 2 st. (med 290hk på hjulen)
Har för mig han satte i någon 6 växlad VAG låda senare.
Sedan snoddes bilen. (garanterat beställningsjobb:( )
DYRT värre.

/Ginnen

maverick
2009-01-31, 10:51
En biturbokonfigurering, eller turbo/kompressorkombination borde ge bra körbarhet på lägre varv.

gintonic
2009-01-31, 11:18
En biturbokonfigurering, eller turbo/kompressorkombination borde ge bra körbarhet på lägre varv.

Varför inte, vore kul att se en sådan maskin.

/Ginnen

Furby
2009-01-31, 11:30
FightingDiva på Skodaklubben plockade ut 304hk/420Nm på sin OI RS